  • 81. Data: 2011-09-17 23:58:10
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Jerzy Dombczak" <j...@o...eu> wrote in message
    news:j53bmq$9po$1@news.onet.pl...

    > Jakby znal niemiecki to moze by zalapal sie do BMW albo Airbusa gdzie
    > pracuje wielu polakow miedzy innymi moich znajomych. Ci co pracuja u
    > Bauera nie znaja niemieckiego albo znaja tylko kilka slow.

    A ty gdzie pracujesz ?

  • 82. Data: 2011-09-18 00:01:35
    Temat: Re: [ot] Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Michoo" <m...@v...pl> wrote in message
    > Myślę, że masz poważny problem z szacunkiem do innych. To, że ktoś nie zna
    > angielskiego nie znaczy, że jest nikim. To znaczy, tylko, że nie zna
    > angielskiego. Są inne języki obce z którymi też można znaleźć dobrą pracę.

    Bez znajomości angielskiego, jako elektronik zawodowo jesteś nikim :-)
    Do hurtowni elementów elektronicznych chętnie takich biorą :-) Poczytaj,
    inżynier elektronik, praca w młodym i ambitnym zespole :-) Świetnie, zawsze
    chciałeś skończyć elektronikę żeby sprzedawać w sklepie :-)

  • 83. Data: 2011-09-18 00:02:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości
    > "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message
    > To trochę mało jak na zainwestowanie w potomstwo :-)

    Tylko, że gdy ja pisałem swje programy w assemblerze, to o androidzie
    nikt nie marzył,
    a GSM w Polsce był w erze kamienia łupanego. Nie każdy zarabia na życie
    programowaniem, dla mnie to np. baaardzo dodatkowy sposób zarabiania.

  • 84. Data: 2011-09-18 00:05:47
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > a GSM w Polsce był w erze kamienia łupanego. Nie każdy zarabia na życie
    > programowaniem, dla mnie to np. baaardzo dodatkowy sposób zarabiania.

    To gdzie ty pracujesz i na czym zarabiasz ? Przecież to chyba nie jest
    tajemnicą ?

  • 85. Data: 2011-09-18 00:16:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lelek,

    Sunday, September 18, 2011, 2:05:47 AM, you wrote:

    > To gdzie ty pracujesz i na czym zarabiasz ? Przecież to chyba nie jest
    > tajemnicą ?

    A co Ty tak wszystkich o ich pracę pytasz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 86. Data: 2011-09-18 00:19:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Myślę, że masz poważny problem z szacunkiem do innych. To, że ktoś nie
    > zna angielskiego nie znaczy, że jest nikim. To znaczy, tylko, że nie zna
    > angielskiego. Są inne języki obce z którymi też można znaleźć dobrą pracę.

    Co do diagnozy z pierwszego zdania, to się oczywiście w pełni z Panem
    zgadzam. Pozostałe stwierdzenia też dość bliskie prawdy (choć tylko
    bliskie) -- można spotkać bardzo mądrych ludzi, co znają biegle kilka
    obcych języków, ale wśród nich nie ma angielskiego, który znają słabo
    albo wcale. Można z nimi porozmawiać po chińsku czy koreańsku, bo w ich
    warunkach te języki są najbardziej potrzebne.

    Ale jest jeszcze kilka innych problemów. Miałem do czynienia z wieloma
    (polskimi) dziećmi, które chodziły tylko do szkół z wykładowym angielskim.
    W tym i do tej naszej amerykańskiej, warszawskiej. To jest rodzaj
    wykluczenia. Brak kontaktu z nauką (nawet taką szkolną) w ojczystym
    języku, to kalectwo. Później się mści. To już lepiej od razu tę Zieloną
    i "ja juś tsi lata jeśtem w Junajted Stejts, ajm sori, ja trochi
    zapomniałem jak się po polski mówi".

    Mam kolegę, co już w USA mieszka ze dwadzieścia lat (nie, nie zapomniał).
    Polonista z zawodu. Ma taki zwyczaj, że swoich chrześniaków bierze do
    siebie w wieku gimnazjalno-licealnym na cały rok. A ma ich chyba tyle,
    co sam papa Corleone, więc wciąż tam któryś jeździł. No i tam do szkoły
    chodzą. A że szkoły amerykańskie to tak ogólnie dziadostwo (jego zdanie,
    a ja się do tego przychylam, choć znam tylko produkty tych szkół, a nie
    je same), to wujo dodatkowo organizuje edukację domową. Niejeden
    chrześniak zbladł jak zobaczył zaraz po przylocie stos książek jakie
    ma w rok przeczytać. Zresztą Amerykanie się na "wuju" zemścili jego
    bronią -- nie chcieli patrzeć na jego warszawskie doktoraty, i żeby mógł
    tam wykładać, to musiał odbębnić jakąś amerykańską polonistykę.

    --
    Jarek

  • 87. Data: 2011-09-18 00:23:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > To gdzie ty pracujesz i na czym zarabiasz ? Przecież to chyba nie jest
    > tajemnicą ?

    Zajmuję się ogólnie pojętą obsługą informatyczną - konserwacją sprzętu i
    systemów komputerowych, robieniem backupów, obsługa sprawozdawczości
    elektronicznej, czasami jak jest akurat taka potrzeba to jakiś frontend do
    bazy danych wyskrobię w php. Trochę prac biurowych, tworzenie bardziej
    zawiłych arkuszy, nic zbytnio twórczego.

    Ale dzięki temu być może mam po pracy jeszcze ochotę, żeby sobie coś w
    elektronice poskrobać, czy na atmegę popisać, a na widok C nie mam odruchów
    wymiotnych.

  • 88. Data: 2011-09-18 00:24:55
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > A co Ty tak wszystkich o ich pracę pytasz?

    Bo skoro tak wszystko negują i mają takie zdanie, koledzy w airbusie,
    koledzy w esa czy innej lufthansie i to bez znajomości języków to co musi
    robić autor postu? W NASA chyba pracuje skoro wie jak łatwo to przychodzi ?
    :-)
    Ja wiem co ty robisz, bo od ciebie kiedyś rdzenie kupowałem, ze 3 lata temu
    :-)
    Znasz się na pewnej dzieninie elektroniki i uczciwie pracujesz na własny
    rachunek :-)

  • 89. Data: 2011-09-18 00:27:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.09.2011 15:55, Lelek@ pisze:

    > A ja widzę. To ćwiczy mózg i abstrakcyjne myślenie.
    Assembler ćwiczy abstrakcyjne myślenie? Przynajmniej u mnie nie ćwiczył
    - pisałem we własnym pseudokodzie a potem to dopiero 'kompilowałem' do
    assemblera. Myślenie w assemblerze wymagało skupiania się na zbyt dużej
    ilości szczegółów. Ale może po prostu go za słabo znałem...

    > Przejść z wpisu w
    > rejestrze jest dużo łatwiej do pojęcia zmiennej
    No to jak przejdziesz od wpisu w rejestrze do tych zmiennych:
    [esp+4] //ASM - kawałek stosu
    register volatile uint16_t code asm("r12");//C(AVR) - rejestry r12 i r13
    register volatile uint32_t data asm("r8"); //(j.w.) - rejestry r8 do r11
    struct {int a:2,b:2,c:4;} __attribute__ ((packed))S; //C - 1 bajtowa
    zmienna S składająca się ze zmiennych a,b i c
    uint8_t &foo=*((uint8_t *)0x1234);//C++ - bajt pod adresem 0x1234
    $foo = 10; //perl - zmienna liczbowa o rozmiarze zależnym od implementacji

    > Oni nigdy tego nie
    > zrozumieją,
    No nie był bym taki pewien.

    > szczególnie, że w jabie nie ma unsigned co okropnie
    > komplikuje programowanie.
    No niestety.

    Michoo

  • 90. Data: 2011-09-18 00:33:06
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Ale dzięki temu być może mam po pracy jeszcze ochotę, żeby sobie coś w
    > elektronice poskrobać, czy na atmegę popisać, a na widok C nie mam
    > odruchów wymiotnych.

    Ja natomiast kocham to co robię. Praca jest moim hobby i nie mam lepszej
    intelektualnej uciechy niż praca nad procesorami czy FPGA i softem dookoła
    nich :-)
    Nigdy u nikogo nie pracowałem. Pierwszą firmę założyłem chyba w 1987 roku.
    Nigdy nie miałem aspiracji do wielkiego rozwoju firmy czy pójścia w fabryki
    :-)
    W 1992 chyba miałem już maszyny do do SMD :-) Wystarczy mi to co mam :-) A
    teraz co robię jak myślisz? Siedzę przy komputerze i pracuję i to sprawia mi
    ogromną przyjemność, a maszyn już nie mam, bo się nie opłaca :-)
    Chińczycy niech robią :-)