  • 211. Data: 2014-04-16 00:18:34
    Temat: Re: Nowa moda ... wyjątkowo.
    Od: "Loskon" <e...@4...pl>

    news:liegvc$ilr$1@node2.news.atman.pl...
    > On 2014-04-07 23:45, Loskon wrote:
    >
    > Podkreśl gdzie jest napisane, że można jechać lewym mimo że jazda prawym
    > jest jak najbardziej możliwa i nie powoduje niebezpieczeństwa (włączajacy
    > się sobie poczeka jak trzeba).

    Z art. 3.1 jasno wynika, że możesz chwilowo opuścić prawy pas, jeżeli
    kontynuowanie jazdy prawym pasem mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić
    albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz
    narazić kogokolwiek na szkodę.
    Do kierowcy, mającego pierwszeństwo, należy ocena czy taka sytuacja ma
    miejsce, gdy ktoś wjeżdża z ulicy podporządkowanej.

    > No to średnio - przepisy jasno mówią np kto ma pierwszeństwo przy
    > wyjeżdzie z parkingu. A kultura jasno mówi, że jak ktoś tam stoi bez
    > szansy na wyjazd to należy go wpuścić.

    No i tutaj kultura uzupełnia przepis. Tutaj kultura nie stoi wyżej od
    przepisu. Możesz tak postąpić o ile nie spowodujesz zagrożenia
    lub utrudnienia w ruchu, itd.

  • 212. Data: 2014-04-17 19:52:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-16 00:18, Loskon wrote:

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z art. 3.1 jasno wynika,

    No właśnie niezbyta jasno;)

    > No i tutaj kultura uzupełnia przepis. Tutaj kultura nie stoi wyżej od
    > przepisu. Możesz tak postąpić o ile nie spowodujesz zagrożenia
    > lub utrudnienia w ruchu, itd.

    Przepis mówi, że ten co ma trójkąt ma czekać - więc jak nie czeka to
    łamie przepis:P

    Shrek.

  • 213. Data: 2014-04-19 08:09:36
    Od: "Loskon" <k...@g...pl>

    > No właśnie niezbyta jasno;)

    Jak nie jest jasne to się pytaj.

    > Przepis mówi, że ten co ma trójkąt ma czekać - więc jak nie czeka to łamie
    > przepis:P
    >
    > Shrek.

    Bzdura, to co napisałeś.
    "Ten co ma trójkąt" nie zawsze musi czekać. Zależy to od zachowania kierowcy
    z pierwszeństwem.
    Zapoznaj się co oznacza "trójkąt".

  • 214. Data: 2014-04-19 08:14:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Loskon" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie jest jasne to się pytaj.

    Nie wiem o czym dyskutujecie, ale jazda pasem lewym, przy wolnym prawym, nie
    jest dopuszczona polskim prawem.
    Ani żadnym innym cywilizowanym, nie licząc ruchu lewostronnego.
    A jak ktoś ma kłopot ze zrozumieniem jakiegoś przepisu, to może czas do
    szkoły?

  • 215. Data: 2014-04-19 23:17:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Apr 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Loskon" <k...@g...pl> napisał

    > Nie wiem o czym dyskutujecie, ale jazda pasem lewym, przy wolnym prawym,
    > nie jest dopuszczona polskim prawem.

    Cavallino, nie poznaję Cię.
    Naciąganie przepisów rozumiem, ale wprost im zaprzeczać?
    Powiadasz, że NIE WYSTARCZY pokazać palcem przepisu, który ustanawia
    wyłączenie dla tej reguły, nakazowe lub swobodne (znaczy "podatnik może",
    wróc, nie podatnik :>) i ... już?
    Jakiegokolwiek przepisu.

    [...]

    > A jak ktoś ma kłopot ze zrozumieniem jakiegoś przepisu, to może czas do
    > szkoły?

    Celna uwaga.
    To dla uzgodnienia zeznań: zbliżasz się drogą z kilkoma pasami ruchu
    (pozostałe pasy puste) do skrzyżowania na którym nie wyznaczono nakazu
    skrętu z wybranych pasów ruchu.
    Nie ma F-10/F-11, nie ma C1 .. C11, nic nie ma.
    Powiadasz, że na takim skrzyżowaniu, mając swobodę manewru (pusta
    droga) masz *obowiązek* skręcać w LEWO z PRAWEGO pasa ruchu, mając
    za nic mając dyspozycję art.22.2.2?
    Pojęcie "obrębu skrzyżowania" zniesiono dawno temu wraz z dużą
    nowelizacją PoRD (a było tego raptem AFAIR 15m od końca łuku),
    więc skrzyżowanie (i rozpoczęcie "prawa do zaczęcia niejechania
    prawą" wedle Twojej koncepcji) zaczyna się wraz z przecięciem
    granicy łuku między jezdniami lub ciągu "innego składnika drogi"
    (np. chodnika).

    Tylko mi nie mów, że tekst który napisałeś wyżej znaczy co innego
    niż napisałeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 216. Data: 2014-04-19 23:43:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Powiadasz, że na takim skrzyżowaniu, mając swobodę manewru (pusta
    > droga) masz *obowiązek* skręcać w LEWO z PRAWEGO pasa ruchu, mając
    > za nic mając dyspozycję art.22.2.2?

    Pewnie że nie.
    Mowa była o jeździe jako takiej, a nie o konkretnym manewrze.
    Wiadomo że przy niektórych manewrach możesz zjechać na lewy pas.
    Skręcać można z dowolnego, jechać dowolnym 5 km wcześniej już nie.