  • 111. Data: 2009-10-12 21:26:16
    Temat: Re: OLYMPUS IS WORKING ON THE HOLY GRAIL OF HDR!
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > To ja dodam, że pewnie twój PEN też się nie nadaje do tego. ;)

    Stawiam tezę, że nic się nie nadaje (może oprócz fuja z podwójną matrycą).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 112. Data: 2009-10-13 06:55:05
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 12 Paź, 23:25, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Po co, skoro reszta świata wie, że trzy jpg dadzą więcej od jednego rawa

    Czego więcej dadzą miszczu? Rozpiętości? Nie rozśmieszaj mnie
    miszczu ...

    Co do przykładów to Paweł ze swoich 3 Jpegów nie pokazał żadnej
    różnicy (w zakresie dynamiki) na korzyść tychże JPEGów w stosunku do
    RAW'a .

  • 113. Data: 2009-10-13 09:21:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Czego więcej dadzą miszczu? Rozpiętości? Nie rozśmieszaj mnie
    > miszczu ...

    Dadzą większa precyzję, ignorancie. Zarejestruje w cieniach detale, których
    na zdjęciu 0EV nie ma.

    > Co do przykładów to Paweł ze swoich 3 Jpegów nie pokazał żadnej
    > różnicy (w zakresie dynamiki) na korzyść tychże JPEGów w stosunku do
    > RAW'a .

    Te zdjęcia były źle wykonane, nie było z czego składać.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 114. Data: 2009-10-13 09:44:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Nie ma sensu składać trzech niedoświetlonych zdjęć.
    > No i dlaczego zdjęcie o czasie ekspozycji 60s, jest ciemniejsze od
    > zdjęcia naświetlanego przez 30s?

    Bo to są zdjęcia naświetlane z czasami 1/60s i 1/30s. Chciałbym mieć tak
    niskie szumy na takich czasach :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 115. Data: 2009-10-13 10:21:44
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Bo to są zdjęcia naświetlane z czasami 1/60s i 1/30s. Chciałbym mieć tak
    > niskie szumy na takich czasach :P

    Widzę, że fajnie mój system tę informacje wyświetla. Całkowicie bez sensu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 116. Data: 2009-10-13 10:26:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > Widzę, że fajnie mój system tę informacje wyświetla. Całkowicie bez sensu.

    U mnie też wyświetla sam mianownik, chociaż w innym miejscu podaje także
    w postaci ułamka dziesiętnego, ale mija trochę czasu, zanim sobie
    przeliczę 0.004s na ułamek zwykły ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 117. Data: 2009-10-13 12:22:46
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 13 Paź, 11:21, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Dadzą większa precyzję, ignorancie. Zarejestruje w cieniach detale, których
    > na zdjęciu 0EV nie ma.

    My tu rozmawiamy o HDR, a dokładnie czy 3xJPEG z barcketingiem da
    większą dynaminkę od 3xJPEG z jednego RAW. I powoli wyznawcy
    tutejszych miszczów, przestają mówić o różnicach w dynamice, bo jej
    nie ma, aczkolwiek na początku byli święcie przekonani, że jest.

    To że jakość w cieniach z jednego RAW będzie nieco gorsz to już wynika
    z faktu stackowania trzech fotek o nieskorelowanym szumie (jak jest
    dla 3xjpeg z bracketingiem) i tym doskonale wiem, bo pewnie jak ja
    używałem techniki stackowania to ty jeszcze waliłeś w pampersa ty
    uczniu miszcza.

    W przypadku 3xjpeg z jednego RAW sum się wzmacnia. Ale i tak czasami
    obie metody dają efek nie do rozróżnienia, uczniu miszcza.

    > Te zdjęcia były źle wykonane, nie było z czego składać.

    Co nie przeszkadza porównywać efektu zastosowania dwóch metod, uczniu
    miszcza.

  • 118. Data: 2009-10-13 12:25:40
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 13 Paź, 12:21, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Widzę, że fajnie mój system tę informacje wyświetla. Całkowicie bez sensu.

    Pewnie twój system zaraził się wiedzą od ciebie ....

  • 119. Data: 2009-10-13 12:34:54
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
    > Pewnie twój system zaraził się wiedzą od ciebie ....

    Nie rób z siebie pajaca.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 120. Data: 2009-10-13 13:00:54
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Nieznajomy wrote:
> [...]
    > tutejszych miszczów, przestają mówić o różnicach w dynamice, bo jej
    > nie ma, aczkolwiek na początku byli święcie przekonani, że jest.

    Skoro masz inną precyzje odwzorowania to dynamika nie będzie identyczna. W
    szczególności lokalna.

> [...]
    > dla 3xjpeg z bracketingiem) i tym doskonale wiem, bo pewnie jak ja
    > używałem techniki stackowania to ty jeszcze waliłeś w pampersa ty

    I psińco Ci to dało.

    > W przypadku 3xjpeg z jednego RAW sum się wzmacnia. Ale i tak czasami
    > obie metody dają efek nie do rozróżnienia, uczniu miszcza.

    Zrób sobie na obydwu obrazach operację XOR, to zobaczysz jak bardzo są
    identyczne.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -