eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Data: 2010-02-07 20:41:54
    Temat: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mam Corolkę E11 z 98r, liftback, 1.4.
    Niestety nie pamiętam, czy opisywane objawy dotyczą jej od chwili dzwonka
    czy jeszcze przed.
    Wcześniej jakoś nie zwracałem uwagi, ale interesuje mnie co to powoduje i
    jak to wyeliminować.

    Dzwonek był konkretny - do wymiany poszła prawa wygięta półoś, prawy
    błotnik, cała prawa kolumna.

    Jakie były początkowe objawy:
    1. delikatne majtanie samochodem (tak jakby jajowate koło) przy prędkości
    ~50km/h
    2. przy wyższych prędkościa wszystko się uspokajało, aż prędkość osiągała
    100+ km/h
    3. powyżej tych 100km/h nasilało się to "jajowate koło", dochodziło mocne
    walenie na kierownicy
    4. co ciekawe - przy dokładnie 124-125km/h wszystkie objawy znikały -
    jechało się jak tramwajem ;-) żeby przy wyższje znów powrócić

    Jako że całość pasowała do niewyważonych kół - wszystko zwaliłem właśnie na
    nie.
    I faktycznie, wymieniłem na zimówki (łącznie z felgami) i w mocy pozostaje
    tylko punkt pierwszy.

    Cały czas, jak jadę w okolicach 50km/h - samochodem ciut buja, jakbym miał
    jajowate któreś koło.
    Nie ma bicia na kierownicy, przy niższycyh i wyższych (tak do 130km/h -
    więcej nie jechałem) prędkościach - jak skała. Najbardziej to czuć jadąc na
    luzie, własnie około tych 50km/h.

    No i teraz pytanie: co to powoduje?
    Kołka wyważone, drugoroczne Dębice bez bąbli (poprzednio miałem letnie
    Dayton i to była wina reszty punktów).
    Półoś? Jeśli tak to jak to sprawdzić (wymieniona na używaną, więc kto to
    wie) i czy nie byłoby tego czuć przy każdej prędkośći?
    Łożysko? Troche dziwne.
    Proszę bardziej doświadczonych kolegów o chociażby wróżbiarską diagnozę :-)

    Ps. Dodatkowo po dzwonku, miałem mocne bicie przy hamowaniu, wymieniłem
    tarcze - ustąpiło. Ale teraz tak jakbym również ponownie miał bicie przy
    hamowaniu, ale bardzo delikatne. Może ma to coś z tym wspólnego?

    Pozdrawiam i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327
    "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: