  • 1. Data: 2013-03-23 00:07:35
    Temat: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: deepblue <d...@w...pl>

    Witam
    Jako, że mocno się zawiodłem na Morele.net w którym kupowałem od kilku
    lat szukam dobrego sprawdzonego sklepu internetowego z podzespołami PC z
    przyzwoitymi cenami i, w razie problemów, szybką i sprawną obsługa
    gwarancyjną.
    Sorry za OT ale tu najwięcej osób znających temat i myślę, że więcej
    osób chętnie się dowie.

    --
    deepblue

  • 2. Data: 2013-03-23 07:47:22
    Temat: Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?
    Od: Rabarbar <t...@i...pl>

    W dniu 2013-03-23 00:07, deepblue pisze:
> [...]
    > gwarancyjną.
    > Sorry za OT ale tu najwięcej osób znających temat i myślę, że więcej

    a co masz do morele? ja kupuje właśnie u nich i jest ok

  • 3. Data: 2013-03-23 10:09:14
    Od: "d530 / N610c" <a...@a...com>

    > a co masz do morele? ja kupuje właśnie u nich i jest ok

    wszystko jest dobrze dopóki nie trzeba skorzystać z gwarancji

    wtedy rozpoczyna się ignorowanie klienta i odsyłanie poza ich firmę

    raz się poważnie "sparzyłem" i od tej pory to ja ignoruję MORELE

    na rynku funkcjonują sprawdzeni sprzedawcy z takimi samymi cenami ale z
    lepszymi relacjami z klientami

    (w przypadku MORELE to o relacjach nawet trudno mówić po dokonanym zakupie)

  • 4. Data: 2013-03-23 11:41:37
    Od: deepblue <d...@w...pl>

    W dniu 2013-03-23 07:47, Rabarbar pisze:

    > a co masz do morele? ja kupuje właśnie u nich i jest ok

    Z zakupami w Morele nie ma problemu ale jak pisze poniżej d530, problemy
    zaczynają się gdy trzeba coś reklamować.

    Zgłosiłem reklamacje karty graf Gigabyte HD 7850 (pisałem tu o
    problemie) 11.02.2013, po 2 dniach bez odzewu musiałem dzwonić z prośbą
    o nr RMA, po tygodniu (z różnych względów) wysłałem kartę kurierem.
    05.03 ???! jest wpis serwisu, że wysłali do producenta.
    19.03 straciłem cierpliwość i zadzwoniłem do BOKu, oczywiście
    przeprosili i obiecali ze następnego dnia dostanę info na e-mail...
    Do dziś nie mam karty ani żadnego info.

    W ciągu 2 lat kupiłem w Morele sporo części PC i wydałem ok 7000zł.
    Widocznie nie zależy im na takich detalistach jak ja.

    Najgorsze w tym wszystkim, że to komp dzieciaków na który składali przez
    2 lata - jak im wytłumaczyć że przez 1,5 miesiąca nie można naprawić czy
    wymienić karty? Dla nich to wieczność.

    --
    deepblue

  • 5. Data: 2013-03-23 11:58:48
    Od: deepblue <d...@w...pl>

    W dniu 2013-03-23 10:09, d530 / N610c pisze:

    > wszystko jest dobrze dopóki nie trzeba skorzystać z gwarancji
    >
    > wtedy rozpoczyna się ignorowanie klienta i odsyłanie poza ich firmę
    >
    > raz się poważnie "sparzyłem" i od tej pory to ja ignoruję MORELE

    Od teraz i ja zaczynam ich ignorować, tym bardziej, ze ceny już nie tak
    dobre jak kiedyś.

    > na rynku funkcjonują sprawdzeni sprzedawcy z takimi samymi cenami ale z
    > lepszymi relacjami z klientami
    >
    > (w przypadku MORELE to o relacjach nawet trudno mówić po dokonanym zakupie)

    To może podziel się co to za sprzedawcy?

    --
    deepblue

  • 6. Data: 2013-03-23 12:40:21
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Najgorsze w tym wszystkim, że to komp dzieciaków na który składali przez
    > 2 lata - jak im wytłumaczyć że przez 1,5 miesiąca nie można naprawić czy
    > wymienić karty? Dla nich to wieczność.

    Kupic inna na alledroggo, czy tam jebaju, sprzedac ze strata a nowszy
    model z fabryki zainstalowac w komputerze. Niestety tego typu gwarancja
    nie gwarantuje szybkiej naprawy.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2013-03-23 12:43:01
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Najgorsze w tym wszystkim, że to komp dzieciaków na który składali przez
    > 2 lata - jak im wytłumaczyć że przez 1,5 miesiąca nie można naprawić czy
    > wymienić karty? Dla nich to wieczność.

    Co się dziwić przecież to Polska najważniejsze sprzedać :-(
    Wszystko pięknie do momentu dostarczenia towaru
    potem martw się człowieku sam...
    Potem już nikogo klient nie interesuje i tak jest wszędzie,
    w sklepach, u operatorów telekomunikacyjnych itp.

    W sumie popełniłeś błąd oddając kartę na gwarancji a nie rękojmi.
    Naprawa może teraz potrwać praktycznie nieskończenie długo :-(
    Sklep umywa ręce, bo przecież gwarant się tym zajmuje a nie oni.

    Na rękojmi mają 2 tygodnie na odpowiedź czy uznają reklamację
    i NIEZWŁOCZNIE naprawić szkodę przez wymianę lub zwrot kasy.

    W.W.

  • 8. Data: 2013-03-23 12:54:20
    Od: Pawel Marciniak <n...@n...none>

    Podobne problemy z reklamacją są/były w emarket.pl. Też nie polecam.

  • 9. Data: 2013-03-23 13:00:11
    Od: deepblue <d...@w...pl>

    W dniu 2013-03-23 12:43, Wojtek W. pisze:

> [...]
    >
    > Na rękojmi mają 2 tygodnie na odpowiedź czy uznają reklamację
    > i NIEZWŁOCZNIE naprawić szkodę przez wymianę lub zwrot kasy.

    Niestety, mylisz się, nigdzie nie mam mowy o "NIEZWŁOCZNIE". Mowa jest
    tylko o tym, że musi odpowiedzieć w ciągu 14 dni, potem już wszystko się
    rozmywa. Przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

    --
    deepblue

  • 10. Data: 2013-03-23 13:09:59
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-23, deepblue <d...@w...pl> wrote:
    > Z zakupami w Morele nie ma problemu ale jak pisze poniżej d530, problemy
    > zaczynają się gdy trzeba coś reklamować.

    Tak. Tak właśnie wygląda świat dla oszczędzających. Jeśli kupujesz
    tanio, to jesteś tratowany gorzej. Kupuj workstation'y Della, załóż
    sobie premium konto w banku (kosztujące jakieś 50 zł/m-c) i serwisuj
    samochód w ASO Mercedesa, a nie u Pana Józka na końcu drogi. Wszyscy
    będą Cię kochać, wszyscy będą Cię szybko i miło obsługiwać. Po prostu
    trzeba za to zapłacić, bo ich czas jest takim samym kosztem jak
    produkcja elektorniki.

    > W ciągu 2 lat kupiłem w Morele sporo części PC i wydałem ok 7000zł.
    > Widocznie nie zależy im na takich detalistach jak ja.

    Zamiast się dąsać na usenecie jak gówniarz, trzeba realnie
    i obiektywnie spojrzeć na sprawę.

    Morele (które jest jednym z najlepszych dużych sprzedawców w Polsce)
    kupuje sprzęt z tej samej hurtownii co inni, a ceny ma nadal
    mocno poniżej średniej. Płacisz mniej, to dostajesz mniej. Obsługa
    reklamacji to dodatkowy koszt firmy. Kupując w tanim sklepie musisz
    przyjąć, że ten sklep na czymś oszczędza, a najłatwiej jest właśnie
    na takim pozakupowym wsparciu klientów.

    Ogólnie masz kilka wyjść:
    a) możesz kupić dzieciom zastępczą grafikę za 200 zł - świat się nie
    skończy od tego, że będą musiały przez miesiąc pograć w gry sprzed
    kilku lat, a nie najnowsze (lub na niskich detalach),
    b) możesz kupić drugą kartę graficzną, a tamtą sprzedać po odzyskaniu
    (to chyba nie jest problem dla kogoś, kto w jednym sklepie wydaje
    7000/2lata na same kompy),
    c) możesz kupić dzieciom książkę - świat się nie skończy także od tego,
    że przez miesiąc nie będą grały wcale (ciekawe czy na poziom nauczania
    fizyki w szkole narzekasz tak samo jak na reklamacje kart graficznych).
    d) możesz kupować gotowe zestawy np. od Della z opcją door-to-door 24h,
    zamiast samemu składać i potem psioczyć na sklepy.

    pozdrawiam,
    Kosu