    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon ulega modzie
    Date: Mon, 26 Sep 2011 19:01:02 +0200

    W dniu 2011-09-26 11:41, b...@n...pl pisze:

    > To wynika, że nie tylko kolor czerwony bierze udział w zabawie, dla
    > zielonego i niebieskiego jest lepiej. Do tego dochodzą sprytne
    > algorytmy, które interpolują obraz. Nie zmienia to faktu, że dużo do
    > góry pociągnąć się nie da. Najlepszym przykładem są komórki, gdzie przy
    > 4Mpix masz na zdjęciu piękne placki. Niezależnie od ISO zdjęcie składa
    > się z ciapek, a nie z punktów. Wynika to właśnie z przekroczenia
    > rozdzielczości szkła.

    Mam wrażenie, ze jednak nie tak mało się da - i nawet już się wyciąga.

    Pisałeś poprzednio w tym wątku:

    'Matryca 1/1,7 - 7,60x5,70mm - 2171x1628, efektywna rozdzielczość 3,5Mpix.'

    Zajrzyj sobie na stronę
    http://www.dpreview.com/reviews/Q42010highendcompact
    group/page16.asp -
    są tam wyniki pomiarów rozdzielczości tzrech aparatów kompaktowych, z
    których dwa (Canon Powershot S95 i Nikon Coolpix P7000 mają właśnie
    matryce 1/1.7". W obu pzrypadkach osiągana jest rozdzielczość (zmierzona
    na wykonanych aparatami zdjęciach tablic testowych) na poziomie 2200
    linii na wysokość ekranu - czyli przy proporcjach matrycy 4:3 2200 linii
    w pionie 2933 pary linii w poziomie - a więc prawie 6.5Mpix. To jednak
    oznacza zdecydowanie więcej niż 3.5 Mpix.
    Pod adresem http://www.dpreview.com/reviews/nikonp300/page6.asp masz
    wyniki podobnego testu dla Nikona P300 - tam 2200 linii/wysokość kadru
    wyciśnięto nawet z jeszcze mniejszej matrycy 1/2.3" - czyli 6.16x4.62mm
    - odpowiada to 476 liniom/mm - czyli matryca jest w stanie odróżnić
    linie o szerokości ok. 2.1 mikrometra.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)