  • 1. Data: 2011-04-18 16:16:43
    Temat: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
    Od: Alicja <r...@g...com>

    Witam,

    zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam do
    głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go
    jak podłączyć do prądu.

    W każdym razie, w rupieciach znalazł się taki kabel i czy biorąc pod
    uwagę różnice w oznakowaniu napięcia można go bezpiecznie użyć:

    1) Po stronie wtyczki do kontaktu oznaczony LP-34A, 16//250~.
    2) Po stronie wtyczki do komputera: LS-60, 10A250V~.

    Po wpisaniu tych danych i producenta google podaje, ze to chyba ten
    model: http://www.tinyurl.pl?wsVTMJAJ

    Naklejka na obudowie zasilacza w kompie podaje 200-240 VAC. Nie znam
    się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
    wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

    Dzięki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2011-04-18 16:41:09
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 09:16:43 -0700 (PDT), Alicja napisał(a):

    > Naklejka na obudowie zasilacza w kompie podaje 200-240 VAC. Nie znam
    > się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
    > wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

    Będzie dobrze.

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2011-04-18 16:41:11
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Alicja" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >
    > 1) Po stronie wtyczki do kontaktu oznaczony LP-34A, 16//250~.
    > 2) Po stronie wtyczki do komputera: LS-60, 10A250V~.

    nie możesz użyć bo kabel przepuści tylko 250V
    i komputer wogóle nie zadziała, a może się spalić

> [...]
    > się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
    > wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

    musisz kupić sobie kabel na którym będzie między 200-240

  • 4. Data: 2011-04-18 16:48:24
    Od: Alicja <a...@g...com>

    On 18 Kwi, 18:41, GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 18 Apr 2011 09:16:43 -0700 (PDT), Alicja napisa (a):

    > B dzie dobrze.

    To będzie dobrze czy 'może się spali'?
    Hm.. dwie przeciwstawne odpowiedzi u przedpiśców.
    Czy ktoś może rozstrzygnąć to autorytatywnie?

    Alicja.

  • 5. Data: 2011-04-18 16:51:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18-04-2011 18:16, Alicja napisał/a:
> [...]
    > się na elektryce i nie wiem, czy 250V na kablu to max, czy konkretna
    > wartość i nie nada się do przedziału 200-240.

    Parametry podane na wtyczkach są wartościami maksymalnymi przy jakich
    ten przewód może pracować a jak widzisz są one większe od tych podanych
    na zasilaczu oraz od tych jakie napięcie jest w gnieździe zasilającym
    (230V), wszystko będzie ok pod warunkiem, że kabel nie ma uszkodzeń
    izolacji i zwarcia między żyłami.

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2011-04-18 16:53:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18-04-2011 18:41, zlotowinfo napisał/a:
> [...]
    > i komputer wogóle nie zadziała, a może się spalić

    > musisz kupić sobie kabel na którym będzie między 200-240

    Kobieta się grzecznie pyta ale oczywiście musi wyskoczyć jakiś pajac, i
    wtrącić swoje idiotyczne "trzy grosze"

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2011-04-18 17:17:14
    Od: Alicja <a...@g...com>

    On 18 Kwi, 18:51, Czarek <c...@n...fm> wrote:

> [...]
    > na zasilaczu oraz od tych jakie napięcie jest w gnieździe zasilającym
    > (230V), wszystko będzie ok pod warunkiem, że kabel nie ma uszkodzeń

    Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

    Alicja

  • 8. Data: 2011-04-18 17:22:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Alicja" napisała:

    > B dzie dobrze.

    > To będzie dobrze czy 'może się spali'?
    > Hm.. dwie przeciwstawne odpowiedzi u przedpiśców.

    Ów pajac ze Złotowa od dawna robi za grupowego przygłupa, więc waga tych
    odpowiedzi jest oczywista.

    > Czy ktoś może rozstrzygnąć to autorytatywnie?

    Logika. Wartości napięć i prądów umieszczane na kablach zawsze określają
    wartości maksymalne. Więc skoro kabel był testowany na wartość 250V~, to
    spokojnie wytrzyma i 230V~ dostarczane z sieci domowej.

    JoteR

  • 9. Data: 2011-04-18 17:27:23
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-04-18 19:17, Alicja pisze:
    > Dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienie.

    Podsumowując: śmiało podłączaj.

  • 10. Data: 2011-04-18 23:03:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    >zamawiając nowy komputer w sklepie komputerowym nie przyszło nam do
    >głowy zamówić kabel zasilający, więc dostaliśmy komputer i nie ma go

    W "normalnym" sklepie dodają kabel do byle zasilacza za 100 zł.
    Jedynie do drukarki niewiadomoczemu nie dodaja kabla USB.
    Każdy kabel zasilający, który "pasuje" - czyli da się "wetknąć" - będzie
    dobry.

    Następny komputer kupujcie w innym sklepie.
    Dzisiaj kopowałem paliwo, a sprzedawczyk usiłował
    namówić mnie na kawę. Kawa to nie moje paliwo...
    A kabel ze "starego" komputera nie wtykasię?

    Feromon