  • 21. Data: 2009-10-09 18:27:40
    Temat: Re: Male podsumowanie filmowe
    Od: lux <b...@b...br>

    Janko Muzykant pisze:
    Pena znam, Panas filmowy jest beznadziejnie
    > drogi.
    ===
    GF-1 całkiem tani.

    lux

  • 22. Data: 2009-10-09 18:44:02
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    >A tak na marginesie, jaki jest najtanszy kompakt rejestrujacy HD
    >(niekoniecznie Full)?
    > Marx

    Panas lx3 robi fajne filmy 1280x720 ale dźwięk kulawy.. mono
    i do tego wąskie pasmo.

    pzodrawiam
    gkrzych

  • 23. Data: 2009-10-09 18:59:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    lux pisze:
    > GF-1 całkiem tani.

    No, właściwie już jest.

    Robiłem dziś trochę doświadczeń z penem. Krócej będzie wymienić wady.
    Więc brak manuala, trochę upierdliwe, bo jak coś ciemnego wlezie w kadr,
    to tło leci w przepały. Kodek - wiadomo, nie mistrzostwo. Bardzo obniża
    rozdzielczość chrominancji, tworzy artefakty, niekorzystnie przenosi
    gładkie powierzchnie. Po macoszemu traktuje też skraje pasma (oba, nie
    tylko cienie). Chyba tyle.

    Natomiast jeśli komuś zależy na jakości może wyeksportować klipy jako
    zbiory bitmap i obrabiać je z batcha. Nie jest to zbyt skomplikowane czy
    czasochłonne, obrabia się jedno zdjęcie z klipu, reszta hurtem.
    Rezultaty natomiast mogą być genialne, zresztą proszę:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ep1/pen.avi
    (duże choć tylko pal, wymaga xvida)

    Widzę, że jednak 5DII rządzi w tej materii i to nie tylko jeśli chodzi o
    kontrolę go.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-10-09 18:59:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    <gkrzych> pisze:

    > Panas lx3 robi fajne filmy 1280x720 ale dźwięk kulawy.. mono
    > i do tego wąskie pasmo.

    Tani nie jest. Canon SX20 IS do najtańszych też nie należy, ale chyba
    mniej kosztuje. Poza tym kilka kompaktów Samsunga filmuje w HD.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-10-09 19:22:28
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Widzę, że jednak 5DII rządzi w tej materii i to nie tylko jeśli chodzi o
    > kontrolę go.

    To juz nawet na alt.pl.rec.videokamery przyznali sie, że to najlepsza teraz
    kamera dla filmów. Choć wcześniej wielu broniło podziału kamera - aparat.

  • 26. Data: 2009-10-10 03:34:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces R09 <b...@g...com> zwrócił błąd:

    > Też właściwie mam t1 kupionego w USA ;-)
    > W Vegas trial minął, może spróbuję na jakimś nowym systemie.
    > W sumie, aby obejrzeć materiał, to montować nie trzeba.
    > Można aprat przyłączyć do telewizora poprzez HDMI lub przegrać pliki na
    > komputer z jakimś dobrym monitorem.
    > Ale zawsze będzie to "surowy materiał"
    > Też jestem w sumie ciekaw, jak inni wykorzystują klipy z lustrzanek i jakie
    > mają w tym względzie doświadczenia i przemyślenia.
    > Co do pliku generowanego przez aparat, to wydaje się to być jak najbardziej
    > zwyczajny quictime.

    Byle się dało odczytać :) Ja oglądam wyłącznie na komputerze i
    przygotowanie tego nie wymaga zwykle wiele pracy, ale czasem trzeba
    zrobić płytkę żeby ktoś inny obejrzał... Również się zastanawiałem jak
    wykorzystać klipa z lustrzanki, jak dostanę materiał to się zdecyduję.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 27. Data: 2009-10-10 14:23:24
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote in message
> [...]

    > zrobić płytkę żeby ktoś inny obejrzał... Również się zastanawiałem jak
    > wykorzystać klipa z lustrzanki, jak dostanę materiał to się zdecyduję.

    Najprościej wypalić po montażu i enkodowaniu do h.264 płytkę odczytyvalną
    przez odtwarzacze
    BD i PS3, strukturę katalogu uzyskasz programem mkv2vob.

    R09

  • 28. Data: 2009-10-12 09:26:28
    Od: Marx <M...@n...com>

    Troche pogrzebalem i sporo Kodakow potrafi (ale jak robia filmy tak jak
    zdjecia to ja nie chce), duzo Panasonikow (drogie sa i czesto nie
    nagrywaja dzwieku) i pare Pentaxow. W sumei nie bardzo jest co wybrac.
    Marx