  • 1. Data: 2009-10-08 19:07:15
    Temat: Male podsumowanie filmowe
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ponieważ trochę mi się nie chce szukać sampli i przedzierać się przez
    strony różne, a mam taką potrzebę, proszę o wpisanie uwag na temat
    luster (może nawet i bez lustra, ale tu wiadomo co mamy), które kręcą
    filmy, przy czym ważne jest, żeby materiał był możliwie wysokiej
    jakości, a nie ważna jest już automatyka, af itd (materiał ma być
    kręcony wyłącznie ze statywu przy ustawianych scenach).

    Kluczem jest właściwie dobry kodek pokładowy i sensowne parametry (jak
    nie hd pełne to przynajmniej jakiś standard klatkowy - min. 24).

    Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII. Nie wiem jak tam z
    obrazem z nowych nikonów (czy w ogóle jest różnica w 5000/90/300s). Ktoś
    tam jeszcze kręci oprócz K7? Pena znam, Panas filmowy jest beznadziejnie
    drogi.
    Ale może ktoś ma jakieś uwagi, będę wdzięczny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-10-08 19:26:02
    Temat: Re: Male podsumowanie filmowe
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-10-08 21:07, Janko Muzykant pisze:
    > (...) Ktoś
    > tam jeszcze kręci oprócz K7? Pena znam, Panas filmowy jest beznadziejnie
    > drogi.

    Nowy Pentax K-x jeszcze kręci ale tylko tyle mojej wiedzy w tym temacie.

    http://www.dpreview.com/news/0909/09091702pentaxkxha
    ndson.asp

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 3. Data: 2009-10-08 22:28:33
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > drogi.
    > Ale może ktoś ma jakieś uwagi, będę wdzięczny.

    Podzielę się uwagami nt. 500d. Kodek to h.264 plik generowany to *.mov
    Przy 1280x720 jest 30 fps, przy 1980x1080 ... 20 fps (klipy w tej
    rozdielczości wyglądają całkiem nieźle, zwłascza, gdy aparat stoi a w kadrze
    jest niewiele ruchu).
    strumień danych to 35-38 mb/s.
    Problemem jest to, że otrzymany materiał trzeba zmontować.
    Nie probowałem wypalać dysków blueray tylko AVCHD, który jest obsługiwany
    przez odtwarzacze blueray.
    W sumie efekt jest niezły, ale 2 programy którymi montowałem i renderowałem
    czyli Uled Studio 12 i Power Director 8
    dają bitrate max 20 mb/s i to jednak na ekranie mojej plazmy efekty
    kompresji daje się zauważyć (ale tragedii nie ma)
    Power Director 8 ma tą zaletę, że wykorzystuje CUDA, co znacznie przyspiesza
    rendering (0.5-0.6 real time v.s. 0.1-0.15 na quadzie 3G)
    Może wyprodukowanie dysku blurej dałoby lepszy efekt, ale płytki są jeszcze
    dość drogie.
    Nie próbowałem też Final Cut.
    W sumie jestem zadowolony, bo oprócz fotek dość szybko udaje się zrobić
    kilkunastominutową płytkę z filmem w niezłej jakości.

    R09

  • 4. Data: 2009-10-09 03:30:23
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces R09 <b...@g...com> zwrócił błąd:

> [...]
    > W sumie jestem zadowolony, bo oprócz fotek dość szybko udaje się zrobić
    > kilkunastominutową płytkę z filmem w niezłej jakości.

    Mój szef ma rebela t1i który o ile wiem jest tym samym, przynajmniej
    parametry ma te same. Też jest zadowolony z jego jakości. A ja mam
    pytanie czy próbowałeś obróbki Sony Vegas? Ciekaw jestem czy canon nie
    stosuje jakichś sztuczek czy flag które "ułatwiają" obróbkę. Co to
    znaczy że trzeba zmontować, czy nie można pliku otworzyć bezpośrednio w
    odtwarzaczce na komputerze?

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 5. Data: 2009-10-09 04:19:17
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > Kluczem jest właściwie dobry kodek pokładowy i sensowne parametry (jak
    > nie hd pełne to przynajmniej jakiś standard klatkowy - min. 24).

    GO -> 5D2
    24p - 7D

    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII. Nie wiem jak tam z
    > obrazem z nowych nikonów (czy w ogóle jest różnica w 5000/90/300s).

    Różnica i to spora chyba jest - na forum nikon jest parę "bluźnierczych"
    wypowiedzi etatowych wyjadaczy tego forum.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 6. Data: 2009-10-09 06:43:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    R09 pisze:
> [...]
    > Przy 1280x720 jest 30 fps, przy 1980x1080 ... 20 fps (klipy w tej
    > rozdielczości wyglądają całkiem nieźle, zwłascza, gdy aparat stoi a w kadrze

    To wiem, pełne hd jest tam dla bajera. Z 20 klatek nic się nie zrobi.

    > strumień danych to 35-38 mb/s.
    > Problemem jest to, że otrzymany materiał trzeba zmontować.
    > Nie probowałem wypalać dysków blueray tylko AVCHD, który jest obsługiwany
    > przez odtwarzacze blueray.

    Wolę zamieniać takie dzikie kompresory na coś lekkiego, np. Indeo.
    Strata niewielka, a elastyczność już całkiem okej.
    Na pewno nie jest to metoda na materiał kilkugodzinny, ale do klipów jak
    najbardziej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 7. Data: 2009-10-09 06:48:27
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII. Nie wiem jak tam z

    Ale C 50D nie ma tej funkcji... więc możesz zawęzić obszar poszukiwań;)

    pzdr
    --
    woytaski

  • 8. Data: 2009-10-09 06:54:04
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Na dziś myślę o Canonie 500, 50, wiadomo - 5dII.

    50d nie kręci w ogóle. Jeśli mają być z dźwiękiem, to raczej odpada również
    500d. Chociaż dźwięk z wewnętrznego mikrofonu jest całkiem niezły, to jednak
    łapie wszelkie manipulacje przy aparacie, a także dźwięk stabilizacji tak
    przydatnej w filmowaniu. 5dII nie ma tych mankamentów dzięki możliwości
    podłączenia zewnętrznego mikrofonu, dodatkowo ma możliwość ręcznego
    sterowania czasem migawki i przesłoną. No i oferuje najlepszy obraz dzięki
    FF. Podobne możliwości ma też wchodzący właśnie 7d, ale to już tylko APS-C.
    Ogólnie całe to filmowanie za pomocą lustrzanek można o kant d... rozbić,
    zwłaszcza bez tony dodatkowego sprzętu wartego 10x tyle co sam aparat.
    Używam jednak 500d, z ciemnej czatowni pozwalającej mi ustawić bez stresu
    ostrość na LCD do filmowanie scenek nie wykraczających poza głębię ostrości
    (np. ptak pożywiający się na gałęzi). Dodatkowo niska rozdzielczość filmów
    HD pozwala mi na stosowanie kombinacji z telekonwerterami 2x, czego przy
    zdjęciach staram się unikać ze względu na jakość.

  • 9. Data: 2009-10-09 07:11:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wojtek pisze:
    > Ale C 50D nie ma tej funkcji... więc możesz zawęzić obszar poszukiwań;)

    Sorry, myślałem o siódemce, a piszę 50 - namieszał Canon z nazwami...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co zostało sfinansowane ze środków Unii nie może podlegać żadnym zmianom!/

  • 10. Data: 2009-10-09 07:16:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kurdybanek pisze:

> [...]
    > Ogólnie całe to filmowanie za pomocą lustrzanek można o kant d... rozbić,

    A to już zależy, co. Do statycznych ujęć (statyw, głowica pano najwyżej)
    wystarczy. Bez statywu, ''na pana kamerzystę'', lipa, owszem.
    Ważne, żeby pełen manual był dostępny, a także pokrętełka od obrazu,
    olewane przy rawach tu są przydatne (kontrast a także kompresja cieni -
    to jest po prostu genialne).
    Dźwięk to ja lubię osobno nagrać bo kontrola większa (choć np. G9 o ile
    obraz miał marny, to już panel zarządzający dźwiękiem posiadał wskaźnik
    wysterowania - bez tego to w ogóle lipa). Synchro wystarczy zrobić
    strzelając z palca w kadrze na początku ujęcia.
    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../