  • 51. Data: 2010-04-08 07:52:07
    Temat: Re: Mondeo vs Laguna
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:hpj3rf$nmt$1@news.onet.pl...

    > statystycznie mnie też to wali

    Więc dalej sobie wierz w bajki ;)

    Jurand.

  • 52. Data: 2010-04-08 07:53:21
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    oryzacja.pps

    > jestem skory w to uwierzyć...
    > Robię ok. 20km dziennie to ok 7300 w roku + kolejne 7000 to jakieś
    > wycieczki typu nad morze, jezioro itp.
    > Więc jak mi debil jeden z drugim pisze, że to niemożliwe i że diesel to na
    > pewno robił >25000 rocznie to nie chce mi sie gadać :)

    Nie debil, tylko ktoś, kto ma w tej branży jakieś doświadczenie. Rozumiem,
    że jesteś typowym "znafcą" spod budki z piwem, który zna się najlepiej na
    wszystkim, nawet tor jazdy bolida Kubicy jesteś w stanie ocenić i wytknąć mu
    wszystkie błędy. Przecież TY pojechałbyś inaczej - lepiej.

    Jurand.

  • 53. Data: 2010-04-08 07:56:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > a co Cie to obchodzi za ile sprzeda? A noo taaaak , wtedy by padła na łeb
    > na szyje Twoja teoria...

    A widzisz i tutaj dochodzimy do sedna sprawy - ILE kosztuje auto z silnikiem
    diesla i ILE masz takich aut na rynku SPRZEDAŻY AUT UŻYWANYCH, których
    właściciele robili ok. 10 tysiecy km rocznie? 1%?
    Nas nie interesuje w tym wątku to, że gdzieś tam jest Pan Kazio, który kupił
    sobie nowego diesla i przez 5 lat zrobił nim 6 tysięcy km. To jest
    marginalny przypadek w tej sytuacji. Tak samo nijak ma się Twoje
    stwierdzenie, że skoro Ty robisz rocznie 10 tysięcy km, to każdy przeciętny
    użytkownik diesla robi tyle samo - moi znajomi robią bez problemu po 30-40
    tysięcy rocznie, ja około 50-60. I całe Twoje bajdurzenie o przebiegu można
    sobie włożyć między historyjki "za siedmioma lasami, za siedmioma górami".

    Jurand.

  • 54. Data: 2010-04-08 08:00:16
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "PSYLO" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wcale nie, mogło być znacznie gorzej. Przynajmniej nie wymienił żadnych
    > szrotwagenów itp. szmelcu.

    > Rdzewiejący - to prawda, trzeba zainwestować po zakupie kilkaset złotych u
    > lakiernika (o ile poprzedni właściciel tego nie zrobił) i po kłopocie.
    > Należy dodać, że nie rdzewieje cały, jak to raczyłeś zgeneralizować, a
    > jedynie w kilku newralgicznych miejscach, takich jak dół drzwi i klapa
    > bagażnika. No i oczywiście nie każdy, tu nie ma zasady.

    Nie, nie rdziewieje cały. Jedynie wszystkie drzwi na dole, tylna klapa,
    czasem też przednie i tylne błotniki na rantach. I naprawdę nie każdy. Te,
    co były eksploatowane we Włoszech, zardzewieją dopiero po roku jazdy w
    Polsce.
    Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie miałyby
    ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach. Chyba, że ktoś to
    zdążył na gwarancji zrobić - w sensie wywalczył wymianę np. całych drzwi.

    > Odnośnie silnika - podałeś półprawdę, czyli jeden z rodzajów kłamstwa ;)
    > "Zajebiście problematyczne" są silniki TDCI z tych lat, jednak
    > równocześnie oferowane były jednostki napędowe TDDI (prostsze, bez CR),
    > które z kolei uchodzą za bardzo trwałe i bezproblemowe w użytkowaniu
    > (najlepiej 115 KM, wersja 90 KM to już ciut za mało, zresztą są bardzo
    > rzadko spotykane).

    Tak i mają kulturę pracy ciągnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej iść
    i kupić coś z 1.9 TDI.

    > Poza tym były to samochody oferujące wyjątkowo dużą przestrzeń dla
    > pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak po
    > torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

    No właśnie jest tylko kilka "ale" - pierwsze, to trzeba znaleźć nie
    zajeżdżony 2.0 TDDi. To Ci ogranicza wybór praktycnzie do rocznika 2001. To
    zaś oznacza, że korozja Twoim przyjacielem będzie. Niestety - takie są
    smutne realia kupowania Fordów z tych lat.

    Jurand.

  • 55. Data: 2010-04-08 08:02:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.04.2010 Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał/a:

    > Agent PZU mówił właśnie o tym, że średnio w pl jest 15 tys km.

    Średnio to zwierzak i jego pan mają po trzy nogi. Trzeba tutaj wziąć pod
    uwagę jaki to samochód. Że Fiesta 1.0 ujeżdżana do przedszkola i na zakupy
    robi sporo poniżej 10kkm/rok, to oczywiste. Natomiast Mondeo z dieslem
    (kosztujący o kilkanaście tysięcy więcej, niż benzyna) do takich zastosowań
    kupowany jest BARDZO rzadko. Kupują go raczej ludzie jeżdżący dużo i bardzo
    dużo.
    --
    Samotnik

  • 56. Data: 2010-04-08 08:17:56
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    .

> [...]
    > zastosowań
    > kupowany jest BARDZO rzadko. Kupują go raczej ludzie jeżdżący dużo i

    Poza tym agent w PZU ma w swoich polisach większość przebiegów już po
    korekcie - stąd jego "średnia skorygowana".

    Niedowiarkowie mogą sobie zerknąć na serwis np. mobile.de. Wpisać Mondeo
    2001 rocznik i zobaczyć, jakie te auta mają przebiegi. Potem, dla aut z
    przebiegami 100-180 tysięcy - zerknąć na cenę. I nagle się okazuje, że
    dziwnym trafem większość tych aut z niskim przebiegiem kosztuje 5000 Euro i
    więcej. Szokujące dla Polaka są ceny w okoliacch 7000 Euro za wersje z 2001
    roku z przebiegami rzędu 70-80 tysięcy km - przecież na Allegro aż się roi
    od takich aut za 2/3 tej ceny!!!
    Żeby ten samochód kosztował w Polsce 17 tysięcy złotych, to jego przebieg
    MUSI być z przedziału 200-300 tys km.

    Jurand.

  • 57. Data: 2010-04-08 08:24:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 08.04.2010 Jurand <j...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > od takich aut za 2/3 tej ceny!!!
    > Żeby ten samochód kosztował w Polsce 17 tysięcy złotych, to jego przebieg

    Ćśśś, łamiesz życie tysiącom ludzi, którzy myśleli, że zrobili interes
    życia, kupując sprowadzone auto z segmentu D 'w kombi i w dieslu' z
    przebiegiem 100kkm za cenę, za którą w DE da się kupić co najwyżej takie
    samo z przebiegiem >300kkm. A handlarz do tego dopłacił.
    --
    Samotnik

  • 58. Data: 2010-04-08 08:30:10
    Od: polymorphus <p...@g...pl>

    Jurand pisze:

> [...]
    > miałyby ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach. Chyba, że
    > ktoś to zdążył na gwarancji zrobić - w sensie wywalczył wymianę np.

    Zapraszam do mnie. Mondi 2002, TDDi 115 KM. Ile podobnych musisz
    obejrzeć, żebyś przestał generalizować?

    > Tak i mają kulturę pracy ciągnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej
    > iść i kupić coś z 1.9 TDI.

    Oszyfiśśśie.

> [...]
    > To zaś oznacza, że korozja Twoim przyjacielem będzie. Niestety - takie
    > są smutne realia kupowania Fordów z tych lat.

    Praktycznie to się mylisz, przynajmniej co do rocznika. I do korozji. I
    w ogóle. Cóż, uprzedzenia i emocje często prowadzą do błędnego
    generalizowania :). Ja osobiście chcialbym, żeby moje kiedyś, kolejne
    auto bylo tak _bezawaryjne_ i przyjemne w korzystaniu jak aktualne.

    > Jurand.

    polyM

  • 59. Data: 2010-04-08 09:19:19
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 8 Kwi, 08:17, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomościnews:slrnhrqs9c.mbl.samotnik@localhost.loc
    aldomain...

> [...]
    > od takich aut za 2/3 tej ceny!!!
    > Żeby ten samochód kosztował w Polsce 17 tysięcy złotych, to jego przebieg

    Bez przesady, akurat takich z przebiegiem <200.000 i ceną poniżej
    4.000 euro to jest sporo.
    Problem się robi, jak rzeczywiście chcesz mieć przebieg ok. 100.000 km
    - to już zupełnie inne ceny...

  • 60. Data: 2010-04-08 09:28:57
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-04-07 20:10, to pisze:

    > Masz racje, dobry stan wnętrza niczego nie gwarantuję, ale jeśli te
    > elementy są ewidentnie zużyte to wiadomo, ze przebieg jest bardzo duży.
    > Nikt nie wymienia dobrego na gorsze.

    DoQ chce wymienić kierownicę, drążek, mieszek i nakładki na pedały na
    nowe. Pewnie jego by nie zdziwiło po co ktoś wymienia takie elementy na
    nowe:)

    A.