  • 41. Data: 2009-10-13 11:48:17
    Temat: Re: O Rany !! - panoramy !!
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    o10g2000yqa.googlegroups.com...

    > przez 150 lat istnienia fotografia sie nie znudzila.
    > nie znudzila w tym sensie ze jako zjawisko jest ciagle swieze.wynika
    > to z faktu byc moze , ze cu ruchome to przemija , a czlowiek chcialby
    > po tym co przeminelo zatrzymac jakis slad , jakies wspomnienie.

    no i wciaz najbardzie ceni sie zwykla dobra fotografie oparta na dobrym
    warsztacie a nie efekciarskie gadzety.

> [...]
    >
    > zanim kupisz samochod mozesz na internecie kupujac d mozesz zajrzec do
    > jego wnetrza zanim pojedziesz do zakladu , dokonac pewnej selekcji.
    >
    > kazde wnetrze hotelowe mozna pokazac , wybirerasz taki hotel , ktory
    > ci pasuje
    >
    > ja potraktowalem zdjecie samochodu jako wprawke techniczna.
    > wlasciwie szkoda ze nie mam panoramy wnetrza mojego pierwszego fiata
    > 125 p albo i lady .
    >
    > wnetrze AN2 - ktore chce teraz zrobic jest frapujace - te maszyny
    > odchodza do historii , tego nie bedzie, pozostanie na mojej panoramie.

    no to staruj i rób forse a nie podniecaj sie niezdrowo jak licealistka co
    zobaczyla ptaszka ;-)

    rózne techniki panoram i podobne istneija od dawna i raczej sa wciaz
    ciekawostka.

    > a w gruncie rzeczy chodzi o to zeby jakos wypelnic czas , a
    > wypelnienie czasu jest potrzebne zeby nie zbzikowac -
    > bo jesli zbzikujesz to zyjesz mniej swiadomie , czyli jakbys nie zyl -
    > a chodzi o to zeby zyc.
    > czyli panoramy jakby przedluzaja zycie.

    jezu maryjo ale brednie. W marketingu pracujesz?

    jak robisz gów... :) nic niewarte zdjecia to fakt, ze musisz szukac
    dodatkowych metod które spowoduja, ze ktos zechce na nie spojzec, stad
    pewnie jaranie sie HDRami a teraz panoramami sferycznymi.

    Dobre zdjecia sie bronia same bez efektów z komputera.

  • 42. Data: 2009-10-13 11:50:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > ho , ho , hooo
    >
    > mamy juz pelna palestr intelektualistow grupowych tutaj
    > byl libiszewski , teraz dyjor , brakuje jeszcze cichegobartko i
    > zarembalskiego.
    >
    > temat ma szanse sie rozwinac .

    znaczy nie wolno wyrażać swojego zdania? masz monopol na rację?

    bogu dzięki nie ma takiego prawa europejskiego które by zakazywało mieć inne
    zdanie niż jakiś XYZ

  • 43. Data: 2009-10-13 12:38:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > pewno ze nie, do tego stopnia sie nie znudzila ze gro ludziom ja wykonujacym
    > (i nawet nie mowie o tych co robia to zawodowo) wystarcza plaskie obrazy a
    > nie jakies sferyczne cuda do ogladania w jakis javach czy innych cudach.

    czowiekowi w zyciu wystracza jedno zdjecie co kilkanascie lat - do
    dowodu osobistego , paszportu , prawa jazdy.
    jedno w kilku odbitkach.
    to jest to, co wystarcza.
    a jednak okazuje sie ze wystarcza nie zawsze znaczy wystarcza , bo
    gdyby wystrczylo nikt nie mialby wiecj zdjec niz te 3 wyminione..
    Sa jakies powody dla ktorych fotografia sie nie nudzi - wszystko
    jedno jaka plaska czy panorama 360st.
    Powiedzilabym stopien "plaskosci " fotografi nie ma wplywu na jej
    atrakcyjnosc .
    Jesli sie nie znudzila to nie dlatego ze jest plaska , tylko ze
    wzgledu na przekaz tresciowy.
    Pod tym wzgledem panorama ma dalece wieksze mozliwosci - zatem nie
    oczekuje aby sie znudzila szybko.
    Wrecz przeciwnie - jedno zdjecie plaskie ogladam sekundy , panorame
    juz parokrotnie dluzej , tak wiec poswiecam jej wiecej uwagi ,
    bardziej wciaga , znudzeniue wystepuje pozniej niz w fotografii
    plaskiej jak ja nazywasz.

    jest to w odroznieniu od fotografi plaskiej nowa jakosc ,ktora
    powstala dzieki komputerowi i aparatowi cyfrowemu.

    To tylko nowa mozliwosc przekazu informacji , czy sie znudzi czy nie
    to zalezy od atrakcyjnosci tresciowej dla ogladajacego. NIe widze
    powodu dla ktorego przekaz panoramiczny nie mielby trafic do sztuki ?
    Projekty fotograficzne robione technika panoramiczna - jak najbardziej
    wyobrazalne.

  • 44. Data: 2009-10-13 13:01:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dobre zdjecia sie bronia same bez efektów z komputera.-

    tak dobre zdjecia bronia sie same , newet z efektami z komputera.

  • 45. Data: 2009-10-15 17:37:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    otoz doszedlem do wyniku ktory jest naturalna konsewencja pierwszych
    udanych panoram z reki beznoznych :

    panoramy robione ze statywu tak ze pokrwaja cala polsfere bez
    widocznych nog statywu ale robione tak ze nie jest konieczne
    fotografowanie ziemi i pozniejsze jej wklejenie wklejanie w miejsce
    dziury stytywowj. niebo to i tak zaden problem , nie musialme go
    wklejac.
    statyw lub glowice nalezy przekonstruapwac.
    zedecydowalem sie na przerobke glowicy .

    na razie padl mi zasadniczy komputer , moze juro kupie nowy , wiec
    pokaze te panoramki po zainstalowaniu sie na nowym kompie

    w kazdym razie mozliwosc zlozenia panoramy bez koniecznosci wklejania
    sufitu i podlogi - zlozenie automatyczne to kapitalne ulatwnie sprawy.

  • 46. Data: 2009-10-15 20:34:31
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 13 of Oct 2009 08:52, Piotr Biernawski wrote:

    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci

    a.googlegroups.com...

    > super, ale imho te sferyczne predzej czy pozniej sie znudza, bo na
    > dluzsza mete wcale nie takie wygodne do ogladania, ani tego
    > wydrukowac. i na grzyba komu wnetrze samochodu ? ah, przepraszam,
    > spora grupa masohistow bedzie miala przy czym kapucyna marszczyc :P
    >
    > ps: panoramy.biernawski.com jak juz jestesmy w temacie to zwyczajowo
    > selfpromo ;>

    A Potsdammer Platz pewnie nie ma dlatego, że tam przydałaby się
    panorama sferyczna

    --
    nb

  • 47. Data: 2009-10-23 07:51:16
    Od: "R.R." <r...@e...pl>

    XX YY pisze:

    > och , nie czuje sie kompetentny - ja troll mialbym tautorial pisac ?
    >
    > ale jak pokaze panoramiki z ich slabymi stronami to moze sie
    > zmobilizuje.
    > wszystko zalezy od zainteresowania.

    Tak jak pisałem wcześniej, zainteresowany jestem.
    Codziennie sprawdzam pocztę, a nuż jest już jakieś info,
    ewentualnie przypomniałbym sie na priv ale adresat nie istnieje.

  • 48. Data: 2009-10-23 10:27:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Okt., 09:51, "R.R." <r...@e...pl> wrote:

    > Tak jak pisałem wcześniej, zainteresowany jestem.
    > Codziennie sprawdzam pocztę, a nuż jest już jakieś info,
    > ewentualnie przypomniałbym sie na priv ale adresat nie istnieje.

    w zeszlym tygodniu zmienialem komputer trwalo to troche , do tej pory
    nie przegralem wszystkiego .
    no i musze zalogowac sie do servera pokazukacego panoramy zeby pokazac
    przyklady.

    moze dzisiaj wieczorem zrobie opis wlasnych doswiadczen , nawet bez
    przykladow - te podam troche pozniej.

    , tak mysle ze wieczorkiem znajde troche czasu.

    w sumie doswiadczenie jest takie , ze wiele drog prowadzi do rzymu ,
    czyli jest wiele sposobow na zrobienie panoramy polsferycznej . to co
    uwazam ze udalo mi sie najwazniejsze opanowac to panoramy z reki bez
    koniecznosci wklejania podlogi i ziemi

    moze tez uda mi sie do tej pory pokazac ze 2 ,3 przyklady

    do wieczora zatem.