  • Data: 2009-02-13 09:29:52
    Temat: [OT] geek wars (bylo : Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?)
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. wrote:

    > A po co ci to wiedziec? Zakladajac, ze kompilator nie ma bledow. Wlasnie
    > po to sie stosuje jezyki wysokiego poziomu, zeby nie martwic sie o
    > nieistotne pierdoly. Tam gdzie kod assemblerowy jest z jakiegos powodu
    > istotny wrzuca sie mala wstawke i juz. Poza tym wytlumacz prosze w jaki
    > sposob kompilator mi przeslania sprzet, ktory oprogramowywuje? Tak moze

    Sluszne uwagi. Ja dodam ze :

    1)Na mikrokontrolery rowniez sa kompilatory C i duzo ludzi pisze w C ,
    uzywajac tych 'niebezpiecznych' kompilatorow ;) (co do 'wyniku' to racja ze
    sie nie wie co kompilator wygeneruje, ale jesli juz sie trafi na wadliwy,
    to latwo zmienic platforme)

    2)Wlasnie o to chodzi przy uzywaniu 'peceta' i jezyka wyzszego poziomu,
    jesli ktos nie ma doswiadczen ze sprzetem - cos mu nie dziala, zepsulo
    sie 'cos w srodku' to wywala cale pudlo , idzie do sklepu, kupuje nowe,
    niekoniecznie takie samo albo uwaznie patrzac na konstrukcje, byle mialo
    podobne porty i mozliwosci. W skrajnych przypadkach moze zmienic nawet
    architekture procesora :)

    3)Jesli mamy kod w C ktory jest 'idealny' i nie planujemy w nim poprawek to
    mozna zatrudnic elektronika/firme ktora skompiluje go na VHDL i wykona nam
    z niej chipa/kontroler. ew. przeportuje na mikrokontroler :)