  • 1. Data: 2014-03-31 16:10:59
    Temat: Jakie opony na lato - 185/65/14 86T
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Muszę zmienić opony letnie w swoim aucie.
    Do tej pory były opony BF Goodrich Polaris2 w rozmiarze 185/65/14 86T
    Co polecacie za 180 pln / szt? G-grip tego producenta? W warsztacie
    zachwalali mi Fulda i Kleber (ale nie wiem jakie modele - wiem, że na lato).
    Z wymianą 210 i 220 pln / szt.
    A może jakieś inne marki np. Barum, Dębica. Sam nie wiem :-(

  • 2. Data: 2014-03-31 16:32:38
    Temat: Re: Jakie opony na lato - 185/65/14 86T
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > lato). Z wymianą 210 i 220 pln / szt.
    > A może jakieś inne marki np. Barum, Dębica. Sam nie wiem :-(

    W takim wymiarze bralbym debica passio 2, jak dla mnie bardzo dobre opony.

  • 3. Data: 2014-03-31 17:02:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości

    >W takim wymiarze bralbym debica passio 2, jak dla mnie bardzo dobre
    >opony.

    Ale teraz mamy etykiety energetyczne.
    http://www.debica.com.pl/opony/_1
    I akurat ten rozmiar bardzo zle wychodzi - przyczepnosc na mokrym E.

    lepiej 175/65R14/82 lub 185/60R14/82 czy 175/70R14/84

    Swoja droga ciekawe - tych pare mm tak pogarsza parametry, czy ta
    nosnosc "86" jest tu kluczowa ?
    Czy w ogole te parametry to nie oddaja rzeczywistosci ?

    J.

  • 4. Data: 2014-03-31 17:07:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > nosnosc "86" jest tu kluczowa ?
    > Czy w ogole te parametry to nie oddaja rzeczywistosci ?

    Daj spokoj z tymi bzdurami czy innymi ADACami :)

  • 5. Data: 2014-03-31 17:48:50
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Sawesk" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 210 i 220 pln / szt.
    > A może jakieś inne marki np. Barum, Dębica. Sam nie wiem :-(

    Uniroyal RainExpert.

  • 6. Data: 2014-03-31 18:14:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Daj spokoj z tymi bzdurami czy innymi ADACami :)

    ADAC mierzy jak chce, a tu jednak jest jakas norma.
    Co prawda to deklaracja producenta, ale jakos wszyscy nie pisza
    "AAAA+", wiec moze i nieduzo przy badaniu naciagaja.

    Tu nie USA, ale nasze urzedy tez potrafia wysokie kary sypnac, a moze
    i konkurencja potrafi sprawdzic.

    Ja w kazdym badz razie bylbym bardzo zadowolony, gdybym dostal
    rzetelna informacje o oponie.

    O, sa i przepisy
    http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labellin
    g_en.htm

    wychodzi na to ze dla osobowych opona musi spelniac warunek
    klasa A 1,55 <= G
    klasa B 1,40 <= G <= 1,54
    klasa C 1,25 <= G <= 1,39
    klasa E 1,10 <= G <= 1,24
    klasa F G <= 1,09
    gdzie G to tajemniczy wet grip index.

    Klasy D w osobowych nie przewiduje sie.
    Wychodzi na to ze miedzy E i C roznica moze byc minimalna, a moze
    siegac 30% ... tylko jeszcze trzeba by sie przedrzec i zobaczyc co to
    jest to G :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-03-31 18:20:56
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 18:14:58 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości
    > gdzie G to tajemniczy wet grip index.
    > tylko jeszcze trzeba by sie przedrzec i zobaczyc co to
    > jest to G :-)

    WGI = Wet Grip Index (improvement in % in relation to a reference tire). Stopping
    performance on wet roads. Higher WGI values are better.

  • 8. Data: 2014-04-01 10:40:57
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    jest w sieci albo pismach jakis aktualny test opon letnich?
    Wiem, że wiarygodnością różnie bywa ale żebym miał chociaż jakieś blade
    pojęcie.