-
1. Data: 2010-04-07 12:11:38
Temat: instalacja gazowa - szukam info
Od: Michał <m...@w...o2.pl>
Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć
czegoś o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach
z gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
zestawów, wszelkich sugestiach itp.
Pozdrawiam,
Michał
-
2. Data: 2010-04-07 20:08:39
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: Bydlę <b...@b...com>
Michał wrote:
> Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
> instalacjach gazowych?
Nie, bo nie ma takigo miejsca, w którym byłoby _wszystko_. :-)
> Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć
> czegoś o poszczególnych generacjach instalacji,
Wikipedia.
> opłacalności,
Gdy _już_ zamontujesz i będziesz wiedział ile pali, to będziesz w stanie
policzyć czy ci się opłaaca.
> problemach
> z gazowaniem danego silnik
Fora samochodwe danej marki.
> a, zasadach eksploatac
1. rozgrzać silnik.
2, przełączyć na gaz
3 jechać.
4. serwisować auto/silnik/instalcję zgodnie z zleceniami producentów
> ofercie rynkowej
Serwisy ogłoszeniowe i gógle.
W skrócie: im starszy silnik, tym łatwiej się gazuje i taniej,
niekoniecznie oznacza to dobrze.
--
Bydlę
-
3. Data: 2010-04-07 23:23:53
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
news:hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
> instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć czegoś
> o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach z
> gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
> zestawów, wszelkich sugestiach itp.
>
Juz chcialem odpisywac ale...
Czy Ty to TEN Michal, ktoremu kolega kiedys popsul samochod i ten ktory chce
wylaczac cylindry w silniku ?
--
Picasso
-
4. Data: 2010-04-07 23:26:21
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
news:hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
> instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć czegoś
> o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach z
> gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
> zestawów, wszelkich sugestiach itp.
W dzisiejszych czasach ceny instalacji spadły na tyle, ze w większości
przypadków montuje sie IVgen, która ma mniej wad niż II gen
III gen nie montuje sie w ogole (z resztą w ogole nie montowało sie ich zbyt
długo, bo kosztują praktycznie tyle co IV gen, a są od nich gorsze i tylko
bardzo szczególna budowa zasilania samochodowego mogła być przesłanką do ich
montażu - np. mechaniczny wtrysk paliwa)
I gen nie montuje sie już w ogole, bo ciężko znaleźć teraz prosty samochód z
zasilaniem gaźnikowym, a i w takim II gen będzie lepsza.
V gen to już spory wydatek opłacalny tylko w drogich i bardzo zaawansowanych
technologicznie samochodach, choć oczywiście jak chcesz mozesz założyć to
do, tfu, Matiza.
Tak plus minus:
I gen - instalacja bez elektroniki, gaz podawny mikserem do gardzieli
gaźnika, regulacja srubą
II gen - instalacja z "elektroniką". Cudzysłowie, bo elektronika nie zwykle
przewyższa zaawansowaniem programatora pralki z lat 80tych ;-)
Mozliwość regulacji za pomocą atutatora zamiast sruby. Zwykle jak sie
zepsuje polak-druciarz wymienia go na srube
III "półwtrysk" gazu. Wtrysk odbywa sie jak w IV gen. bezposrednio przed
zawrory przez wwierconą dysze w klektor ssący, jednak gaz podawny jednym
wtryskiwaczem do rozdzielacza, z ktorego gaz pobierany jest dziękki ssaniu
cylindra. Znacznie wyeliminowana mozliwość strzału w dolot.
IV gen wtrysk fazy lotnej. Gaz podawny przez dysze bezposrednio przed zawory
przez wwiercenie sie w kolektor dolotowy. Każda dysza dostaje gaz poprzez
osobny wtryskiwacz. Praktyczny brak mozliwości strzału.
V wtrysk fazy ciekłej. Najbardziej zaawansowana technologia, gaz podawny do
cylindrów w fazie ciekłej, tak jak Pb.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
5. Data: 2010-04-07 23:48:55
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: Michał <m...@w...o2.pl>
> Juz chcialem odpisywac ale...
>
> Czy Ty to TEN Michal, ktoremu kolega kiedys popsul samochod i ten
> ktory chce wylaczac cylindry w silniku ?
Nic takiego mnie nie spotkało, więc pewnie używam zbyt popularnego
nicka...
-
6. Data: 2010-04-08 00:04:33
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: Michał <m...@w...o2.pl>
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Pozwolę sobie jeszcze zapytać, czy
istnieją jakieś standardy odnośnie przełączania zasilania LPG/Pb (nadal
jakaś nieszczęsna wajcha, czy może już automatyka tym steruje) i
odnośnie dokładności wskazań ilości gazu w zbiorniku (spotykałem się z
jakimiś dziwnymi diodkami, co uważam za wskazanie mało dokładne w
porównaniu do kontrolki rezerwy, która zawsze się zaświeca przy takiej
samej ilości pozostałej benzyny). No i jak wyglądają koszty utrzymania
(ZTCW przeglądy są droższe i ubezpieczenie wyższe, ale coś tam jeszcze
wymaga regularnego serwisowania/wymiany?)
BTW wątek powstał w wyniku prognoz cen Pb, a niestety nikt ze znajomych
nie ma LPG.
Pozdrawiam,
Michał
-
7. Data: 2010-04-08 20:09:14
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: "lublex" <l...@o...pl>
Możesz poczytać FAQ Elpigazu:
http://79.190.21.133/ext/?src=/2/list.htm&action=sel
ect&node=-1
a całą ich stronę jako źródło informacji też polecam.
Ja posiadam Elpigaz Elisa i niczego nie muszę wciskać, obserwować itp. Sam
przełączy się na LPG po zagrzaniu, a na benzynę jak się skończy gaz.
Wskaźnik w miarę powtarzalny (diody), aczkolwiek jak to przy LPG patrzysz
głównie ile przejechałeś. Czerwona dioda (rezerwa) zapala się dość dokładnie
na ok. 50km przed wyczerpaniem gazu (w trasie).
Co do cen eksploatacji, to przegląd ok. 60 PLN więcej, o droższym
ubezpieczeniu nie słyszałem. Chyba, że chodzi o AC w związku z większą
wartością pojazdu. Okresowa wymiana filtrów to ok 50 PLN co 15 kkm. Niekiedy
regulacja (kalibracja), wgranie nowego softu ok. 100 PLN raz na dwa, trzy
lata. To tak u mnie.
Najważniejsze to nie dziadować z kosztami instalacji. Pożądny, sprawdzony
gazownik i kłopotów z eksploatacją mniej.
pozdr
lublex
-
8. Data: 2010-04-09 02:00:56
Temat: Re: instalacja gazowa - szukam info
Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>
P_ablo <o...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
> news:hphmes$44$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> > Czy ktoś się spotkał w necie z, hm.. kompendium wiedzy o samochodowych
> > instalacjach gazowych? Chciałbym się w przystępny sposób dowiedzieć
czegoś
> > o poszczególnych generacjach instalacji, opłacalności, problemach z
> > gazowaniem danego silnika, zasadach eksploatacji, ofercie rynkowej
> > zestawów, wszelkich sugestiach itp.
> >
>
>
> Juz chcialem odpisywac ale...
>
> Czy Ty to TEN Michal, ktoremu kolega kiedys popsul samochod i ten ktory
chce
> wylaczac cylindry w silniku ?
Ten od popsutego samochodu to ja ;)
i auto nie było popsute się okazało że od uderzenia w ściane
czujnik/komp odłączył prawie wszystko - auto działa "naprawa",
laweta i taksówka była tania.
a co do wyłączania cylindrów to nie ja - jeszcze ktoś inny -
poza tym po co je odłączać?, żeby trzęsło na postoju ?
o instalacjach gazowych wiem już wszystko ;> bo mam gaz 2gen;)
za to "nowe" kryzysowe auto nie ma szpery ani ESP i mi sie ślizga
w koleinach na mokrym.
pozdrawiam!
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/