-
1. Data: 2010-04-07 16:35:26
Temat: Opony asymetryczne niekierunkowe
Od: v...@p...onet.pl
Fabrycznie mam w autku zamontowane takie opony jak w temacie (są to Kumho Ecsta
KH11 rozmiar 195/50R15, jeśli to ma znaczenie). Wg. producenta są to opony
letnie asymetryczne, sam się natomiast domyślam, że niekierunkowe bo:
a) wszystkie są jednakowe
b) tylko na jednej bocznej stronie jest napis OUTSIDE bez strzałki kierunku
rotacji.
Niestety, jeżeli zamontuję je tak jak fabryka kazała, czyli strona OUTSIDE jest
zawsze na zewnątrz koła, to lamelki znajdujące się na brzegu opon z prawej
stronie auta są skierowane tak, że podczas jazdy odprowadzają wodę na zewnątrz
opony. Natomiast lamelki na oponach zamontowanych po lewej stronie auta są
ustawione na odwrót, tak, że podczas jazdy zgarniają wodę DO ŚRODKA OPONY...
Wkurza mnie to maksymalnie bo niby jest wszystko zgodnie z zaleceniami
producenta ale równocześnie jest kompletnie pozbawione sensu i teoretycznie nie
ma prawa działać, powodując ciągły aquaplaning lewej strony auta...
Czy mógłby mnie ktoś oświecić, dlaczego na jednych oponach (symetrycznych
kierunkowych, jak Goodyear Eagle F1, Uniroyal Rallye 680 albo nawet zimowych
Ultragrip 7) prawidłowy kierunek ułożenia lamelek w stosunku do kierunku jazdy
ma kluczowe znaczenie dla odprowadzania wody a na innych (czyli właśnie
asymetrycznych niekierunkowych (jak w.w. Ecsta KH 11, i wiele wiele innych) nie
ma znaczenia??? I jak w ogóle te asymetryczne niekierunkowe opony działają???
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl