  • 141. Data: 2011-09-18 17:02:01
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 18:37:07 +0200, Lelek@ napisał(a):

    > I jeszcze powiem jedno. Z nauką trzeba przeć od wczesnego dzieciństwa.
    > Stymulować rozwój połączeń mózgowych.
    > Jak zaniedbacie, to wyrośnie kolejna czytelniczka magazynów dla kobiet albo
    > kibic piłkarski pociągający piwo i palący papierosy od podstawówki.
    > Jesteście elektronikami i należycie do elity i niech wasze dzieci w tej
    > elicie intelektualnej pozostaną :-)

    Elity czego? Uczestnikow dyskusji grup dyskusyjnych w tematach o wszystkim?
    Poczytaj sobie wypociny, chociazby swoje, ktore swiadcza o ttym, ze znasz
    sie na wszystkich dziedzinach, poczawszy od biologii, poprzez fizyke, a
    konczywszy na pedagogice.

  • 142. Data: 2011-09-18 17:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 14:30:54 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Za to Japończycy nie mają tego wcale -- jak się mówi do
    > nich po japońsku, to nie robi to na nich wrażenia, uznają to za
    > rzecz normalną.

    Byl taki film, o belgijce w Japonii ... to dla nich bylo wrecz obrazliwe ze
    bialy czlowiek dobrze mowi po japonsku. Ale moze to tylko na filmie :-)

    J.

  • 143. Data: 2011-09-18 17:04:11
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 14:35:16 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A jest? (Nie wiem w jakim znaczeniu zostało użyte słowo "którakolwiek",
    > żeby to pytanie miało sens poznawczy, to tam bardziej pasuje "większość").

    Chcesz przez to powiedziec, ze jak sie chce cos kupic z Chin, to nalezy
    znac Chinski??? Nie badz smieszny. Kupowalem wiele razy komunikujac sie w
    j. angielskim.

  • 144. Data: 2011-09-18 17:05:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-18 18:45, J.F. wrote:
    > No coz, zeby zalozyc petle, trzeba na czyms operowac, a jak wszystko jest
    > obiektem, to trzeba zaczac od wytlumaczenia co to jest obiekt ;-)

    To wychodzi na zdrowie. Lepiej jest mysleś "iterator" niż "indeks".
    Nawet w banalnych przykładach.

  • 145. Data: 2011-09-18 17:12:07
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > esperanto tez by mialo sens ... tylko sie nie przyjelo.

    IMHO nie miał, ten język był martwy na starcie.
    Jak chcesz upowszechić coś czym żaden praktycznie lud nie posługuje
    się na codzień?

    > Kiedys uniwersalnym jezykiem byla lacina, ale trzeba bylo chodzic do
    > gimazjum, potem francuski, teraz angielski - i to gdzies na przestrzeni
    > 100
    > lat sie zmienilo, wiec skad to przekonanie ze sie przez nastepne 30 nie
    > zmieni :-)

    kiedyś nie było takiej globalizacji. Żaden chyba ze znanych języków nie
    był tak bardzo rozpowszechniony a to się z dnia na dzień nasila, coraz
    większa liczba ludzi w większym lub mniejszym stopniu posługuje się
    angielskim a przynajmniej rozpoznaje pojedyncze słowa.

    > A tak swoja droga - czy tez macie wrazenie ze ten angielski to przez
    > komputery ? nagle sie pojawily takie zabawki, gdzie przez pare lat bez
    > angielskiego ani rusz ..

    IMHO pośrednio komputery a bezpośrednio przez pojawienie się
    globalnej sieci i globalizacja.

    Pozdrawiam
    D.

  • 146. Data: 2011-09-18 17:13:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-18 18:27, J.F. wrote:
    > Akurat jesli chodzi o polski rynek to nie ma tu ani Spectrum ani Atari
    > (wbudowanego). Nie jestem pewien Turbo Basica na Atari .. ale to chyba tez
    > nie MS.

    Atari miało własny, ale wzorowany:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_BASIC

    > MS Basica nie wymyslil.

    Problem w tym że zasadniczo wpłynął na jego implementacje w latach
    80-tych. Do tego stopnia że lepsze implementacje uważano za
    niepotrzebne, jak Turbo BASIC właśnie. Dochodziło do kretynizmów kiedy
    implementacje bez numeracji lini uważano za nieprofesjonalne [1].

    > I mimo braku odpowiednich instrukcji strukturalnych, imo dalo sie elegancka
    > strukture zachowac przy pomocy if..goto. Tylko trzeba bylo chciec.

    "With sufficient thrust pigs fly just fine". Całe szczęscie było jeszcze
    Action!

    [1] Zaczytane w jakimś podręczniku którego już nazwy nie pomnę, ale z
    charakterystyczna kratką na okładce. O mały włoś uwierzylem.

  • 147. Data: 2011-09-18 17:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 16:18:29 +0200, Jacek napisał(a):
    > Skad u Ciebie takie podejscie?
    > Pomysl dlaczego ktorakolwiek chinska, czy tajwanska strona jest w EN, a nie
    > CH?

    Ktora kolwiek ? http://www.octopuscards.com/
    To do czego sluzy karta octopus ?

    Jakie sa stawki podatku w chinach ? http://www.mof.gov.cn/

    to moze nie jest najlepszy przyklad ... ale kiedys korzystalem z
    oryginalnej strony Logitecha, www.logitech.com.tw.

    Akumulatory od jednego z wiekszych producentow potrafisz zamowic ?
    http://www.bkbattery.com/

    > Zrozumialem to jako zart.:)

    Niestety - ale to nie calkiem jest zart.

    J.

  • 148. Data: 2011-09-18 17:21:30
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Nie ma tak ze sie nie udalo - wyjscie poza zakres jest banalnie proste.
    > Tylko ze Pascal wtedy domyslnie wypisuje stosowny komunikat i przerywa
    > program, a C z zalozenia tego w ogole nie sprawdza, i tylko z rzadka
    > wyjdziesz poza przydzielona pamiec i system to wykryje ... albo i nie.

    Ale Builder jak uruchamia pod własnym debugerem to melduje od razu "index
    out of bounds"
    Nie jest tak źle z tym, a ma sie to samo C co w avrstudio. Przenieść kawałek
    kodu to drobnostka na avr32<->Builder.
    Właściwie funkcje liczące coś można przenosić copy/paste.
    I co ciekawe programy pisane nawet hardcorowo z intensywnym używanie windows
    api działają na macu pod virtual boxem. Podobno z delphi już nie do końca.
    Na macu muszą działać, bo jest pewna grupa klientów, która ma mac-i,
    szczególnie w usa i nie można ich zaniedbywać :-)

  • 149. Data: 2011-09-18 17:24:11
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > A tak swoja droga - czy tez macie wrazenie ze ten angielski to przez
    > komputery ? nagle sie pojawily takie zabawki, gdzie przez pare lat bez
    > angielskiego ani rusz ..

    Tak, przez komputery, dokładnie takie mam wrażenie od wielu lat.

  • 150. Data: 2011-09-18 17:27:21
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Poczytaj sobie wypociny, chociazby swoje, ktore swiadcza o ttym, ze znasz
    > sie na wszystkich dziedzinach, poczawszy od biologii, poprzez fizyke, a

    Widać ciebie to nie dotyczy :-)