  • 111. Data: 2011-09-25 21:15:39
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-25 23:11, Michal Tyrala pisze:

    > 50ke się na rejestrach ~45mm daje robic bez retrofocusa, 30mm juz
    > niestety nie (miekki powrot do pktu 1. ,,retrofocus ssie'').

    Pentax DA 21/3.3, 40/2.8, a i 35/2.4, którą mam, duża nie jest.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 112. Data: 2011-09-25 21:23:26
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 25 Sep 2011 23:15:39 +0200, Paweł W. wrote:

    > Pentax DA 21/3.3, 40/2.8, a i 35/2.4, którą mam, duża nie jest.

    EF 35/2 tez nie. Jestes tu na tyle dlugo, ze nie bede Ci ublizal
    tlumaczac co oznacza liczba po f/ :-)

    PS. Jak dla mnie EOT.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 113. Data: 2011-09-25 22:11:36
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-25 18:21, mt pisze:

    > Co Sony właściwie już zrobiło. Ok trzymają jeszcze lustro w SLT dla
    > układu AF i tylko dla niego, bo wizjer optyczny już wywalili. Może
    > wypuszczą jeszcze jakieś FF z wizjerem optycznym ale w cropie tego
    > rozwiązania już raczej nie uświadczymy.

    Przyszłość pokaże. Może się okazać, że zaangażowanie Sony w produkcje
    lustrzanek było tylko krótkim epizodem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 114. Data: 2011-09-25 22:18:33
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-25 22:39, "Paweł W." pisze:

    > Ta Sigma to akurat najgorszy przykład, jaki mogłeś podać. Mój Pentax FA
    > 50/1.4 też jest dużo mniejszy od Sigmy 30/1.4, a do tego mój Pentax jest
    > FF, a Sigma tylko APS-C.

    Pominąłeś w tym miejscu jednak jedna kwestię - ogniskowa 50mm jest na
    tyle długa, ze obiektyw nie musi być konstruowany jako retrofocus. Przy
    30mm gdyby był konstruowany w klasyczny sposób - lustro zawadzałoby o
    tylną soczewkę. Są znane pzrykąłdy małych obiektywów o konstrukcji
    retrofocus (np. 28mm f2.8 w wykonaniu Pentaxa) ale - to jednak dużo
    mniejsza jasność niż 1.4.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 115. Data: 2011-09-25 23:21:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-25 22:39, "Paweł W." wrote:
    > Żaden bezlusterkowiec nie ma odległości mocowania mniejszej niż 10mm, a z
    > tego co pamiętam, to najmniejsza jest kilkanaście. Ale optyka obiektywu
    > może wchodzić 'poniżej' mocowania bez kolizji z jakimiś elementami, bo ich
    > nie ma, w przeciwieństwie do lustra.

    Najmniej miał właśnie nex, bo 18mm (E jest od słowa eighteen). 4/3 miało
    AFAIR 20mm. Niestety jednak na tę odległość składa się kilka elementów jak
    np. filtry i migawka. Do nex nie da się tym samym włożyć np. biogona
    35/2.8 bo soczewka się nie mieści.

    > Ta Sigma to akurat najgorszy przykład, jaki mogłeś podać. Mój Pentax FA
    > 50/1.4 też jest dużo mniejszy od Sigmy 30/1.4, a do tego mój Pentax jest
    > FF, a Sigma tylko APS-C.

    Dodatkowo jeszcze 30/1.4 ma HSM lub miejsce na niego, więc trudno go
    porównać z konstrukcjami bez tego silnika (jedynie canon ma z micro-USM,
    ale to pewne naciągnięcie).

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 116. Data: 2011-09-25 23:35:38
    Od: mt <t...@i...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Ale przecież rozmiar szkieł wynika WPROST z rozmiaru matrycy! Przecież
    > nie da się zrobić tak samo małego i jasnego szkła do FF, które będzie
    > kryć taki sam kąt jak do 4/3(czy mikro 4/3 - to nie ma znacznia).

    Z odległości rejestrowej również, porównaj sobie chociażby szkła do m4/3
    i odpowiadające im szkła z lustrzanego 4/3, różnica jest spora.

    --
    marcin

  • 117. Data: 2011-09-26 09:41:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.09.2011 20:24, Marek Wyszomirski wrote:

    > Wynikałoby z tego, że między obrazem z matrycy 2Mpix a 6Mpix przy
    > rozmiarze matrycy 1/2.7" nie będzie różnicy jakościowej. A jednak ludzie
    > ją widzą. Sugerujesz, że są ślepi albo otumanieni reklamą?

    To wynika, że nie tylko kolor czerwony bierze udział w zabawie, dla
    zielonego i niebieskiego jest lepiej. Do tego dochodzą sprytne
    algorytmy, które interpolują obraz. Nie zmienia to faktu, że dużo do
    góry pociągnąć się nie da. Najlepszym przykładem są komórki, gdzie przy
    4Mpix masz na zdjęciu piękne placki. Niezależnie od ISO zdjęcie składa
    się z ciapek, a nie z punktów. Wynika to właśnie z przekroczenia
    rozdzielczości szkła.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 118. Data: 2011-09-26 17:01:02
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-26 11:41, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > 4Mpix masz na zdjęciu piękne placki. Niezależnie od ISO zdjęcie składa
    > się z ciapek, a nie z punktów. Wynika to właśnie z przekroczenia

    Mam wrażenie, ze jednak nie tak mało się da - i nawet już się wyciąga.

    Pisałeś poprzednio w tym wątku:

    'Matryca 1/1,7 - 7,60x5,70mm - 2171x1628, efektywna rozdzielczość 3,5Mpix.'

    Zajrzyj sobie na stronę
    http://www.dpreview.com/reviews/Q42010highendcompact
    group/page16.asp -
    są tam wyniki pomiarów rozdzielczości tzrech aparatów kompaktowych, z
    których dwa (Canon Powershot S95 i Nikon Coolpix P7000 mają właśnie
    matryce 1/1.7". W obu pzrypadkach osiągana jest rozdzielczość (zmierzona
    na wykonanych aparatami zdjęciach tablic testowych) na poziomie 2200
    linii na wysokość ekranu - czyli przy proporcjach matrycy 4:3 2200 linii
    w pionie 2933 pary linii w poziomie - a więc prawie 6.5Mpix. To jednak
    oznacza zdecydowanie więcej niż 3.5 Mpix.
    Pod adresem http://www.dpreview.com/reviews/nikonp300/page6.asp masz
    wyniki podobnego testu dla Nikona P300 - tam 2200 linii/wysokość kadru
    wyciśnięto nawet z jeszcze mniejszej matrycy 1/2.3" - czyli 6.16x4.62mm
    - odpowiada to 476 liniom/mm - czyli matryca jest w stanie odróżnić
    linie o szerokości ok. 2.1 mikrometra.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 119. Data: 2011-09-28 09:28:31
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-09-23 01:03, Janko Muzykant pisze:

    > Nie wszyscy. Nadal twierdzę, że to najlepszy system bez lustra z jednym
    > zastrzeżeniem - nie ma co przykręcić :)

    Oj tam, nie ma.
    Chyba najsolidniejszy kit to ma właśnie NEX. :-)
    Solidne metalowe, mechaniczne pierścienie; nie kręci mordką przy
    ostrzeniu, tulipan w zestawie. Kiedyś większość kitów do lustrzanek tego
    nie dawała.

    --
    Mirek

  • 120. Data: 2011-09-28 11:18:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-28 11:28, John Smith pisze:

> [...]
    > Solidne metalowe, mechaniczne pierścienie; nie kręci mordką przy
    > ostrzeniu, tulipan w zestawie. Kiedyś większość kitów do lustrzanek tego

    I to jest marketing doskonały: wrażenie solidności odstawiającej
    konkurencję. A że na półce w markecie jakości obrazu nie widać, to po co
    sobie tym głowę zawracać? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /leje, a także pada, zacina, sieka, smaga, siusia, pryska, szcza i kapie.../