  • Data: 2009-02-14 13:18:48
    Temat: Re: sterowanie urządzeniami el. przez PC?
    Od: Mario <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Viste pisze:

    > Witam,
    >
    > Troszkę późno na odpowiedź, ale co tam :-)
    >
    > Sam używam komputera do sterowania różnymi rzeczami. Wykorzystałem do tego
    > port równoległy (LPT), złożyłem prosty układ na optoizolatorach sterującymi
    > przekaźnikami i napisałem sobie program sterujący pod DOS (komputerek który
    > służy za "centrum sterowania" jest z zeszłej epoki).

    Gdy pracuje pod dosem to pc traci trochę ze swojej funkcjonalności.
    Trudno zrealizować sterowanie i monitoring przez internet. Interfejs
    użytkownika trochę skromny bo najczęściej przypomina linię poleceń. Mało
    komu chciałoby się pisac programu graficzne pod DOS.

    > Działa bardzo sprawnie, do tej pory nigdy nie miałem żadnych problemów
    > technicznych. Uwaga: podczas uruchamiania komputera, na porcie LPT mogą
    > pojawiać się śmieci. Trzeba to uwzględnić.

    To jest jedna z podstawowych wad. Ja kiedyś problem rozwiązałem stosując
    PCF8574 (startuje zawsze z wyjściami ustawionymi na 1) a LPT służył
    tylko jako interfejs i2c. W ten sposób można podłączyć więcej portów
    oraz termometry/termostaty cyfrowe.

    > ZALETY: Pod LPT bardzo łatwo pisać oprogramowanie, prosta i niezawodna
    > konstrukcja.

    Sterowanie portami w AVRach też jest proste zwłaszcza gdy pisze się w C.
    Podejrzewam, że także w Bascomie.

    MD