    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odezwa energetyczna...
    Date: Fri, 28 Sep 2012 21:28:25 +0200

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:k44t34$jbi$1@mx1.internetia.pl...

    > Przecież i tak rosną dopuszczalne prądy pobierane z portów USB.

    Alez ja nie mówię, że to zły kierunek. Zastanawiam się po prostu, jak będą
    minimalizowane straty w miejscach, które podałem... Które to straty raczej
    wzrosną, więc albo styk poprawić (przy zachowaniu odpowiedniości), i/lub
    przewody pogrubić...

    > Ja tylko kwestionuje wymysły Eneuela, że USB może zostać wyparte przez FW
    > bo ten ostatni ( dzięki 12V) lepiej się nadaje do roli ładowarki urządzeń
    > mobilnych. Moim zdaniem tendencja jest odwrotna.

    Czemu nie? Lubię po prostu w miarę możliwości od razu rozkminić, jakie są
    nie tylko "ZA" takiego rozwiązania, ale i "PRZECIW".

    > potrzebują więcej energii. Już kiedyś tak było. Mam dysk zewnętrzny hdd,
    > który podłączało się do dwóch gniazd USB żeby mógł pobrać odpowiednio dużo
    > prądu.

    Ja mam huba, przez którego podpinam do kompa pena i kartę wifi. Komp
    (gateway Solo 9100) ma fabrycznie (powiesiłbym za taki wymysł) gniazda USB
    schowane dość głęboko, więc wifi tylko w jedno gniazdko wchodzi, a w drugie
    nie, pen zaś udaje mi się tylko dostać zasilanie, ale już nie ma komunikacji
    z lapem. Jak podpinam pena pod huba, to na moment wyrywa mi połączenie,
    pewnie podpięcie kuca zasilanie i karta głupieje... po chwili wraca do
    normy.

    > To jest argument, ale mimo tego napięcia w układach są coraz niższe.

    Zmniejszyć oporności, czyli zwiększyć prądy, wtedy ograniczymy polom w.cz.
    możliwość wydzielania się na jakimś elemencie układu - mała oporność
    dostatecznie ograniczy jego skutki. Coś kosztem czegoś... więc zapewne
    sumaryczna moc przesyłanych sygnałów nie zmieni się, a może nawet
    wzrośnie... albo będzie to dobrze ekranowane... Zobaczymy, co wymyślą.