  • 11. Data: 2009-10-12 09:19:04
    Temat: Re: O Rany !! - panoramy !!
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Bo jak wiadomo zdjecia analogowego nie da sie zamienic
    > na plik komputerowy.

    a nie wiedzialem.

    zawsze sadzilem ,.ze sie da - tylko po co drapac sie prawa reka w lewe
    ucho.

    Troche szkoda, moze ktos kiedys
    > wymysli odpowiednia technologie...

    oczywiscie probowalem - pierszy raz przed chyba 10 laty.
    zawsze nastapil spadek jakosci , wiekszy lub mniejszy.
    na uzytek sieci lepszy wnik daje mi skanowanie odbitki papierowej niz
    negtywu.

    dzisiaj mozliwosci techniczne sa wieksze , ale nie doswiadczylem
    tego , ze droga analog -cyfra prowadzi zawsze do rownie dobrych
    wynikow jak od razu cyfra.

    przy obrobce negatywu niestety szansa popelnienia bledu
    nieodwracalnego przez lab jest spora , czego doswiadczam niemal
    zawsze.

    Gdybym z negatywu dostal te sam jakosc skanu jak z aparatu
    bezposrednio , to moznaby sie zastanawiac o wyzszosci swiat bozego
    nar. nad wielkiej nocy

    zreszta watpliwosci nie ma w przypadku panoram sferycznych moga one
    funkcjonowac tylko na monitorze wiec droga przez negatyw analogowy
    jest droga okrezna.

  • 12. Data: 2009-10-12 09:27:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 11:12, "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    wrote:
    > [...]
    >
    > można, ale we wnętrzach, z ręki - męczarnie przy składaniu,
    > szkoda czasu i nerwów, lepiej wziąć te 2 kg więcej sprzętu
    > (a w ciemnych wnętrzach z ręki wręcz niemożliwe,
    > no chyba, ale i to wątpliwe, że się ma i pstryka na pięciocyfrowym ISO,
    > ale ja nie mam :)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Witek

    trudne wnetrze samochodu zrobilem ze statywu z glowica.

    wnetrze pokoju wlasciwie tez trudne zrobilem z reki i jest bez
    wiekszych bledow , pozwolilo na to oswietlenie.

    w zasadzie decyduja programy. gdyby algorytm byl w stanie wyliczyc
    odpowiednio znieksztalcenia perspektywiczne moznaby skladac panoramy
    ze zdjec zrobionych " byle jak ".

    dla 8 mm samyanga dlugo nie moglem sobie poradzic z problemem jego
    malego klata widzenia - ok 150 stopni.
    uzupelnienie brakujacych 30 st bylo horrorem. Wklejenie podlogi szy
    sufitu przy tak duzej dziurze nie jest proste.
    Widze to na wielu panoramach pokazanych w sieci - widac skladanie na
    niebie i pod stytywem , albo tez ludzie dziure po statywie zaklejaja
    jakims logo.

    w panoramie krajobrazowo-spacerowej robie odpowiednio zdjecia i je
    skladam calkowicie automatycznie , zero ingerencji - niebo jest
    zlozone idealnie , ziemia najczesciej tez , jesli sa bledy to tak male
    iz latwo zakleic , albo mozna spoko pozostawic ( to czesto tylko nieco
    wieksze zaciemnienie)

    ale panoramy komercyjne oczywiscie robilbym ze statywu.

  • 13. Data: 2009-10-12 09:28:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > oczywiscie probowalem - pierszy raz przed chyba 10 laty.
    > zawsze nastapil spadek jakosci , wiekszy lub mniejszy.
    > na uzytek sieci lepszy wnik daje mi skanowanie odbitki papierowej niz
    > negtywu.

    To pooglądaj sobie wyniki naszej zabawy z odwracaniem negatywów. Prawie
    każdy otrzymał inny wynik, co nie znaczy, że nieprawidłowy.
    http://picasaweb.google.pl/pawel79w/PlescCzelendz#

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 14. Data: 2009-10-12 09:33:42
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > wnetrze samochodu padlo - bezbledna panoramka.
    > w tym momencie przestalo to byc zagadnieniem technicznie frapujacym,
    > ale pare spostrzezen: [...]

    No to moze jakis tutorial machniesz ? :)

    Pozdr,
    ABS

  • 15. Data: 2009-10-12 10:06:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 11:33, "abs" <n...@w...pl> wrote:

    > No to moze jakis tutorial machniesz ? :)
    >
    > Pozdr,
    > ABS

    och , nie czuje sie kompetentny - ja troll mialbym tautorial pisac ?

    ale jak pokaze panoramiki z ich slabymi stronami to moze sie
    zmobilizuje.
    wszystko zalezy od zainteresowania.

  • 16. Data: 2009-10-12 10:09:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 11:07, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > I oto w tym momencie HDR został porzucony. Już nie nadaje się do
    > wszystkiego. A może te panoramy to z HDR są robione? ;P
    >
    > --
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
    > trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".- Zitierten Text
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    a czemu nie ?
    zobacz sobie panorame Zbooya , wnetrze kosciola w krakowie i
    oczywiscie w hdr. prawdziwa wirtuozeria.

  • 17. Data: 2009-10-12 10:45:32
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > och , nie czuje sie kompetentny - ja troll mialbym tautorial pisac ?
    > ale jak pokaze panoramiki z ich slabymi stronami to moze sie
    > zmobilizuje.
    > wszystko zalezy od zainteresowania.

    Wyrazam zainteresowanie, nie uzalaj sie nad soba z tym trollem :)

    ABS

  • 18. Data: 2009-10-12 10:46:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 03:09:25 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > a czemu nie ?
    > zobacz sobie panorame Zbooya , wnetrze kosciola w krakowie i
    > oczywiscie w hdr. prawdziwa wirtuozeria.

    Nie neguję wartości takich zdjęć, tylko naśmiewam się z twojej pogoni za
    nowinkami, z których każda jest najlepsza.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 19. Data: 2009-10-12 11:03:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie neguję wartości takich zdjęć, tylko naśmiewam się z twojej pogoni za
    > nowinkami, z których każda jest najlepsza.

    twoje nasmiewania ma te sama wartosc co zdjecia , ktore robisz.

  • 20. Data: 2009-10-12 12:17:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 04:03:02 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > twoje nasmiewania ma te sama wartosc co zdjecia , ktore robisz.

    Dalej, użyj sobie, śmiało :P