eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 368

  • 41. Data: 2014-10-03 22:43:08
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:m0ke5a$efl$1@news.icm.edu.pl...
    >W dniu 2014-10-02 o 22:41, Piotr Kosewski pisze:
    >
    >>
    >> I znowu punkt 16. regulaminu strony:
    >> "Sony w żaden sposób nie zobowiązuje się do aktualizacji Zawartości
    >> witryny"
    >
    > Z mojego punktu widzenia nie interesuje mnie czy będą to aktualizować czy
    > nie. Ja nie wyraziłem żądania zmiany treści strony. To oni sami
    > poinformowali mnie o tym.
    >
    > Mi chodzi tylko o to, że publikują nieprawdziwą listę kompatybilności
    > obiektywów (na angielskich stronach też - tak na marginesie), która to
    > spowodowała, że wybrałem takie obiektywy, które miały być w przyszłości
    > kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
    > propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.
    >
    > Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
    > konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?

    W mojej ocenie możesz reklamować te zakupy z tutuł tzw niezgodności towaru
    z umową, o ile nie minęło 6 miesięcy od daty zakupu. Body nie współpracuje
    z obiektywami, to mozesz zwrócić body. Nic więcej nie ugrasz.


  • 42. Data: 2014-10-03 23:12:28
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Marek wrote:

    > Nie znam się na prawie ale nie raz słyszałem, że np. zapisy w karcie
    > gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w przeciwnym razie
    > tracą moc wiążącą dla kupującego.

    OT się zrobiło, ale dobrze ;)
    Kiedy (zdaje się "jak dotąd") taki mechanizma działa tylko dla firm.
    Działał tak również *kiedyś* (przed wprowadzeniem przepisów o sprzedaży
    konsumenckiej) oraz podobnoż ma działać w przyszłości (jak wejdzie
    kolejna nowelizacja).
    Na dziś, dla konsumenta, gwarancja jest "dowolnie ograniczona".
    Z tym, że za gwarancję uważa się również wszelkie pisemne oświadczenia,
    w tym reklamy.

    pzdr, Gotfryd


  • 43. Data: 2014-10-03 23:16:29
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Piotr Kosewski wrote:

    > Niekompatybilny w pełni z A99 to może być np. worek ryżu.

    Wyrażam poważną wątpliwość.
    Na jakieś 99,(9)% w archiwach są opisy wykorzystywania worków
    (no dobra, woreczków) grochu i ryżu do celów różnych ("podkładania"
    aparatu konkretnie, zapewniającego możliwość "wycelowania"
    i pstryknięcia z samowyzwalacza), i z wyżej wymienionym prawdopo-
    dobieństwem da się wykazać, że A99 nie jest w tej kategorii gorsza
    (mniej kompatybilna) od innych aparatów.
    Wnoszę o oddalenie tezy!

    pzdr, Gotfryd


  • 44. Data: 2014-10-03 23:20:29
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Marek wrote:

    > Ja bym tego tak nie ujął. Firma może tak napisać aby zabezpieczyć się przed
    > ew. błędami. Jednakże firma powinna wskazać sposób uzyskania pełnej
    > informacji na temat kompatybilności (w moim przypadku) sprzętu, który
    > zamierzasz kupić. Sony nie oferuje tego. Kupujesz sprzęt na własne ryzyko.

    Mogą Ci powiedzieć, że powinieneś przymierzyć (i sprawdzić) przy zakupie.
    A na argument, że kupiłeś wysyłkowo, kontrargument brzmi, że "przecież
    należało skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, bo te 10 dni jest
    właśnie na przymierzenie, aby kupujący nie był w gorszej sytuacji
    niż przy zakupie w sklepie".

    > Jeśli napiszą, że coś działa z czymś - nie jest to nic warta informacja.
    > Jedynie termin 10-cio dniowy na zwrot może zmusić Sony do respektowania
    > pomyłek.

    Otóż to.
    Ale jak rozumiem nie skorzystałeś, i dlatego jest problem.

    pzdr, Gotfryd


  • 45. Data: 2014-10-04 11:46:40
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > W mojej ocenie możesz reklamować te zakupy z tutuł tzw niezgodności
    > towaru z umową, o ile nie minęło 6 miesięcy od daty zakupu.

    Takiego ograniczenia raczej bym się nie spodziewał, 6 miesięcy ma
    znaczenie tylko w przypadku, w którym występuje niejasność co do
    występowania wady w momencie sprzedaży. Tu chyba sprawa jest jasna, więc
    istotne są 2 lata od zakupu (może jest tam także termin na zgłoszenie
    wady po jej wykryciu, nie pamiętam).

    > Body nie
    > współpracuje z obiektywami, to mozesz zwrócić body. Nic więcej nie
    > ugrasz.

    Trzeba tylko pamiętać, że niezgodność z umową dotyczy umowy, a ta jest
    zawierana ze sprzedawcą. Może być pewien problem z wykazaniem, że
    zawartość (jakiejś tam) strony WWW innego podmiotu jest częścią umowy
    sprzedaży.
    --
    Krzysztof Hałasa


  • 46. Data: 2014-10-04 12:05:54
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Jeśli w tym miejscu znalazłem zapewnienie zgodności, to byłem
    > przekonany, że tak jest i nie szukałem alternatywy. Po drugie,
    > dostałem dziś wyjaśnienie czym różni się określenie "w pełni zgodne"
    > od "zgodne z ograniczeniami" bo o takiej formule rozmawiamy. A no
    > różni się tym, że w pełni zgodne to full frame, a ten drugi wariant,
    > to APSC, który wymaga zastosowania adaptera aby mógł pracować jako FF.

    A co to za adapter?

    Swoją drogą, mogłoby to też działać w trybie FF. Może problem jest wadą
    aparatu, nie obiektywu? Pewnie jakby przeprogramować jakiegoś EEPROMa
    w obiektywie (żeby udawał FF), albo flash w aparacie (zdecydowanie
    trudniejsze, żeby nie wymuszał cropa), to by działało. Jakie by były
    dokładnie efekty, to nie wiem (ale mogłyby być ciekawe, w wersji minimum
    można byłoby robić zdjęcia jednocześnie w pionie i w poziomie).
    --
    Krzysztof Hałasa


  • 47. Data: 2014-10-04 14:20:44
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-04 o 11:46, Krzysztof Halasa pisze:

    >
    > Trzeba tylko pamiętać, że niezgodność z umową dotyczy umowy, a ta jest
    > zawierana ze sprzedawcą. Może być pewien problem z wykazaniem, że
    > zawartość (jakiejś tam) strony WWW innego podmiotu jest częścią umowy
    > sprzedaży.
    >

    No więc właśnie. Sprzedawca sprzedał mi to co napisał, że sprzedaje.
    Kupiłem obiektyw dlatego bo trzecia strona, jaką jest Sony, napisała na
    swojej firmowej stronie, że będę mógł używać ten obiektyw z nowym body.
    Pewnie w USA nie byłoby problemu z taka reklamacją ale żyjemy w PL.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 48. Data: 2014-10-04 14:22:54
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 23:20, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mogą Ci powiedzieć, że powinieneś przymierzyć (i sprawdzić) przy zakupie.
    > A na argument, że kupiłeś wysyłkowo, kontrargument brzmi, że "przecież
    > należało skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, bo te 10 dni jest
    > właśnie na przymierzenie, aby kupujący nie był w gorszej sytuacji
    > niż przy zakupie w sklepie".
    >
    >> Jeśli napiszą, że coś działa z czymś - nie jest to nic warta
    >> informacja. Jedynie termin 10-cio dniowy na zwrot może zmusić Sony do
    >> respektowania pomyłek.
    >
    > Otóż to.
    > Ale jak rozumiem nie skorzystałeś, i dlatego jest problem.

    Nie skorzystałem bo nie maiłem jak skorzystać. Obiektyw kupiłem 6-mcy
    temu i 2 lata temu. Aparat - 2 tygodnie temu.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 49. Data: 2014-10-04 14:28:35
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 21:29, Piotr Kosewski pisze:

    >
    > Ale przecież właściwość "działa w trybie FF z A99" nie jest reklamowana!
    > Sony NIGDZIE czegoś takiego nie pisze. Skąd ten dziwny pomysł?
    >
    > Czemu kolejna osoba w wątku uważa, że "kompatybilny z A99" oznacza
    > obsługę całego sensora?

    Ja już to wyjaśniałem. Poprosiłem Sony o wyjaśnienie na czym polega
    zgodność z ograniczeniami. Oznacza, to, że potrzebny jest adapter aby
    obiektyw APSC mógł być wykorzystany jako FF. I żadnej innej
    niekompatybilności w tym sformułowaniu nie ujęto.


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 50. Data: 2014-10-04 14:32:11
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 21:38, Jacek Politowski pisze:
    > In article <m0map7$p7u$1@news.icm.edu.pl>
    > Marek <p...@s...com> wrote:
    >
    >> Najwyraźniej Sony ma w głębokiej d... swoich klientów.
    >
    > http://www.cad-comic.com/cad/20051104 ;-)

    Zgadza się, w moim odczuciu Sony w tym konkretnym przypadku wykazało się
    nie tylko brakiem spodnia, ale i jaj :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 30 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: