  • 1. Data: 2012-07-17 20:45:11
    Temat: Combo3, laptop z kartą express card RS232 i problemy z programowaniem
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Posiadam używany laptop Lenovo T61 z Windows 7, do którego dokupiłem kartę
    express card z portem RS232 (taką jak tu:
    http://allegro.pl/pelny-sprzetowy-port-rs232-express
    -card-ms-dos-i2472247145.html).
    Do tego portu RS232 podłączam programator Combo3 i usiłuję programować
    mikrokontrolery Atmel AVR ATmega8 i ATmega32. Program Combo2007PL przy
    uruchomieniu wypisuje "Firmware V3.2, PC speed=5, COM speed=57600". Udaje mi
    się uruchomić Autodetekcję układu, mogę ustawiać fusebity. Problem jest z
    programowaniem -- po zaprogramowaniu następuje weryfikacja, która od razu
    stwierdza "Weryfikacja niepoprawna!". W ustawieniach portu RS232 we
    Właściwościach jest 57600, 8N1, flow control: hardware, producent:
    MosChip... Byłbym wdzięczny za pomoc w doprowadzeniu do sytuacji, w której
    mógłbym prawidłowo programować mikrokontrolery. Dodam, że odłączyłem wtyczkę
    RS232 i podłączyłem do poprzedniego laptopa (z wbudowanym portem RS232; IBM
    Thinkpad, Windows XP) -- tu programowanie działa poprawnie.

    Pozdrawiam,
    Robbo