  • Data: 2009-02-14 16:26:16
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > 640K RAM'u.
    > Jeżeli jednocześnie na komputerze ma siedzieć jakiś użytkownik i grać w
    > pasjansa, przeglądać stronki itp, to DOS rzeczywiście nie nadaje się.

    > Wręcz przeciwnie, bardzo łatwo. Pod warunkiem, że do karty sieciowej
    > istnieje packet driver (ja z reguły używam 3Com 3C509, a na nich nie ma
    > najmniejszego problemu). Do packet driver'a podłączamy jakikolwiek
    > podsystem TCP (np. WatTCP, NTCPDRV, Watt32...), i tyle.
    > Co więcej, taki program można napisać choćby w QuickBASIC'u, więc dosłownie
    > każdy może się podjąć - nie trzeba być programistą na etacie. :)

    Nie wiem po co uczyć się historii. Lepiej nauczyć się jak udostępniać
    sterowanie/pomiar przez Apache/PHP, Tomcat czy Ajax. A to już wymaga
    współczesnego systemu operacyjnego.

    > Znów zależy, do czego potrzebujemy... Do centralki, TUI w zupełności
    > wystarczy. Osobiście wolę działać w linii poleceń, aniżeli przeprawiać się
    > przez multum klikanych menu.

    No więc to samo będziesz miał pisząc polecenia z hyperterminala czy
    Br@ay++ terminala do AVRa z przekaźnikami (po rs232 + konwerter lub
    korzystając z CDC-AVR).

    > Ciągnąc sprawę zarządzania przez sieć, można sobie z łatwością wyobrazić
    > schemat, w którym centralka (DOS) kontroluje zestaw przekaźników, a samo
    > zarządzanie jest załatwiane na zdalnym kliencie (graficznym) pod
    > jakimkolwiek OSem posiadającym stack TCP.

    Też jestem zwolennikiem rozdziału zadań na zarządzanie/monitoring - w
    graficznym PC i sterownik - urządzenie wykonawcze realizujące proste
    polecenia z centrali. Tylko, że jeśli hobbysta/początkujący będzie robił
    sterownik na współczesnym mikrokontrolerze to nauczy się programować
    wpółczesny mikrokontroler. Jeśli zajmie się starym nieużywanym pc to
    nauczy się programować stare nieużywane pecety.

    MD