  • 151. Data: 2011-09-18 17:28:50
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    news:pmsl06qf1gy0.e1zwihpdd0zy.dlg@40tude.net...

    > Byl taki film, o belgijce w Japonii ... to dla nich bylo wrecz obrazliwe
    > ze
    > bialy czlowiek dobrze mowi po japonsku. Ale moze to tylko na filmie :-)

    Japoński pisany ma wiele wspólnego z chińskim, mają te same lub podobne
    znaki o tym samym znaczeniu.
    Ciekawych rzeczy się człowiek dowie :-).

  • 152. Data: 2011-09-18 17:28:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2011 17:20, Darek pisze:

    > no ja jestem sporo młodszy i tylko raz
    > po krótkim czasie gdy zacząłem pracować
    Połowa z 45 to nie jest dużo - dopiero inż jestem od pół roku ;)

    > i hardware było narzucone przez innego kolegę,
    > ledwo z asm się zmieściłem.
    Szczerze mówiąc to myślę, że przy większych projektach ASM bez jakiś
    koszmarnych optymalizacji w stylu "mamy sekwencję takich samych czterech
    instrukcji w wielu różnych miejscach to zrobimy z tego procedurę" może
    wyjść większy od kodu wygenerowanego przez kompilator.

    > W obecnych czasach dla mnie jest to sztuka dla sztuki (nie mówię
    > o wstawkach gdzie może to być uzasadnione z powodu np. szybkości).
    No właśnie.

    > Ale pisanie całego oprogramowania a asm... to już hardcore i masochizm,
    > dla krótkoseryjnej produkcji a przypuszczam, że członkowie tej grupy
    > w przeważającej części prowadzą właśnie takową.
    Czy masochizm to nie wiem - w liceum popełniłem aplikacje w MASMie w
    winapi, czy opengl - dla zabawy. Ale czas pisania był spory. Nawet
    skompilowanie głupiego heapsorta (135 linijek wynikowo) tak aby był
    zauważalnie szybszy od tego co wygenerował kompilator zajęło mi kilka dni.

    > no tu nie zgodzę się z Tobą, jeżeli oprogramowanie jest stosunkowo
    > nieskomplikowane nie wymaga się specjalnie wyszukanego przetwarzania
    > danych, to może mieć to sens, jeżeli sam projektowałes i sprzedajesz swoje
    > urządzenie w ilościach tysięcy lub tym bardziej dziesiątek tysięcy sztuk
    > - choć ilu
    > tutaj jest, którzy tak spora produkcje prowadzą?
    http://xkcd.com/951/

    Jeżeli będę kiedyś robił zamówienie na 10k egzemplarzy to musiałbym mieć
    wyjątkowo niską marżę, żeby opłacało mi się spędzić np dodatkowy miesiąc
    na pisaniu kodu tak by kwota zaoszczędzona na sprzęcie była większa od
    tego co bym mógł zarobić przez ten miesiąc pracując nad czymś nowym.

    > Tego nawet nie można traktowac jako stratę a raczej jako ekstra zysk,
    > kótry możesz osiągnąć, poświęcając tydzień czy dwa pracy.
    > Ja gdybym przez to miał zarobić $ 1k czy 2k ekstra więcej to warto.
    Jeżeli to będzie 1, czy 2 k ekstra. Ale przykład z którym się spotkałem
    - różnica pomiędzy PICem a ARMem wynosiła niecałe pół dolara ( nie było
    przesłanek typu energooszczędność). Planowana seria kilkaset sztuk - na
    ile trzeba wycenić godzinę programowania, żeby się to opłacało?

    Michoo

  • 153. Data: 2011-09-18 18:00:03
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Lelek@" napisał:

    > Ja moją od ponad roku uczę assemblera ... Nie zacznę
    > uczyć programowania w C do czasu aż nie zrozumie, że zmienna to wpis w
    > rejestrze czy pamięci procesora

    Ty czegoś uczysz? A sam nie umiesz i wypisujesz bzdury. Od kiedy zmienna to
    wpis w rejestrze? Jak rozumiem chodzi o rejestr procesora. A co to jest
    pamięć procesora, w której wpisana jest zmienna? Lepiej przestań uczyć
    kogokolwiek i sam się naucz. Co za maniera na news ostatnio? Pisać byle co,
    aby pisać.

    Remek

  • 154. Data: 2011-09-18 18:00:39
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    a jest praca dla programistów? bo jak obserwuję nasz wolny globalny rynek
    pracy to nie pojawiają się nigdzie żadne oferty pracy dla programistów uC...
    wszystko jest poustawiane, chciałbym kiedyś napisać jak to się w Warszawce
    ustawia roboty, taki artykuł na moją stronkę... a może Ktoś mi napisze?

    ogólnie to ja nie widzę przyszłości w programowaniu, jakoś nie ma nigdzie
    zainteresowania programistami...

  • 155. Data: 2011-09-18 18:06:21
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Darek" napisał:

    > Żeby posługiwać się asemblerem trzeba wiedzieć co się robi
    > oczywiście w językach wyższego poziomu ...

    Oczywiście? Co takiego? Aby posługiwać się asemblerem trzeba wiedzieć co się
    robi. To oczywiste. Ale w językach wyższego poziomu??? Większej bzdury nie
    spotkałem. To własnie HL jest nieczytelny i niezrozumiały bardziej niz
    assembler.

    Remek

  • 156. Data: 2011-09-18 18:07:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 20:00:39 +0200, identifikator: 20110701 napisał(a):

> [...]
    > ustawia roboty, taki artykuł na moją stronkę... a może Ktoś mi napisze?
    >
    > ogólnie to ja nie widzę przyszłości w programowaniu, jakoś nie ma nigdzie

    http://www.google.pl/#sclient=psy-ab&hl=pl&source=hp
    &q=oferty+pracy+it&pbx=1&oq=oferty+pracy+it&aq=f&aqi
    =g4&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1803l5802l0l6576l15l13l0l5l5
    l1l789l4486l4-3.4.1l8l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=76
    8a9930c3d2264f&biw=1138&bih=544
    Około 10,500,000 wyników (0,28 s)

  • 157. Data: 2011-09-18 18:18:09
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >To własnie HL jest nieczytelny i niezrozumiały bardziej niz
    > assembler.

    dobre :-).
    eot

  • 158. Data: 2011-09-18 18:22:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 18 Sep 2011 00:02:51 +0200, "Lelek@" <r...@i...iw> wrote:

    >"Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message

    >Java na Androida robi dziwne rzeczy, wcześniej w niej nie pisałem ale
    >programuję od zawsze. W javie pierwszy raz cokolwiek pisałem. Pokaż może co
    >ty ostatnio napisałeś od początku do końca?
    Wystarczy mi wiedzieć, że osoba, która podobno zna dobrze C nie
    wiedziała co to jest unia. Ty się znasz na programowaniu jak ja na
    teatrze kabuki (że zacytuję pewnego klasyka ;) ). Ty prawdopodobnie
    jesteś sprawnym koderem-assemblerowcem, ale o programowaniu to masz
    pojęcie bliskie zeru. Więc bądź tak miły i nie wprowadzaj ludzi w
    błąd.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 159. Data: 2011-09-18 18:26:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 20:06:21 +0200, Remek napisał(a):

> [...]
    > robi. To oczywiste. Ale w językach wyższego poziomu??? Większej bzdury nie
    > spotkałem. To własnie HL jest nieczytelny i niezrozumiały bardziej niz

    Print 2 + 2 jest mniej czytelne dla 9 letniego dziecka niz operacje MOV
    etc?

  • 160. Data: 2011-09-18 18:34:08
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Lelek@" napisał:

    > Oh przyda się.

    Do czego? Już dawno ludzie powinni sobie uświadomić, że to nie znajomość
    jakiegoś języka świadczy o kwalifikacjach. Każdy głupi w Angli świetnie zna
    angielski i co z tego? Współpracowałem z zachodnimi firmami przy wdrażaniu
    ich technologii w moim zakładzie. I na początek jako tłumacza zatrudniłem
    nauczycielkę angielskiego ze szkoły średniej. Okazała się nieprzydatna. Zero
    słownictwa z jakiejkolwiek dziedziny techniki, czy nauki. Komu taka
    znajomość języka jest potrzebna?

    Remek

    PS Nie wiem co to ma wspólnego z programowaniem.