  • 11. Data: 2014-04-01 11:18:06
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-01 10:20, AZ pisze:
    > Film nie moj, ale na swojej drodze juz paru takich spotkalem,
    > IMO tacy kretyni powinni miec zabrane PJ.
    >
    > <https://www.youtube.com/watch?v=lnuN4tY4Rnw>

    A o co chodzi? Ja tak zawsze jeżdżę.

  • 12. Data: 2014-04-01 11:24:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Art. 3 PoRD znasz? To, że ktoś zachowuje się jak burak nie upoważnia
    > drugiego buraka do stwarzania DODATKOWEGO zagrożenia. To nie jest
    > sprawa między dwoma burakami - tam jedzie ileś tysięcy samochodów.

    To jest bezdyskusyjne, ale niebezpieczna sytuacje zainicjowal gosc
    w beemce.

    > Jak mu się śpieszy, to niech jedzie w cholerę. Mi też się zdarzało
    > bardzo śpieszyć. Kilka razy przez to, że brakło kilku minut zamiast
    > załatwić sprawę urządzałem sobie wycieczkę na kilkaset kilometrów.
    > Uprzedzając: nie, nie dało się wyjechać wcześniej - doba nie jest z
    > gumy.

    No ale spotykasz takich na trasie 10, im sie spieszy, beda szybciej
    a reszta bedzie pozniej. Mi jak sie spieszy to przyciskam ale tylko tam
    gdzie moge i nie przeszkadzam innym.

    W zimie jak jezdzilem do pracy samochodem regularnie wlasnie spotykalem
    takich cwokow co to jechali buspasem a pozniej szli na wydre bo buspas
    sie skonczyl albo zobaczyli radiowoz. Ze, mam stary samochod to mi na
    lakierze srednio zalezalo i dla zasady nie odpuszczalem to potrafili
    sie jeszcze odgrazac.

    > Przez konwoje na lewym pasie autostrady jadące +5 w stosunku do
    > prawego pasa marnuje się mnóstwo czasu. A prawy pas pusty poza
    > ciężarówką z przodu.

    To sie zgadza, ale to chyba nie jest usprawiedliwienie do tego typu
    zachowan, ktore spowalniaja te konwoje jeszcze bardziej? A poza tym
    to TIRy na tory!

    > Ale weź to na spokojnie, proszę. Ubędzie Ci jak on sobie pojedzie
    > szybciej? Ambicja nie pozwala wpuścić?

    Ale ja biore na spokojnie. Ubedzie mi czasu - ja moze tez sie spiesze?
    A jemu ubedzie jak przez pol minuty wyprzedzi ciezarowke jak reszta
    a pozniej przycisnie i zniknie na horyzoncie?

    > Można spokojnie zachować odstęp. Wciśnie się - trudno. I tak by
    > wyprzedził kawałek dalej. Po czorta pogarszać sytuację i prowokować
    > wypadek?

    Tak jak wyzej - nie pochwalam zachowania goscia w Fordzie ale nadal
    pozostaje przy tym, ze zachowanie typu ten z bmw to zwykle buractwo :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2014-04-01 11:24:06
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Rozjasnisz?

    To , ze nie mam problemu z wpuszczeniem szybszego, ktory za chwile zniknie
    na horyzoncie.
    Przeciez nie wpycha sie tam setka samochodow, zeby ten w Focusie stracil pol
    godziny .
    Nie popadajmy w paranoje :)
    Zapewniam Cie, ze kierowca focusa widzial (powinien przynajmniej) widziec w
    bocznym lusterku, ze szybko dojezdza bmka i nie podjezdzac pod zderzak tego
    busa.
    Wszystko by sie odbylo plynnie
    Ten z bmki tez gdyby umial jezdzic to wjechalby w przerwe wczesniej, a tak
    oczywiscie tez idiota zacza spychac bez sensu focusa
    Jeden i drugi siebie warci :)

    > Tu nie chodzi o "nie, bo nie", tylko o zwykla kulture i szanowania czasu
    > innych.

    No wlasnie :)

  • 14. Data: 2014-04-01 11:25:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:12:39 AM, you wrote:

    > Czemu idiote, bo chcial grzecznie wyprzedzic ciezarowke jak reszta przed
    > nim?

    No właśnie - ten też chciał grzecznie wyprzedzić ciężarówkę. A na
    mandat zasłużyli obaj. I obaj za to samo - stwarzanie zagrożenia na
    drodze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-04-01 11:26:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:14:18 AM, you wrote:

    > Rozjasnisz?
    > Tu nie chodzi o "nie, bo nie", tylko o zwykla kulture i szanowania czasu
    > innych.

    Dokładnie tak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-04-01 11:26:50
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > A o co chodzi? Ja tak zawsze jeżdżę.

    :D

  • 17. Data: 2014-04-01 11:33:45
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-01 11:26, Czesław Wiśniak pisze:

    > :D

    A tak na serio, to w Niemczech, gdzie jest dużo autostrad
    bez ograniczeń prędkości jakoś ludzie nie zapierdzielają
    po 250 każdy. Da się płynnie jechać z prędkością 140-170.
    U nas ze względu na wyprzedzające się ciężarówki nie
    jest to możliwe. A jeszcze jest dużo eko-driverów, którzy
    podczas wyprzedzania nie przyśpieszą. Ale jak skończą
    wyprzedzać i zjadą na prawy pas, to wtedy gaz do dechy.

    Co z takimi palantami robić.

  • 18. Data: 2014-04-01 11:35:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, Czesław Wiśniak <c...@n...pl> wrote:

    > To , ze nie mam problemu z wpuszczeniem szybszego, ktory za chwile zniknie
    > na horyzoncie.

    Ale gdzie on jest szybszy? Focus jedzie wolniej bo sie zrobila kolejka do
    wyprzedzania ciezarowki, gdyby ten z beemki troche ruszyl lbem i wytezyl
    wzrok troche dalej niz 10 metrow to by zauwazyl sytuacje wczesniej i kulturalnie
    ustawil sie w kolejce a nie wciskal na wydre.

    > Przeciez nie wpycha sie tam setka samochodow, zeby ten w Focusie stracil pol
    > godziny .

    Na trasie potrafi sie troche uzbierac, pol godziny z tego nie wyjdzie ale
    niesmak pozostaje ;-)

    > Zapewniam Cie, ze kierowca focusa widzial (powinien przynajmniej) widziec w
    > bocznym lusterku, ze szybko dojezdza bmka i nie podjezdzac pod zderzak tego
    > busa.

    Pewnie widzial dlatego tak zrobil, ale to nie jego broszka przewidywac i robic
    specjalnie miejsce dla jasniespieszacegosiepana :-)

    > Wszystko by sie odbylo plynnie

    No nie do konca, bo Ford by musial zwolnic i cala plynnosc szlag by trafil.
    Wlasnie o to mi sie caly czas rozbija - tacy spieszacy sie wymuszaja na innych
    utrate plynnosci, przez co jeden ma lepiej a 15 innych gorzej.

    > Ten z bmki tez gdyby umial jezdzic to wjechalby w przerwe wczesniej, a tak
    > oczywiscie tez idiota zacza spychac bez sensu focusa
    > Jeden i drugi siebie warci :)

    Otoz to.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2014-04-01 11:36:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Tuesday, April 1, 2014, 11:24:03 AM, you wrote:

    > To jest bezdyskusyjne, ale niebezpieczna sytuacje zainicjowal gosc
    > w beemce.

    Bez przesady - grzecznie włączył kierunkowskaz na co gość na lewym
    skasował odstęp. Eskalacja nastąpiła w momencie skasowania odstępu -
    włączenie kierunkowskazu niczego nie inicjowało.

    > No ale spotykasz takich na trasie 10, im sie spieszy, beda szybciej
    > a reszta bedzie pozniej. Mi jak sie spieszy to przyciskam ale tylko tam
    > gdzie moge i nie przeszkadzam innym.

    Ale jaki jest sens zamykania dostępu? Ile czasu stracisz przez takich
    10 nawet (a to nie jest prawda) - 20 sekund? On chce jechać szybko -
    nie będzie Ci utrudniał jazdy. Zastanów się ile czasu tracisz przez
    tworzenie się konwojów na lewym pasie przy prawym pustym...

> [...]
    > sie skonczyl albo zobaczyli radiowoz. Ze, mam stary samochod to mi na
    > lakierze srednio zalezalo i dla zasady nie odpuszczalem to potrafili

    Ale jaki buspas? Nie porównuj jazdy w mieście z prędkościami grożącymi
    ledwie stłuczką do jazdy autostradą, gdzie jakiekolwiek gwałtowne
    wytracenie prędkości grozi karambolem i ofiarami śmiertelnymi.
    Szczególnie, gdy jedzie konwój z minimalnymi odstępami bez sensu.

    > To sie zgadza, ale to chyba nie jest usprawiedliwienie do tego typu
    > zachowan, ktore spowalniaja te konwoje jeszcze bardziej? A poza tym
    > to TIRy na tory!

    Co spowalnia? To, że jeden samochód znajdzie się trochę bardziej z
    przodu? Przyśpieszyłoby jeszcze bardziej, gdyby wszyscy się sprawnie
    na pasach tasowali i stosowali stale zasadę zamka. A nie gaz i
    hamulec, bo trzeba komuś drogę zamknąć.

    I jazda konwojem +5 i pilnowanie, żeby ktoś się z kociołka nie
    wychylił - wiesz, że w polskiej części piekła kotłów nie pilnują?

    > Ale ja biore na spokojnie. Ubedzie mi czasu - ja moze tez sie spiesze?
    > A jemu ubedzie jak przez pol minuty wyprzedzi ciezarowke jak reszta
    > a pozniej przycisnie i zniknie na horyzoncie?

    Jemu ubędzie, bo ten konwój na lewym nie wykazuje najmniejszego
    rozsądku. Tobie nie ubędzie, bo w tym konwoju tkwisz bez sensu zamiast
    robić to samo, co BMW.

    > Tak jak wyzej - nie pochwalam zachowania goscia w Fordzie ale nadal
    > pozostaje przy tym, ze zachowanie typu ten z bmw to zwykle buractwo :-)

    Spotkały się dwa buraki i tyle.

    Potem taki burak z Forda przesiada się na TIRa i ,,ruch reguluje", żeby
    osobówki nie wyprzedzały...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2014-04-01 11:37:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-04-01, megrimsES <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > podczas wyprzedzania nie przyśpieszą. Ale jak skończą
    > wyprzedzać i zjadą na prawy pas, to wtedy gaz do dechy.

    Na szczescie ludzie na autostradach jezdza w grupach i sie tak
    razem wszyscy mecza i denerwuja, pozniej mozna przycisnac az
    do spotkania kolejnej grupy ;-)

    > Co z takimi palantami robić.

    Wyprzedzaj i heble do dechy ;-)

    --