  • 1. Data: 2013-03-21 20:47:13
    Temat: DDR2 - Dual czy nie?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zmodernizowałem kompa do jakiegoś c2d na ddr2.
    Mam 1GB ddr2 i musze cos dokupić.

    Na płycie sa 2 sloty dla pamięci.

    Pytania:
    - lepiej dokupić 1x 4g i miec 4+1 wtedy w single channel?
    - wywalic 1gb i kupic 2x 2 w dual channel?
    - dlaczego kosc 2gb mozna kupic za 100zł a 4gb kosztuja 300?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 2. Data: 2013-03-21 21:23:24
    Temat: Re: DDR2 - Dual czy nie?
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Pytania:
    > - lepiej dokupić 1x 4g i miec 4+1 wtedy w single channel?
    > - wywalic 1gb i kupic 2x 2 w dual channel?

    Zależy, ile pamięci operacyjnej potrzebujesz.
    Tryb dwukanałowy będzie szybszy.

    > - dlaczego kosc 2gb mozna kupic za 100zł a 4gb kosztuja 300?

    widocznie prawa rynku. A czemu chcesz się bawić w lutowanie
    dwugigabitowych scalaków?

  • 3. Data: 2013-03-21 21:26:32
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Na płycie sa 2 sloty dla pamięci.
    >
    > Pytania:
    > - lepiej dokupić 1x 4g i miec 4+1 wtedy w single channel?
    > - wywalic 1gb i kupic 2x 2 w dual channel?

    Wlozyc tak duzo jak sie da za rozsadne pieniadze.

    > - dlaczego kosc 2gb mozna kupic za 100zł a 4gb kosztuja 300?

    Widocznie jest wiecej plyt z dwoma slotami i obsluga ponad 4GB ram.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2013-03-21 22:06:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > - dlaczego kosc 2gb mozna kupic za 100zł a 4gb kosztuja 300?

    Są takie do kupienia?

  • 6. Data: 2013-03-21 22:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@m...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zależy, ile pamięci operacyjnej potrzebujesz.
    > Tryb dwukanałowy będzie szybszy.

    ZTCW czym wiecej tym lepiej.
    Dwie instancje GG zajmuja 0,5GB wiec nie wiem ile powinno się mieć :)

    Ze dwukanałowy bedzie szybszy to wiem - pytanie czy o tyle szybszy, ze
    warto zawracac sobie nim głowe, bo ostatnio w dyskusji o DDR1 pojawiła się
    podpowiedź, że zysk jest iluzoryczny.

    > widocznie prawa rynku. A czemu chcesz się bawić w lutowanie
    > dwugigabitowych scalaków?

    Ja? Bawić w lutowanie? Mylisz mnie z kims ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 5. Data: 2013-03-21 22:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Są takie do kupienia?

    Chodzi o wielkosc liter? GB.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 7. Data: 2013-03-22 00:20:56
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Ze dwukanałowy bedzie szybszy to wiem - pytanie czy o tyle szybszy, ze
    > warto zawracac sobie nim głowe, bo ostatnio w dyskusji o DDR1 pojawiła
    > się
    > podpowiedź, że zysk jest iluzoryczny.

    Pomijając testy syntetyczne i przykłady, kiedy procesor intensywnie
    odwołuje się do pamięci - nie zauważysz różnicy ;)

    > Ja? Bawić w lutowanie? Mylisz mnie z kims ;-P

    ależ skąd! Chciałem możliwie najdelikatniej zwrócić uwagę, że "robić
    łaskę" a "robic laske" to dwie różne rzeczy :) GB - to gigabajt a gb -
    nie wiem, gigibit? Poza tym, mówisz o kościach pamięci, czyli o
    scalakach.

  • 8. Data: 2013-03-22 06:44:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Chodzi o wielkosc liter? GB.

    Chodzi o odróżnienie kość, a moduł.

  • 9. Data: 2013-03-22 10:17:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Budzik nabazgrał(a):

    > - dlaczego kosc 2gb mozna kupic za 100zł a 4gb kosztuja 300?

    A dla czego auto jadące 200km/h można kupić za 50tyś a takie jadące już
    400km/h 1mln USD ??

  • 10. Data: 2013-03-22 14:58:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pomijając testy syntetyczne i przykłady, kiedy procesor intensywnie
    > odwołuje się do pamięci - nie zauważysz różnicy ;)

    ok, dzięki

> [...]
    > łaskę" a "robic laske" to dwie różne rzeczy :) GB - to gigabajt a gb -
    > nie wiem, gigibit? Poza tym, mówisz o kościach pamięci, czyli o

    ok, ok, czyli zapewne prawidłowo GB i moduły.

    Zgadzam się, że języka nie wolno zaśmiecać, natomiast mimo wszystko jeżeli
    brakuje wiedzy (terminologii) fachowej to najważniejsza jest komunikatywna
    funkcja języka :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,