-
11. Data: 2012-07-19 21:35:59
Temat: Re: emyto...
Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
J.F wrote:
> Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości
> Użytkownik qlphon napisał:
>>> - wszystkie obwodnice wszystkich miast powinny być ustawowo
>>> zwolnione z
>>> takich opłat
>>> bo tiry wróciły do centrum - właściciele firm przewozowych to nie
>>> idioci
>>> i potrafią liczyć...
>
> Chyba nie calkiem - bo strata czasowa olbrzymia a oszczednosc kwotowa
> niewielka.
>
>> Autobusy regularnych linii transportu publicznego powinny być
>> zwolnione z opat - bo lepiej mieć na drodze jeden autobus jak
>> czterdzieści osobówek...
>
> Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
> Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
> osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.
>
> Autostrada pewna przepustowosc ma i 40 osobowek nie stanowi problemu,
> 400 tez nie.
>
> Ale chyba lepiej jeden pociag niz 40 autobusow ? ;-P
>
> J.
Jeszcze lepiej rowerem obowiązkowo wyposażonym we viatoll.
--
Włodek
http://dino.inosak.org
-
12. Data: 2012-07-19 21:38:07
Temat: Re: emyto...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dariusz K. Ładziak napisał:
>> generalnie nie mam nic przeciwko temu, żeby ciężarówki płaciły za każdy
>> przejechany kilometr...
>> (osobówki też! - ale proporcjonalnie do swojej masy i zużycia jezdni
>> jakie czynią - czyli kilka tys. razy mniej - naprawdę tyle mogę płacić
>> i będzie to sprawiedliwe)
[...]
> Autobusy regularnych linii transportu publicznego powinny być zwolnione
> z opat - bo lepiej mieć na drodze jeden autobus jak czterdzieści osobówek...
Lepiej pod jakim względem? Bo jeśli chodzi o korki, to prawda, ludzi ze
czterdziestu samochodow można pomieścić w jednym autobusie. Ale gdy idzie
o zużycie jezdni, to powyżej napisano samą prawdę -- proporcja nie jest
jak jeden do kilku dziesiątek, tylko jeden do kilku tysięcy! Gdyby tak po
Warszawie jeździły tylko samochody osobowe, to remonty ulic by starczały
na dłuuugie lata.
--
Jarek
-
13. Data: 2012-07-19 21:44:07
Temat: Re: emyto...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F napisał:
>> Autobusy regularnych linii transportu publicznego powinny być
>> zwolnione z opat - bo lepiej mieć na drodze jeden autobus jak
>> czterdzieści osobówek...
>
> Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
> Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
> osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.
Gdyby rzetelnie rozliczano według zużycia drogi, to ciężarowe (i autobusy)
powinny płacić kilka razy więcej niż teraz, a osobowe wcale. Albo, jak to
postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
prostu żywą niesprawiedliwością..
--
Jarek
-
14. Data: 2012-07-19 23:41:42
Temat: Re: emyto...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 19 Jul 2012 19:44:07 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan J.F napisał:
>> Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
>> Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
>> osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.
>
> Gdyby rzetelnie rozliczano według zużycia drogi, to ciężarowe (i autobusy)
> powinny płacić kilka razy więcej niż teraz, a osobowe wcale. Albo, jak to
> postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
> polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
> prostu żywą niesprawiedliwością..
I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000 zl,
a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
autostrady.
Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)
J.
-
15. Data: 2012-07-20 00:03:54
Temat: Re: emyto...
Od: "Aha...." <n...@s...com>
W dniu 2012-07-19 23:41, J.F. pisze:
> Dnia 19 Jul 2012 19:44:07 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
>> Pan J.F napisał:
>>> Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
>>> Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
>>> osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.
>>
>> Gdyby rzetelnie rozliczano według zużycia drogi, to ciężarowe (i autobusy)
>> powinny płacić kilka razy więcej niż teraz, a osobowe wcale. Albo, jak to
>> postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
>> polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
>> prostu żywą niesprawiedliwością..
>
> I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000 zl,
> a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
> autostrady.
>
> Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
> ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)
>
> J.
>
Ty widziales kiedykolwiek prawdziwa autostrade ?
-
16. Data: 2012-07-20 11:20:25
Temat: Re: emyto...
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 20 Jul 2012 00:03:54 +0200 osobnik zwany Aha....
napisał:
>> Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
>> ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)
>>
>> J.
>>
>>
> Ty widziales kiedykolwiek prawdziwa autostrade ?
widziałeś kiedyś prawdziwą ciężarówkę?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
17. Data: 2012-07-20 12:12:32
Temat: Re: emyto...
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
>> W tej chwili
>> polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
>> prostu żywą niesprawiedliwością..
> I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000
> zl,
> a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
> autostrady.
nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem historię, jakoby właściciel
płatnego odcinka A2
posiadający wiele innych firm
nakazał aby wszystkie jego ciężarówki z winietami jak nie mają nic innego do
roboty,
żeby na pusto jeździły "w tę i we w tę" przez bramki...
(państwo z opłat za winiety trafiających do budżetu zwracało operatorowi A2
za każdy przejazd)
inna legenda mówi nawet że specjalnie na ten cel zakupiono ileś tam
ciężarówek...
-
18. Data: 2012-07-20 12:14:20
Temat: Re: emyto...
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik qlphon napisał:
>>> http://www.youtube.com/watch?v=VJuLa12lXi0
>
>> Wszystko jasne. "Do tej pory dochody z emyta przynosiły 900mln. Nowy
>> system
>> pozwoli zwiększyć dochody do 3,5mld zł."
>
>
> generalnie nie mam nic przeciwko temu, żeby ciężarówki płaciły za każdy
> przejechany kilometr...
> (osobówki też! - ale proporcjonalnie do swojej masy i zużycia jezdni
> jakie czynią - czyli kilka tys. razy mniej - naprawdę tyle mogę płacić
> i będzie to sprawiedliwe)
W takim układzie należałoby zlikwidować podatek drogowy który jest
obecnie wliczony w cenę paliwa. To z niego teoretycznie utrzymuje się
drogi w tym tworzy nowe.
[..]
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
19. Data: 2012-07-20 12:24:58
Temat: Re: emyto...
Od: "qlphon" <q...@p...fm>
>>> generalnie nie mam nic przeciwko temu, żeby ciężarówki płaciły za każdy
>>> przejechany kilometr...
>>> (osobówki też! - ale proporcjonalnie do swojej masy i zużycia jezdni
>>> jakie czynią - czyli kilka tys. razy mniej - naprawdę tyle mogę płacić
>>> i będzie to sprawiedliwe)
>> Autobusy regularnych linii transportu publicznego powinny być zwolnione
>> z opat - bo lepiej mieć na drodze jeden autobus jak czterdzieści
>> osobówek...
> Lepiej pod jakim względem? Bo jeśli chodzi o korki, to prawda, ludzi ze
> czterdziestu samochodow można pomieścić w jednym autobusie.
mała korekta: w autobusie jest powiedzmy 50 miejsc siedzących,
ponieważ mówimy o ruchu na autostradzie, nie zajmujemy sie autobusami
miejskimi z miejscami stojącymi
zakładając równą % obsadę pojazdów masz mniej korzystny współczynnik,
powiedzmy 1:10
teoretycznie, bo prawie nigdy autobusy nie są pełne a samochody przewożą
średnio 1,5 osoby...
> Ale gdy idzie o zużycie jezdni, to powyżej napisano samą prawdę --
> proporcja nie jest
> jak jeden do kilku dziesiątek, tylko jeden do kilku tysięcy!
i to jest sedno problemu: za co właściwie płacimy na autostradzie...
> Gdyby tak po Warszawie jeździły tylko samochody osobowe, to remonty ulic
> by starczały
> na dłuuugie lata.
myślisz w dobrym kierunku, ale pamiętaj, że autobusy mają znacznie mniejsze
dmc niż tiry - to one głównie dewastują drogi...
-
20. Data: 2012-07-20 12:30:22
Temat: Re: emyto...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Gdyby rzetelnie rozliczano według zużycia drogi, to ciężarowe (i autobusy)
>> powinny płacić kilka razy więcej niż teraz, a osobowe wcale. Albo, jak to
>> postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
>> polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
>> prostu żywą niesprawiedliwością..
>
> I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000 zl,
> a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
> autostrady.
>
> Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
Z tego zależenia wynikają ceny, jakie płacimy. Jest popyt, więc przywalmy
cenę od czapy. Zapłacą i ani pisną.
> ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)
Dwa razy siedziałem za kierownicą takiego potwora. Dużo się nie najeździłem,
nie mam uprawnień. Ale to wystarczy, by mieć inne zdanie na temat "na co
one". Te kilkadziesiąt ton trzeba przyspieszyć, potem wyhamować przed
terenem zabudowanym albo światłami. I jeszcze skręcić trzeba, a nie wszędzie
się da.
Ponadto zależy zarządcom dróg -- o ile da się zbudować względnie tiroodporną
autostradę, to mniejszej drogi raczej nie.
--
Jarek