  • 1. Data: 2011-04-17 09:44:57
    Temat: Zintegrowany audio Realtek nie chce działać
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Witam,
    Mam na płycie zintegrowany dźwięk Realtek ALC850 at VIA
    AC'97.
    Właczam go w BIOS i Instaluję oryginalne stery z płyty.
    Na ekranie wszystko ok. Aplikacja Sound Efect Menager
    działa.
    Aplikacja w sys tray'u Sound Man też działa.
    W Menagerze urządzeń żadnych konfliktów.

    Podłączam się z głośnikami do zielonego gniazda i nic.
    Dżwięku brak.

    Są 2 jumpery na płycie: JL1 i LR1 cyt.: "..if are short,
    both
    the front panel and the rear panel audio connectors can
    work"
    I tyle z jumperów odnośnie dźwięku.

    Teoretycznie dźwięk musiałby być, ale nie ma.
    Jeśli to coś pomorze to dźwięk kontroluje VIA 3059
    Na płycie głuwnej jest napis CH 7.1, ale to też chyba mało
    ważne.

    Płyta Asrock jest pokazana tu:
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-
    880Pro

    Wyczerpałem chyba wszystkie możliwości.
    Jeszcze jedna zrecz mi przyszła do głowy - przy Sound
    Blaster
    była tak opcja "digital output only" i przy niej też właśnie
    nie
    było dźwięku. (regulacja głośności/zaawansowane)

    Próbowałem cośtakiego znaleźć w oprogramowaniu tego realteka
    ale
    bez skutku, a "zaawansowane" w regulacji głośności jest
    odchaczone
    na szaro i nie da się zmienić.

    Będę wdzięczny za wszekie sugestie.

    Marcin Leśniak

  • 2. Data: 2011-04-17 09:56:37
    Temat: Re: Zintegrowany audio Realtek nie chce działać
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Taz" napisał:

    > i Instaluję Jeśli to coś pomorze
    > Na płycie głuwnej odchaczone

    > Będę wdzięczny za wszekie sugestie.

    Sprzętowe? Napraw klawisz F7.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-04-17 11:48:06
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Zworki, o ktorych piszesz sa zwarte?
    Chodzi o to, ze jezeli przedni panel jest niepodlaczony, to nalezy zewrzec
    piny, ktore sa wykorzystywane do odlaczenie panelu tylnego.

  • 4. Data: 2011-04-17 16:45:26
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Próbowałem róznych kombinacji ze zworkami. Zworki są
    oznaczone JR1 JL1.
    Na mój gust chodzi o to, że jesli są zwarte, to sygnał jest
    podawany
    zarówno na konektory przedniego i tylnego panelu (L-lewy
    R-prawy).
    Niewiem, czy dobrze kombinuję, ale lepszego pomysłu nie mam.

  • 5. Data: 2011-04-17 19:47:54
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-17 18:45, Taz pisze:
> [...]
    > R-prawy).
    > Niewiem, czy dobrze kombinuję, ale lepszego pomysłu nie mam.

    A codek Realtek HD zainstalowałeś?

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-04-18 06:15:26
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

    Instaluję zoryginalnej płyty i AC'97 powinno działać.
    Próbowałem różnych sterów i nic.
    Explorowałem płytkę firmową i są tam "AC97integrat e003"
    "Realtek5870" i "RealtekA366".
    Nic o Audio HD.
    Ale skorzystałem s twojej porady i poszukałem Realtek HD
    Codec. Trochę znalazłem, ale
    z opisu żaden nie wspiera moje karty ALC850. jednak jak dla
    mnie. Mam jeszcze 2 pomysły: Może pzreszkadza to, że
    Wcześniej przy inst. windy był sounblaster.. A drugie tobyć
    może gdzieś jest opcja
    digital/analog jak w SB.

    --
    Marcin Leśniak

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:iofg5g$i5t$1@node2.news.atman.pl...

  • 7. Data: 2011-04-18 08:44:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 08:15, Taz pisze:
> [...]
    > jeszcze 2 pomysły: Może pzreszkadza to, że
    > Wcześniej przy inst. windy był sounblaster.. A drugie tobyć może gdzieś

    Przede wszystkim cytuj poprawnie - od kiedy to się czyta do góry nogami ???

    Spróbuj uruchomić komputer z jakiegoś linuksa live (FC, Aurox, Debian,
    itp) i sprawdź, czy przypadkiem problem nie leży w środowisku.

    Ewentualnie załóż w batchu zmienną devmgr_show_nonpresent_devices=1 i z
    tego samego batcga odpal menager urządzeń (devmgmt.msc) po czym włącz
    pokazywanie ukrytych urządzeń i spróbuj wszystko usunąć i zainstalować
    ponownie na czysto, biorąc sterowniki ze strony producenta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2011-04-18 09:10:09
    Od: "Taz" <t...@i...pl>

> [...]
    > pokazywanie ukrytych urządzeń i spróbuj wszystko usunąć i
    > zainstalować ponownie na czysto, biorąc sterowniki ze

    Tak właśnie pomyślałem, że są jakies pozostałości po SB,
    kodery/dekodery audio i inne
    i już zanim przeczytałem twój post zastanawiałem się jak
    wyczyścić te multimedia, bo zawsze
    instalowałem winde z juz wpiętym SB. Tylko to co piszesz o
    batchu jest niezbyt zrozymiałe
    dla mnie. Po prostu nie wiem jak się to robi.

  • 9. Data: 2011-04-18 10:22:48
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Taz pisze:

    > Będę wdzięczny za wszekie sugestie.

    Ja widze 2 rozwiązania:
    - jeśli to problem sprzetowu (zakup jakiegoś SBLive 5.1 SB100 z Allegro)
    - jeśli software to reinstalacja sterowników.

    Zacząłbym od podpowiedzi poprzedników dotyczących odpalenia wersji Live
    jakiegoś Linuxa i zbadanie tematu w nowym środowisku (najmniej wysiłku).

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2011-04-18 10:26:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:10, Taz pisze:

> [...]
    > niezbyt zrozymiałe
    > dla mnie. Po prostu nie wiem jak się to robi.

    Tekst pomiędzy liniami wrzuć do systemowego notatnika i zapisz jako
    batch, czyli nadając nazwę przykładowo SYSTEM.BAT (nie SYSTEM.BAT.TXT
    ani SYSTEM.TXT). Możesz zapisać na pulpicie.

    set devmgr_show_nonpresent_devices=1
    start devmgmt.msc

    Potem wystarczy standardowo uruchomić za pomocą myszki, w Menadżerze
    Urządzeń w menu widok zaznaczyć "Pokaż ukryte..." i dalej wg
    poprzedniego opisu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.