  • 1. Data: 2009-10-11 14:02:27
    Temat: Prawa autorskie?
    Od: uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu>

    Witam.
    Robiłam trochę zdjęć i wysłałam je znajomym. Ci umieścili je w swoich
    profilach w różnych forach (nasza klasa itp.). Czy mogę się domagać aby
    umieszczali informacje pod nimi kto jest autorem? Czy są one moją
    własnością? Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.
    Pozdrawiam Daria:)

  • 2. Data: 2009-10-11 16:33:50
    Temat: Re: Prawa autorskie?
    Od: lux <b...@b...br>

    uśmiechnięta_daria:D pisze:
    Czy mogę się domagać aby
    > umieszczali informacje pod nimi kto jest autorem?
    ===
    tak

    Czy są one moją
    > własnością?
    ===
    tak

    Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.
    ====
    prawo autorskie

    lux

  • 3. Data: 2009-10-11 18:29:19
    Od: "JRT" <r...@o...pl>

    Użytkownik "uśmiechnięta_daria:D" <d...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.

    0083
    oraz
    0631

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2009-10-11 18:31:07
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

> [...]
    > umieszczali informacje pod nimi kto jest autorem? Czy są one moją
    > własnością? Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.

    Najlepiej skocz jutro do kancelarii adwokackiej,
    zapewne mozesz ich zaskarzyc o bezprawne uzywanie itp/itd.
    Adwokaci wszystko Ci wyjasnia a nawet powiedza
    ile kasy mozesz od nich wyciagnac.

    A nastepnym razem, jesli nie bedziesz chciala czegos dawac
    znajomym - tak, zeby dysponowali tym wg wlasnej woli,
    to po prostu im nie dawaj.
    Bo "kto daje i odbiera ten ...."
    ---

  • 5. Data: 2009-10-11 19:51:59
    Od: "JD" <j...@g...com>

> [...]
    > umieszczali informacje pod nimi kto jest autorem? Czy są one moją
    > własnością? Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.

    Jak chcesz stracic znajomych to sie domagaj.

    Czy znajomi to jakieś celebritissimo czy cos podobnego?
    Można za te zdjęcia dostać pieniądze?
    Jesteś wybitną artystką?
    Jesteś trolem?

    Po co je _dałaś_ ?

    JD

    PS Ja daje zdjęcia kumplom i kumple mnie dają nie pytając o przeznaczenie.

  • 6. Data: 2009-10-11 21:09:38
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    greenman wrote:

    > A nastepnym razem, jesli nie bedziesz chciala czegos dawac
    > znajomym - tak, zeby dysponowali tym wg wlasnej woli,
    > to po prostu im nie dawaj.
    > Bo "kto daje i odbiera ten ...."

    Ale ona nie odbiera, gdzie to wyczytałeś ?
    Chce tylko skorzystać ze swoich praw.

    Marek

  • 7. Data: 2009-10-11 21:11:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    greenman napisal:
    > Najlepiej skocz jutro do kancelarii adwokackiej,
    > zapewne mozesz ich zaskarzyc o bezprawne uzywanie itp/itd.
    > Adwokaci wszystko Ci wyjasnia a nawet powiedza
    > ile kasy mozesz od nich wyciagnac.

    A znajomi ja skontruja kontrpozwami o nielegalne wykorzystanie
    wizerunku w upublicznionych utworach, he, he.

    Watkotworczyni wydaje mi sie albo trollem, albo kandydatka
    do wizyty u psychiatry.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-10-11 21:36:27
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Watkotworczyni wydaje mi sie albo trollem, albo kandydatka
    > do wizyty u psychiatry.

    Uważasz że korzystanie z przysługujących ci praw jest dewiacją?

    Marek

  • 9. Data: 2009-10-11 23:13:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-11, Marek K <m...@W...kappa.pl> wrote:

    > Uważasz że korzystanie z przysługujących ci praw jest dewiacją?

    Bywa. Nazywa się to np. pieniactwem. Nie wiem, czy tak jest w tym
    przypadku bo trochę za mało danych.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-10-11 23:24:07
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Bywa. Nazywa się to np. pieniactwem. Nie wiem, czy tak jest w tym
    > przypadku bo trochę za mało danych.

    IMHO akurat żądanie/prośba o podpisywanie niewiele ma z pieniactwem
    wspólnego

    Marek