  • 1. Data: 2009-04-16 20:18:54
    Temat: Poszukuję silnika DC 0.5-0.75 kW wolnoobrotowego.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to ->
    http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html

    Jest w ogóle szansa że znajdę coś pasujące do w/w wymagań?

    Z góry dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2009-04-16 21:49:04
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Sqeeb pisze:
> [...]
    > http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html
    >
    > Jest w ogóle szansa że znajdę coś pasujące do w/w wymagań?

    Silniki modelarskie (lotnicze) są takie, ale niezbyt wolnoobrotowe. Przy
    bardzo małych wymiarach mają jeszcze większe moce, a niektóre
    ekstremalne obroty. Tanie silniki tego typu (na przykład do kupienia w
    Conradzie) mają moce do 2kW, przy średnicy 50mm.
    Faulhaber robi silniki do chyba 250W, Maxon do 400W. Narzędzia
    elektryczne też powinny dysponować takimi silnikami.

    Pozdrawiam
    W. Bicz

  • 3. Data: 2009-04-16 23:16:48
    Od: bynio <n...@w...pl>

    a te silniczki 12V do napędu łodzi i małych pojazdów pływających
    mogą się przydać?

  • 4. Data: 2009-04-16 23:29:46
    Od: n...@o...pl

    > Witam.
    > Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    > 12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to ->
    > http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html

    tez wlasnie szukam tylko ze dla mnie niskie obroty to 1000rpm

    popatrz moze na motoreduktory , silniki z przekladnia

  • 5. Data: 2009-04-17 06:58:26
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 16 Apr 2009 23:49:04 +0200
    Wiesław Bicz <o...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Faulhaber robi silniki do chyba 250W, Maxon do 400W. Narzędzia
    > elektryczne też powinny dysponować takimi silnikami.

    Przeglądałem różne sklepy z narzędziami, w biedronce też się
    przyglądałem na różne 'wkrętarki akumulatorowe' i nigdzie nie znalazłem
    jaką to to może mieć moc.

    A tu http://www.conrad.pl nie znalazłem zbyt wiele silników.

    Zastanawia mnie jak będzie działał silnik wysokoobrotowy zamontowany
    jako bezpośredni napęd dla jednego koła jezdnego wózka, zwłaszcza
    gdy koło nie będzie stało na asfalcie a wózek będzie dobrze załadowany...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 6. Data: 2009-04-17 07:20:57
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 17 Apr 2009 01:29:46 +0200
    n...@o...pl wrote:

    > popatrz moze na motoreduktory , silniki z przekladnia

    Większość jest na prąd zmienny, a jak już prądu stałego
    to za małej mocy...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 7. Data: 2009-04-17 07:50:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    >Większość jest na prąd zmienny, a jak już prądu stałego
    >to za małej mocy...

    Silnik pradu stalego to zanikajaca galaz - ludziom sie nie chce
    bawic w szczotki, lepiej postawic falownik.

    500W to powazne wyzwanie na 12V, 50 A

    P.S. Rozrusznik samochodowy, ale po przerobkach - lozyska.
    A moze alternator samochodowy z falownikiem .. ale chyba po
    lekkim przezwojeniu.

    No i moze gdzies znajdziesz jeszcze pradnice z komutatorem ..
    dwie od malucha, syrenka ..

    J.

  • 8. Data: 2009-04-17 07:51:18
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Apr 16, 10:18 pm, Sqeeb <s...@i...community> wrote:
    > Witam.
    > Spotkał się ktoś z silnikami o mocy rzędu 500-750W i napięciu
    > 12VDC? Szukam i szukam, ale znalazłem tylko to
    ->http://www.hsk.com.pl/silniki_dane_techniczne.html

    Popatrz po silnikach do motorowerow/skuterow elektrycznych. Montowane
    w piascie, zintegrowane z przekladnia planetarna, powinny sie nadac do
    napedu wozkow.
    Chinczycy robia to masowo, wiec ceny sa umiarkowane. Uprzedzajac
    pytanie: nie znam dystrybutora w PL, nie mieszkam w PL :)
    Po niemieckich stronach szukaj pod haslem Nabenmotor.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 9. Data: 2009-04-17 08:29:14
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

    > P.S. Rozrusznik samochodowy, ale po przerobkach - lozyska.

    A komutator i szczotki nadają się do pracy S1 ?

    > No i moze gdzies znajdziesz jeszcze pradnice z komutatorem ..
    > dwie od malucha, syrenka ..

    Ursus C330 też.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2009-04-17 09:19:45
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Fri, 17 Apr 2009 09:50:12 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Silnik pradu stalego to zanikajaca galaz - ludziom sie nie chce
    > bawic w szczotki, lepiej postawic falownik.

    A silniki indukcyjne?

    > 500W to powazne wyzwanie na 12V, 50 A

    Hym... Silniki trakcyjne w elektrowozach?

    http://www.transportszynowy.pl/lokedane.php#eu07

    4 silniki po 500kW 3kV.

    Wyzwanie wyzwaniem ale możliwe do zrealizowania.

> [...]
    > lekkim przezwojeniu.
    >
    > No i moze gdzies znajdziesz jeszcze pradnice z komutatorem ..

    Nie... przeróbki nie wchodzą w rachube. To musi być 'coś'
    co będzie wymienialne w razie uszkodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb