  • 1. Data: 2013-03-21 10:15:11
    Temat: Problem z dłuższym startem systemu
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Pisałem na grupę win-nt w tej sprawie lecz nikt nie potrafił mi doradzić
    czy problem z jakim mam do czynienia jest programowy czy sprzętowy.
    Zmieniłem całą platformę sprzętową w tym płytę główną komputera z Intela
    (procesor I7) na Asusa Sabertooth 990FX R 2.0 (procesor AMD FX 8350).
    Grafika to Geforce GT 640 (chłodzenie pasywne). Tak jak spodziewałem się
    i wbrew zapewnieniom sprzedawcy, serwisów komputerowych i wszystkich
    świętych: zawsze z Asusem musi być coś nie tak. Każdy jeden komputer na
    Asusie jaki kiedykolwiek miałem (zawsze bardziej wypasione modele)
    wykazywał mniejsze lub większe ułomności. Nigdy ich nie obserwowałem np.
    na Gigabajcie czy Intelu.

    Tym razem występuje może nie problem ale upierdliwość ze startem
    systemu. W8 i budzenie z hibernacji zajmowało na Intelu 8s. Na Asusie
    trwa 5s ... ale raz na kilka(naście) wybudzeń. Zwykle następuje to po
    20-30s. Uruchamiam komputer - monitory czarne przez w/w czas. Inny
    równie częsty przypadek: monitory startują natychmiast ale ekran
    blokowania pozwoli się wyp... eee ... tzn zamknąć dopiero po tych
    20-30s. Czy macie koncepcję co może powodować to opóźnienie i jak to
    zdiagnozować?

    Marek

  • 2. Data: 2013-03-21 10:32:26
    Temat: Re: Problem z dłuższym startem systemu
    Od: marfi <marfi>

    W dniu 2013-03-21 10:15, Marek pisze:

    > 20-30s. Czy macie koncepcję co może powodować to opóźnienie i jak to
    > zdiagnozować?

    Polecam skorzystać z tego:
    http://www.msfn.org/board/topic/140247-trace-windows
    -7-bootshutdownhibernatestandbyresume-issues/

    --
    marfi

  • 3. Data: 2013-03-21 10:37:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 10:32, marfi pisze:

    > Polecam skorzystać z tego:
    > http://www.msfn.org/board/topic/140247-trace-windows
    -7-bootshutdownhibernatestandbyresume-issues/

    Dzięki, pobawię się tym narzędziem i dam znać w razie dalszych pytań.

    Marek

  • 4. Data: 2013-03-21 13:39:09
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek nabazgrał(a):

    > Witam,
    > i wbrew zapewnieniom sprzedawcy, serwisów komputerowych i wszystkich
    > świętych: zawsze z Asusem musi być coś nie tak. Każdy jeden komputer na

    Zawsze mówiłem że Asus to G... :)

  • 5. Data: 2013-03-21 14:27:22
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:15:11 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > blokowania pozwoli się wyp... eee ... tzn zamknąć dopiero po tych
    > 20-30s. Czy macie koncepcję co może powodować to opóźnienie i jak to

    Wgraj BIOS 0813. Na wszystkich nowszych ma problemy z wybudzaniem (a przy
    podkręceniu z usypianiem - niby dioda mruga, że jest uśpiony ale
    wentylatorów już nie wyłącza).

  • 6. Data: 2013-03-21 15:41:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 14:27, Leszek K. pisze:

    > Wgraj BIOS 0813. Na wszystkich nowszych ma problemy z wybudzaniem (a przy
    > podkręceniu z usypianiem - niby dioda mruga, że jest uśpiony ale
    > wentylatorów już nie wyłącza).

    Czyli jednak płyta... A już sądziłem, że Asus zerwie w końcu z tradycją
    knocenia.

    Marek