    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odezwa energetyczna...
    Date: Fri, 28 Sep 2012 21:12:00 +0200

    W dniu 2012-09-28 00:50, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Napięciowo... a prądowo jak? bo przy podobnej mocy, dla wyrównania
    > rachunku, prąd musi wzrosnąć.

    Przecież i tak rosną dopuszczalne prądy pobierane z portów USB.
    Ja tylko kwestionuje wymysły Eneuela, że USB może zostać wyparte przez
    FW bo ten ostatni ( dzięki 12V) lepiej się nadaje do roli ładowarki
    urządzeń mobilnych. Moim zdaniem tendencja jest odwrotna.

    >Daje to grubsze przewody i konieczność
    > pewniejszych styków, bo według prawa Ohma przecież, wzrosną straty per
    > oporność, przewodów, czy styków - więcej pójdzie na ich grzanie. Na
    > wiem, że procek to tam mocy sporo konsumuje, ale jego złącza, to raczej
    > nie rozpina się po kilka razy dziennie, więc chyba łatwiej zapewnić
    > pewny styk...? ITD... Dla większych mocy nie bardzo bym chciał obniżać
    > napięcia...

    Przecież ładowanie urządzeń mobilnych nie jest głównym zadaniem napięć
    dostarczanych do interfejsu. Ważne jest żeby zasilić urządzenie
    zewnętrzne podłączane do portu. A z reguły te urządzenia przechodzą na
    niższe napięcia i niższy pobór mocy niż w czasach gdy pojawił się USB. Z
    drugiej strony pojawia się pokusa żeby zasilać urządzenia, które
    potrzebują więcej energii. Już kiedyś tak było. Mam dysk zewnętrzny hdd,
    który podłączało się do dwóch gniazd USB żeby mógł pobrać odpowiednio
    dużo prądu.

    > ale zobaczymy, miejmy nadzieję, żeprzez obniżkę nie wzrośnie
    > znacząco wrażliwość układu na obce pola el-mag...

    To jest argument, ale mimo tego napięcia w układach są coraz niższe.

    --
    pozdrawiam
    MD