  • 31. Data: 2014-04-01 11:55:49
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: "Kol54" <v...@e...pl>

    news:lhe1cl$5aj$8@node1.news.atman.pl...
    > On 2014-04-01, megrimsES <m...@i...pl> wrote:

    >> Co z takimi palantami robić.
    >>
    > Wyprzedzaj i heble do dechy ;-)
    >
    > --
    > Artur
    > ZZR 1200

    I zostanie to pięknie nagrane. Kamerek coraz więcej w samochodach.
    Jak się później wytłumaczysz ?

  • 32. Data: 2014-04-01 11:57:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Na czym polega to ,,szczęście" jazdy w zatwardzeniach?

    Ze po miedzy nimi mozna spokojnie jechac ;-) Kiedys czesto jezdzilem
    A2, tzn. kiedy byla tylko do Strykowa - odcinek Strykow-Konin spokojnie
    dawalo sie przejechac jadac >200 km/h, trafiajac na zatwardzenie moze
    2-3 razy, czesto widzac zatwardzenie wystarczylo troszke zwolnic i zanim
    sie dojechalo do grupki to juz bylo po zatwardzeniu :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2014-04-01 12:05:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Gość w beemce włączył kierunkowskaz na co gość drugi skasował odstęp.

    No nie bylo to madre, ale przypieranie go do barierki bylo jeszcze
    glupsze i bardziej niebezpieczne niz skasowanie odstepu.

    > To szanuj czas też takich w BMW. Nie wiesz, jaka sytuacja go goni.
    > Może to burak a może naprawdę ma życiową sprawę. Nie ekaluj.

    A skad wiesz, ze gosciowi w Fordzie sie nie spieszy? Tylko dlatego, ze
    nie robi takich sytuacji jak ten drugi? Moze wlasnie mu sie spieszylo
    i sie wkoncu wkurzyl jak mu ktorys z kolei taki sam manewr odstawil?

    > Znowu nieadekwatne porównanie. Autostrada to nie sklep.

    To na autostradzie juz podstawowe zasady kultury nie obowiazuja?

    > A może jednak na zamek? Tak jak powinno się jeździć. A nie konwojem
    > lewym pasem. Naprawdę nie rozumiesz, że to konwoje Cię spowalniają a
    > nie jeden gość, ktory miał odwagę konwój skrócić?

    To byla jazda na zamek?

    > Więcej zamieszania robi kasując odstęp i przyhamowując niż gdyby
    > pozwolił płynnie wjechać w lukę. Przy 100km/h powinieneś od
    > poprzednika zachować 50+ metrów odstępu!

    No wlasnie, wiec wjezdzajac w luke ten co wjechal musi zrobic 50 metrow
    odstepu i ten przed ktorego wjechal tez.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2014-04-01 12:05:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:54:29 AM, you wrote:

    > No ale po wjechaniu w srodek samochodu juz odstepu nie ma.

    Ale jego wyrównanie nie wymaga cudów - wystarczy minimalnie ująć nogę
    z gazu. Na przejechanie dodatkowych 50 metrów stracisz 2 sekundy przy
    100km/h - naprawdę aż tak boli?

    Jak zwolnić? O 0.1km/h A teraz co zrobił? I tak w końcu wpuścił BMW
    ale w międzyczasie za nim też się odstęp skasował i cały konwój musiał
    hamować gwałtowniej przez przepychanki.

    > Tez, czy ja gdzies pisalem, ze nie? Podobnie jest z plynnoscia gdy wszyscy
    > jada na zamek a inni zmieniaja pas zanim dojada do konca albo na zamku
    > przyspieszaja i probuja wjezdzac przed tego co wlasnie zmienil pas.

    Przy zachowaniu odstępów nie ma problemów z płynną jazdą na zamek i
    odstępy - bez zmiany prędkości - zmniejszają się tylko w czasie
    wyprzedzania zawalidrogi. Oczywiście to wymaga od tych, którzy jadą
    trochę wolniej zjeżdżania na prawy pas po wyprzedzaniu a nie ,,widzę
    kolejnego na horyzoncie i nie zjadę!".

    Naprawdę złem autostrad w Polsce są wyścigi ślimaków i konwoje na
    lewym a nie POJEDYNCZE przypadki śpieszących się, którzy wyprzedzają
    prawym pasem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2014-04-01 12:06:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:57:27 AM, you wrote:

    > Ze po miedzy nimi mozna spokojnie jechac ;-)

    Dziwne rozumowanie.

> [...]
    > km/h, trafiajac na zatwardzenie moze 2-3 razy, czesto widzac
    > zatwardzenie wystarczylo troszke zwolnic i zanim sie dojechalo do

    Ale te czasy minęły parę lat temu - najwyższy czas zacząć używać
    wszystkich dostępnych pasów a nie tylko skrajnego lewego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2014-04-01 12:10:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

> [...]
    > nie robi takich sytuacji jak ten drugi? Moze wlasnie mu sie spieszylo
    > i sie wkoncu wkurzyl jak mu ktorys z kolei taki sam manewr odstawil?

    Któryś z kolei? Ilu Ci się takich trafia na autostradzie? Bo mi jeden
    na kilka przejazdów.

    > To na autostradzie juz podstawowe zasady kultury nie obowiazuja?

    Ale to nie sklep.

    > To byla jazda na zamek?

    A jak nie jak tak? Dojechał dokąd się dało wolnym pasem i przy
    przeszkodzie chciał się wpiąć na drugi pas.

    > No wlasnie, wiec wjezdzajac w luke ten co wjechal musi zrobic 50 metrow
    > odstepu i ten przed ktorego wjechal tez.

    +50 metrów to DWIE SEKUNDY przy tej prędkości. A gdyby nie tworzenie
    sztucznych konwojów na lewym pasie, to w ogóle by nie było o czym
    dyskutować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2014-04-01 12:10:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ale jego wyrównanie nie wymaga cudów - wystarczy minimalnie ująć nogę
    > z gazu. Na przejechanie dodatkowych 50 metrów stracisz 2 sekundy przy
    > 100km/h - naprawdę aż tak boli?

    Straci X osob * 2 sekundy * ilosc takich sytuacji.

    > Jak zwolnić? O 0.1km/h A teraz co zrobił? I tak w końcu wpuścił BMW
    > ale w międzyczasie za nim też się odstęp skasował i cały konwój musiał
    > hamować gwałtowniej przez przepychanki.

    Zwolnil bo sie zrobila z tego glupia sytuacja, gdyby gosc spokojnie dolaczyl
    do kolejki to by wyprzedzili te dwie ciezarowki i moglby przycisnac.

> [...]
    > wyprzedzania zawalidrogi. Oczywiście to wymaga od tych, którzy jadą
    > trochę wolniej zjeżdżania na prawy pas po wyprzedzaniu a nie ,,widzę

    To tez mnie wkurza, ale wyprzedzam takiego prawym chociaz bardzo tego nie
    lubie i jade dalej, ale to inna sytuacja.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2014-04-01 12:13:22
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Dziwne rozumowanie.

    Nie rozumowanie tylko dostosowanie sie do panujacej sytuacji :-)
    Wole taka grupke wyprzedzic w miare bezpiecznie i pojechac dalej
    niz jechac z nimi i narazac sie na niebezpieczenstwo.

    > Ale te czasy minęły parę lat temu - najwyższy czas zacząć używać
    > wszystkich dostępnych pasów a nie tylko skrajnego lewego.

    A gdzie ja napisalem, ze jezdzilem tylko lewym? :-) U nas jeszcze musi
    troche wody uplynac zeby bylo normalnie, w innych krajach gdzie autostrady
    sa juz dluzszy czas ludzie nie maja problemu zeby przycisnac gdy
    wyprzedzaja ciezarowke i widza, ze ktos sie zbliza na lewym pasie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2014-04-01 12:18:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Któryś z kolei? Ilu Ci się takich trafia na autostradzie? Bo mi jeden
    > na kilka przejazdów.

    Rzadko. Ostatnimi czasami malo jezdze, a jak juz jade to Polske staram
    sie przejechac noca a gdzie indziej takich problemow nie ma ;-)

    > Ale to nie sklep.

    Ale obowiazuja czy nie?

    > A jak nie jak tak? Dojechał dokąd się dało wolnym pasem i przy
    > przeszkodzie chciał się wpiąć na drugi pas.

    Dokad sie dalo czyli na zderzak poprzedzajacej ciezarowki? Wiec zamiast
    wykonac taki manewr wczesniej kiedy mial predkosc konwoju, chcial go
    wykonac w momencie gdy predkosc zredukowal to predkosci ciezarowki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2014-04-01 12:20:12
    Od: "Kol54" <v...@e...pl>

    wiadomości news:287604393.20140401114851@pik-net.pl.invalid...

    > Płynność szlag trafia prze gaz-hamulec-gaz-hamulec a nie przez płynną
    > jazdę na zamek.
    >
    > Best regards,
    > RoMan

    Ja p...ę taki zamek. Ktoś mi wjeżdża tylko dlatego, bo utrzymuję bezpieczny
    odstęp. Znów robię bezpieczny odstęp i za chwilę następny mi wjeżdża.
    Mam gdzieś taki zamek i nie wpuszczam.