  • 1. Data: 2009-04-16 21:53:34
    Temat: Media Markt dla idiotów?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Znajoma facetka zaliła sie mojej zonie ze ma kłopoty z telewizorem kupionym
    w Media Markt w Łodzi. Raczej to powazna osoba.
    Ponoć rok i trzy miesiące temu kupił jej na prezent telewizor LCD firmy
    Toshiba syn w sklepie Media Markt. Po tym okresie na srodku ekranu ukazala
    sie duza ciemna plama. Ponieważ tekewizor miał byc na 2-letniej gwarancji
    pojechali z tym telewizorem do sklepu gdzie go kupili, a ten skierowal ich
    do serwisu Toshiby. Przyjeli TV do naprawy a pozniej zadzwonili, ze moga ja
    wykonac tylko odpłatnie. facetka ponoc dotarła do przedstawicielstwa Toshiby
    i zaczeła tam napierdzielac ze sprzedaja takie buble i serwis tego nie chce
    naprawiac.
    Wtedy jej powiedzieli, ze to stary model juz nieprodukowany, ktory ponoc
    mial 6-7 lat i byl duzo grany.
    ze takie cos moze powstac od wilgoci i kurzu (to jej słowa). A ona na to ze
    mieszka w blokach gdzie jest sucho az za bardzo a kurz jak wszedzie i ze
    grala na nim normalnie przez ten rok i 3 miesiace. Mowiła, ze chyba jakos to
    moga sprawdzic ile gral telewizor? Ale ja mysle ze bardziej po datach na
    płycie czy cos w tym rodzaju, bo mi sie nie chce wierzyc zeby TV mialo jakis
    licznik godzin? W kaZdym razie kontrowersyjna jest sprawa tego starego
    modelu i tych 7 lat. Czy to jest mozliwe, zeby jej sprzedali starego grata
    zamiast nowego TV? Gdzies czytalem na forum, ze to normalana praktyka tego
    sklepu, ze sprzedaja sprzet naprawiany albo mze zwrotów od klientów jako
    nowy nie zaznaczajac tego. to o czym pisze mialo dotyczyc laptopów. Ktos
    napisał, ze "nowy" laptop mial dane uzytkownika na twardym dysku. Ktos widac
    w serwisie zapomniał je wyczyscic?
    Co o tym sadzicie? Gdyby to byla prawda toby nalazało omijac te firme
    szerokim łukiem.

    pzdr. Janusz

  • 2. Data: 2009-04-17 00:46:24
    Temat: Re: Media Markt dla idiotów?
    Od: "Nowak" <s...@p...onet.pl>

    hmmm...a właście dziś tam oglądałem plazmę z intencją zanabycia...ale w
    takim przypadku, to może poszukam gdzie indziej...
    Zwłaszcza, że najtańsi też nie są...

    pozdr.

  • 3. Data: 2009-04-17 06:18:37
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    To tez w tym sklepach wspomnianej marki nigdy nie kupuję sprzetu który nie
    jest
    oryginalnie zapakowany.
    A propos to teraz wszystkie nowe telewizory posiadają bardzo rozbudowane
    menu
    serwisowe. Już kilka lat temu jak kuzyn pracowal w serwisie Sony to
    pokazywał mi
    co za cuda można wyczytać z tego menu. W tej chwili nie ma już chyba TV, z
    którego
    nie dałoby się wyciągnąć przynajmniej informacji o ilości przepracowanych
    godzin.

    BHK

  • 4. Data: 2009-04-17 06:33:23
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Plazme Panasłonika można bardzo łatwo sprawdzić, naciskamy F na panelu TV,
    potem -V (zmniejszamy głośność też na panelu pod klapką) i trzymamy, potem
    na pilocie 3 razy naciskamy 0 (zero) potem puszczamy -V i po kilku sekundach
    pojawia się menu serwisowe. W prawym dolnym rogu jest czas pracy w minutach
    (np. 1:30 czyli 1 godzina i 30 minut) i niżej ilość włączeń.

    Wyjście EXIT na pilocie.

  • 5. Data: 2009-04-17 06:34:44
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 17 Kwi, 08:18, "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> wrote:
> [...]
    > którego
    > nie dałoby się wycišgnšć przynajmniej informacji o ilo ci przepracowanych

    MM często sprzedaje telewizory z ekspozycji, a jak to na ekspozycji.
    gra 18-godz na dobę, rozjaśniony na max "żeby obraz ładnie wyglądał".
    Nic dziwnego że padł. Swoją drogą gwarancja obowiązuje od daty zakupu
    potwierdzonej na paragonie więc nie mogą odmówić naprawy/wymiany. Poza
    tym zawsze może go oddając do MM opierając się o rękojmię.

    Pozdro

  • 6. Data: 2009-04-17 07:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktory ponoc
    > mial 6-7 lat i byl duzo grany.
    > ze takie cos moze powstac od wilgoci i kurzu (to jej słowa).

    Troche bym sie zdziwil .. okragla plama w LCD od kurzu ? No chyba
    ze prostokatna

    > A ona na to ze
    > mieszka w blokach gdzie jest sucho az za bardzo a kurz jak
    > wszedzie i ze

    Jak wszedzie czy jak wszedzie na Slasku ? :-)

> [...]
    > datach na
    > płycie czy cos w tym rodzaju, bo mi sie nie chce wierzyc zeby TV

    W dzisiejszych czasach mozliwe. Telewizory LCD to male komputery. A
    moze i duze komputery.

> [...]
    > starego grata
    > zamiast nowego TV? Gdzies czytalem na forum, ze to normalana

    W ogolnosci mozliwe, chocby sprzet demonstracyjny czy czekajacy w
    magazynie.
    Ale .. w tej dziedzinie postep jest tak duzy ze trudno zeby klient
    pomylil nowy model z 6 letnim.
    Chyba ze wybral najtansze g* z wyprzedazy.

    Odszukac fakture ze sklepu, wziasc papier z serwisu ze od naprawy
    nie dokonaja bo zbyt stary, wrocic do sklepu i upomniec sie o swoje
    konsumenckie prawa - towar nie ma deklarowanej cechy - dwoch lat
    gwarancji.

> [...]
    > Ktos widac
    > w serwisie zapomniał je wyczyscic?
    > Co o tym sadzicie? Gdyby to byla prawda toby nalazało omijac te

    Wiesz, zasadniczo laptop od miesiaca uzywania sie nie zuzywa,
    telewizor podobnie ..

    J.

  • 7. Data: 2009-04-17 07:55:59
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Apr 16, 11:53 pm, "sofu" <m...@o...pl> wrote:

    > Gdzies czytalem na forum, ze to normalana praktyka tego
    > sklepu, ze sprzedaja sprzet naprawiany albo mze zwrotów od klientów jako
    > nowy nie zaznaczajac tego.

    Prawda, przynajmniej tak bylo jeszcze pare lat temu i przynajmniej w
    polskiej czesci sieci - na dwa zakupy w MM dwa byly poserwisowe i
    ladnie zapakowane. Trzeciego zakupu nie bylo, a potem wyemigrowalem,
    wiec moze sie od tamtego czasu poprawili.
    W niemieckiej czesci maja jakos lepsza jakosc, ale ceny dosc zabojcze,
    wiec jesli nie potrzebuje czegos na przedwczoraj, to kupuje online,
    wiec srednio moge ocenic, na ile wieksze sprzety sa ,,funkiel
    nowki''.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 8. Data: 2009-04-17 08:45:05
    Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl>

> [...]
    > widac
    > w serwisie zapomniał je wyczyscic?
    > Co o tym sadzicie? Gdyby to byla prawda toby nalazało omijac te firme

    Obawiam się, że to jest normalna praktyka wszystkich sklepów w Polsce. W
    Media Markt mozesz na wyprzedaży trafić na sprzęt z wystawy, który jest
    starszy niż jakikolwiek sklep MM w Polsce. Wydaje się, że to normalna u nas
    praktyka, i w wielu sklepach można się naciąć na używany sprzęt. Nie tak
    dawno głośna była sprawa sklepu internetowego Agito, który uszkodzony sprzęt
    wysyłał kolejno klientom, nie zadawszy sobie nawet trudu, żeby z kartonu
    usunąć stare naklejki adresowe. To nie tylko sprawa elektroniki, ale tak
    jest w każdej branży, meble, samochody, materiały budowlane.

    Maciej

  • 9. Data: 2009-04-17 08:55:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomoœci

    > Jak wszedzie czy jak wszedzie na Slasku ? :-)

    Kiedy byles ostatni raz na Slasku?

  • 10. Data: 2009-04-17 10:38:54
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
    -------
> [...]
    > usunąć stare naklejki adresowe. To nie tylko sprawa elektroniki, ale tak
    > jest w każdej branży, meble, samochody, materiały budowlane.

    -----------------------

    Włos na głowie dębem staje !

    Zaczne od tego , ze nie widziałem tego TV, ale facetke znam z 15 lat i to
    powazna osoba. Jest ksiegowa mojej zony i moja (wypelnia nam zeznania roczne
    PIT) wiec raczej nie bredzi.
    Piszac o kurzu mam na mysli Łódź, miasto w nacznym stopniu podobnie jak i
    reszta Polski odprzemysłowine za sprawa skurwysynów jacy nami rzadzą.
    Nie wiem ile jej syn dał za ten TV, ale byc moze wybrali cos co wygladało na
    "dobry stosunek jakosci do ceny".
    Moze mial stosunkowo duzy ekran, a byl niedrogi w porównaniu z innymi? TV
    prawdopodobnie ma licznik pracy w sobie, bo o tym (chyba) wspominała ta
    facetka. Gdyby to chodzilo tylko o godziny to by mozna mniemac, ze go
    wlaczyli i pracowal od rana do wieczora na maxa gdzies na wystawie. Ale tu
    chodzi tez o to, ze Toshiba okreslila, ze model jest juz przestarzaly i
    nieprodukowany i ma okolo 7 lat. Facetka ma prawo sie nie znac zwlaszcza, ze
    te klocki sa do siebie dosc podobne z wierzchu. Ile to 7 lat sie przeklada
    na generacje LCD, to tego nie trzeba chyba mówic. To jest cala epoka.
    Tutaj sie nóż w kieszeni otwiera!

    Na koniec powiem cos optymistycznego. Toshiba zaproponowala im telewizor na
    wymiane. Zaproponowali im zeby sobie wybali jakis model. CDN nastapi jak sie
    zona z nia znów spotka (albo ja). Jestem ciekawy jak to dalej bedzie?
    W kazdym razie ostudzilo mnie to w kupowaniu w tym sklepie zwlaszcza gdy
    sobie poczytalem w necie o tych laptopach. Ale tez chyba tylko raz tam
    kupowalem drukarke komputerowa przed przeszlo 10 laty?

    Moral z tego płynie taki, ze trzeba uwazac co i gdzie sie kupuje?! Trzeba
    cos wybrac (jakis model) a potem starac sie dowiedziec cos o nim a nie
    kupowac na "łapu capu" tylko dla tego ze byl np. w promocji tani.

    Mysle, ze to "nie dla idiotów" w odniesieniu do Media Markt trzeba czytac
    jednak bez tego "nie"

    pozdrawiam - Janusz