  • 11. Data: 2009-10-09 07:28:56
    Temat: Re: Male podsumowanie filmowe
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    news:hamm3f$c42$1@news.wp.pl...

    > To wiem, pełne hd jest tam dla bajera. Z 20 klatek nic się nie zrobi.

    Można coś zrobić, np przyspieszyć x 1.2 i już jest kinowe 24 fps, a przy
    filmowaniu krajobrazu, roślinności, architektury,
    nikt nie zauważy, zwałaszcza jeżeli operator leniwie panoramował będzie ;-)

    > Wolę zamieniać takie dzikie kompresory na coś lekkiego, np. Indeo. Strata
    > niewielka, a elastyczność już całkiem okej.
    > Na pewno nie jest to metoda na materiał kilkugodzinny, ale do klipów jak
    > najbardziej.

    Ale indeo to chyba raczej w niczym stacjonarnym (poza HTPC) nie pójdzie.

    R09

  • 12. Data: 2009-10-09 07:33:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    R09 pisze:

    > Można coś zrobić, np przyspieszyć x 1.2 i już jest kinowe 24 fps, a przy
    > filmowaniu krajobrazu, roślinności, architektury,
    > nikt nie zauważy, zwałaszcza jeżeli operator leniwie panoramował będzie ;-)

    No niby tak :)

    Tu jest ważne coś innego, żeby przy skrajnym żyłowaniu sprzętu (czyli
    takie 20fps, bo tyle się wyrobił), nie było czkawki. Czasem jedna klatka
    w plecy i całe ujęcie do śmieci.
    Zresztą dotyczy to generalnie filmowania aparatami i zdarza się zaraz na
    początku, a czasem po jakimś czasie.

    > Ale indeo to chyba raczej w niczym stacjonarnym (poza HTPC) nie pójdzie.

    Nie, indeo do obróbki tylko - jest fajne, bo lekkie i można sobie
    folgować z przewijaniem nawet przejść z efektami.
    Na koniec eksport do czego tam trzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-10-09 07:38:45
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote in message
    > Proces R09 <b...@g...com> zwrócił błąd:

    > Mój szef ma rebela t1i który o ile wiem jest tym samym, przynajmniej
    > parametry ma te same. Też jest zadowolony z jego jakości. A ja mam
    > pytanie czy próbowałeś obróbki Sony Vegas? Ciekaw jestem czy canon nie
    > stosuje jakichś sztuczek czy flag które "ułatwiają" obróbkę. Co to
    > znaczy że trzeba zmontować, czy nie można pliku otworzyć bezpośrednio w
    > odtwarzaczce na komputerze?
    >
    > --
    > Saiko Kila

    Też właściwie mam t1 kupionego w USA ;-)
    W Vegas trial minął, może spróbuję na jakimś nowym systemie.
    W sumie, aby obejrzeć materiał, to montować nie trzeba.
    Można aprat przyłączyć do telewizora poprzez HDMI lub przegrać pliki na
    komputer z jakimś dobrym monitorem.
    Ale zawsze będzie to "surowy materiał"
    Też jestem w sumie ciekaw, jak inni wykorzystują klipy z lustrzanek i jakie
    mają w tym względzie doświadczenia i przemyślenia.
    Co do pliku generowanego przez aparat, to wydaje się to być jak najbardziej
    zwyczajny quictime.

    R09

  • 14. Data: 2009-10-09 07:51:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    R09 pisze:
> [...]
    > mają w tym względzie doświadczenia i przemyślenia.
    > Co do pliku generowanego przez aparat, to wydaje się to być jak najbardziej

    Do tej pory materiałem z różnych dziwnych stworzeń (nie dv)
    konwertowałem bądź do surowizny (jeśli góra pal i nie za dużo), bądź do
    wspomnianego indeo 5 (100% quality) i taki materiał można sobie już
    składać bez zająknięć. Sam jakoś lubię editstudio, pewnie dlatego, że
    znam, a pewnie dlatego, że ma interfejs taki ''normalny''. Wyróżniającą
    sprawą jest nieograniczona liczba warstw i traktowanie grup warstw jako
    argumentu dla następnych warstw.
    Operowanie na materiałach z kompaktów wprost dawało albo zwiechy, albo
    rozsynchronizowanie dźwięku, albo dziwne efekty przy przejściach. A co
    model aparatu, to własna interpretacja standardu. Ale może to się jakoś
    w końcu ustabilizuje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 15. Data: 2009-10-09 08:17:46
    Od: "R09" <b...@g...com>

    .... No i oferuje najlepszy obraz dzięki
    > FF. Podobne możliwości ma też wchodzący właśnie 7d, ale to już tylko
    > APS-C.

    Akurat APS-C to format jak najbardziej "kinowy", klatka na taśmie 35mm to
    mniej-więcej połowa "małego obrazka" w fotografii.
    FF to będzie odpowiednik taśmy 70mm (ktoś to jeszcze pamięta?), część filmów
    relizowano na tej taśmie.

    R09

  • 16. Data: 2009-10-09 09:15:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    R09 pisze:
> [...]
    > mniej-więcej połowa "małego obrazka" w fotografii.
    > FF to będzie odpowiednik taśmy 70mm (ktoś to jeszcze pamięta?), część filmów

    W różnego typu "imaksach" korzystają z większego formatu. Standard
    kinowy nie starcza na te wielkie ekrany. Nie pamiętam w tej chwili
    nazwy kina, ale ekran był wnętrzem kuli, a rozmiar jego zajmował całe
    pole widzenia, jeśli patrzyło się mniej więcej w środek ekranu. I to z
    dalszego rzędu. A taśma filmowa przypominała rolkę filmu
    średnioformatowego (na szerokość).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 17. Data: 2009-10-09 09:43:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > jakości, a nie ważna jest już automatyka, af itd (materiał ma być
    > kręcony wyłącznie ze statywu przy ustawianych scenach).
    >
    > Kluczem jest właściwie dobry kodek pokładowy i sensowne parametry (jak
    > nie hd pełne to przynajmniej jakiś standard klatkowy - min. 24).
    >
    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII. Nie wiem jak tam z
    > obrazem z nowych nikonów (czy w ogóle jest różnica w 5000/90/300s).
    > Ktoś tam jeszcze kręci oprócz K7? Pena znam, Panas filmowy jest
    > beznadziejnie drogi.
    > Ale może ktoś ma jakieś uwagi, będę wdzięczny.

    Zwroc uwagę na kompresję, IMO MJPEG do filmow HD jest troche malo wydajny,
    ponadto wszystkie Nikony z jakich widziałem sample maja gigantyczną
    galaretę...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 18. Data: 2009-10-09 11:14:35
    Od: Jurekk <j...@O...pl>

    Janku tutaj możesz zobaczyć, jak wygląda gotowy materiał,
    to jest strona mojego znajomka, znajdziesz tam więcej próbek
    http://www.vimeo.com/5529460

  • 19. Data: 2009-10-09 13:21:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    A tak na marginesie, jaki jest najtanszy kompakt rejestrujacy HD
    (niekoniecznie Full)?
    Marx

  • 20. Data: 2009-10-09 17:02:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Paweł W." napisal:
> [...]
    > pole widzenia, jeśli patrzyło się mniej więcej w środek ekranu. I to z
    > dalszego rzędu. A taśma filmowa przypominała rolkę filmu

    Hm, w malutkim kinie, wlasciwie salce prelekcyjnej w dolnej stacji
    kolejki na Masade jest dosc ciekawy wklesly ekran, ktory ma dwie
    rozne krzywizny: inna w poziomie, inna w pionie. Obraz na to rzuca
    siedem zsynchronizowanych projektorow. Niezle wrazenie robi :)
    zwlaszcza jak jada machiny obleznicze
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek