  • 1. Data: 2011-04-18 10:37:37
    Temat: Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
    Od: disign <k...@p...onet.pl>

    Witam
    posiadam ruter Netgear DGN1000 i mam takie pytanie mianowicie mam do
    niego podłączone dwa komputery stacjonarne i jak obydwa pecety mam
    wyłączone to diody przy porcie LAN na ruterze świecą się ,tylko z tym
    że w przypadku 1 PC dioda świeci się na czerwono a w 2 PC na zielono.
    Podłączenie do innego portu LAN nie zmienia tego stanu, I teraz się
    zastanawiam co może być tego przyczyną i jak można to naprawić aby też
    dioda świeciła na zielono. Po prostu chciałbym się dowiedzieć bo to
    mnie irytuje, a nie mam problemów z internetem jak włączę 1PC, ruter
    sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono).
    dodam że 1PC mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

    za odpowiedz z góry dziękuje

  • 2. Data: 2011-04-18 10:54:54
    Temat: Re: Netgear DGN1000 - Dioda Lan świci na Czerowo
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2011-04-18 12:37, disign pisze:
> [...]
    > sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono).
    > dodam że 1PC mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

    Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że
    karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb).

  • 3. Data: 2011-04-18 12:10:08
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 03:37:37 -0700, disign napisał(a):

> [...]
    > sygnalizuje że wszystko jest poprawne (diody na zielono). dodam że 1PC
    > mam podłączony do rutera kablem UTP kategorii 5E

    A instrukcja co na to?

  • 4. Data: 2011-04-18 14:22:43
    Od: disign <k...@p...onet.pl>

    On 18 Kwi, 12:54, btn <w...@b...pl> wrote:

    > Sprawdź w instrukcji co oznacza świecąca dioda na czerwono. Możliwe że
    > karty na kompach pracują na różnych szybkościach (np. 10 i 100mb).

    Rozumiem
    a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
    moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
    tego nie rozumiem.

  • 5. Data: 2011-04-18 14:30:05
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Rozumiem
    > a wytłumacz mi jak ma to zmienić , bo na razie wygląda to tak że na
    > moim nowszym komputerze karta sieciowa działa wolniej niż na starszym,
    > tego nie rozumiem.

    Jeżeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to
    naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart
    ze starego i nowego komputera.

  • 6. Data: 2011-04-18 15:38:55
    Od: disign <k...@p...onet.pl>

    On 18 Kwi, 16:30, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:

    > Jeżeli w nowym komputerze masz karte 100mbps a w starym 1Gbps to
    > naturalne (karty 1Gbps nie sa powszechnie stosowane), podaj modele kart
    > ze starego i nowego komputera.
    No właśnie odwrotnie na nowszym mam kartę 1Gbitową ,
    na nowszym na tym co dioda na ruterze świeci na czerwono po wyłączeniu
    komputera mam zintegrowaną kartę sieciową z płytą główna Asus P5N- E
    SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z płytą MSI
    865PE NEO2-V

  • 7. Data: 2011-04-18 16:21:05
    Od: disign <k...@p...onet.pl>

    On 18 Kwi, 14:10, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > A instrukcja co na to?

    No nie za wiele , wczytałem się w instrukcje płyty głównej Asusa i z
    tego co zrozumiałem diody przy porcie LAN na tej płycie powinny się
    świecić na zielono w przypadku prędkości 1GB/s a na pomarańczowo w
    przypadku 100mb/s. No i świeci mi się na pomarańczowo ale tylko jedna
    z diod a druga na czerwono na tym porcie LAN. I nie wiem o co chodzi
    tak naprawdę.

  • 8. Data: 2011-04-18 16:50:15
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "disign" napisał:

> [...]
    > w przypadku 100mb/s. No i świeci mi się na pomarańczowo ale tylko
    > jedna diod a druga na czerwono na tym porcie LAN.

    Ja również. To w końcu gdzie Ci się świeci ta czerwona dioda? Przy porcie
    LAN w routerze, czy przy karcie sieciowej na płycie? Bo najpierw piszesz o
    routerze, a nagabnięty o instrukcję do niego - piszesz o płycie i diodkach
    przy porcie LAN na płycie.
    Co do routera, jeśli to dokładnie ten model:
    ftp://downloads.netgear.com/files/DGN1000_SM_15Oct09
    .pdf
    to nic tam nie jest napisane o "LED activity: solid red" przy porcie LAN,
    zatem można domniemywać, że towar jest niezgodny z umową ;->
    Dalsza procedura zależy od tego, gdzie go nabyłeś - jeśli w normalnym
    sklepie, to możesz go reklamować z powodu jak wyżej, jeśli natomiast z (za
    przeproszeniem) Allegro, to pozostaje Ci z tym żyć dalej ;-)

    JoteR

  • 9. Data: 2011-04-18 16:59:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 08:38:55 -0700 (PDT), disign napisał(a):

> [...]
    > komputera mam zintegrowaną kartę sieciową z płytą główna Asus P5N- E
    > SLI a na drugim tak samo karta sieciowa jest zintegrowana z płytą MSI

    Asus P5N-E SLI według producenta ma kartę gigabitową
    (http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P
    5NE_SLI/#specifications).
    MSI 865PE NEO2-V - 100 Mbit
    (http://www.msi.com/product/mb/865PE%20Neo2-V.html#?
    div=Detail). Odnośnie
    samego routera, to Netgear na swojej stronie pisze o czterech portach Fast
    Ethernet, czyli 100 Mbit
    (http://www.netgear.com/service-provider/products/ro
    uters-and-gateways/dsl-gateways/dgn1000.aspx)

    Tyle tylko, że według instrukcji konfiguracji
    (http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/13527
    /session/L2F2LzEvc2lkL25CaHdIT3Jr),
    to lampki portów Ethernet mogą świecić lub migać wyłącznie na zielono.
    Czerwonego koloru używają kontrolki:
    - Power (oznacza uszkodzenie sprzętu lub zakończone niepowodzeniem przejście
    testu POST)
    - Internet Port (oznacza brak połączenia wskutek braku odpowiedzi z DHCP,
    PPPoE lub nieprawidłową autoryzację PPPoE)

    Skąd więc u Ciebie czerwone diody LAN?

    [ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 10. Data: 2011-04-18 17:01:33
    Od: disign <k...@p...onet.pl>

    On 18 Kwi, 18:50, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:
> [...]
    > routerze, a nagabni ty o instrukcj do niego - piszesz o p ycie i diodkach
    > przy porcie LAN na p ycie.
    > Co do routera, je li to dok adnie ten
    model:ftp://downloads.netgear.com/files/DGN1000_SM_1
    5Oct09.pdf
    > to nic tam nie jest napisane o "LED activity: solid red" przy porcie LAN,
    > zatem mo na domniemywa , e towar jest niezgodny z umow ;->
    > Dalsza procedura zale y od tego, gdzie go naby e - je li w normalnym
    > sklepie, to mo esz go reklamowa z powodu jak wy ej, je li natomiast z (za
    > przeproszeniem) Allegro, to pozostaje Ci z tym y dalej ;-)

    nie musisz się denerwować zacząłem ten temat od tego że po wyłączeniu
    komputera dioda LAN na ruterze świeci się na czerwono.
    Kombinując zamianą kabli od komputera do rutera zauważyłem że diody na
    płycie głównej komputera świecą się na pomarańczowo i czerwono a jak
    komputer jest wyłączony to ta dioda co normalnie świeci na czerwono to
    w takim przypadku wo gule nie świeci ale Ruterze Dioda LAN świeci się
    na czerwono. Nie wiem może źle to opisałem