  • 71. Data: 2013-04-17 21:03:54
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: andrzej <a...@g...com>

    Też mi nowina. Jak system edukacji kuleje, to się nie spodziewaj niczego lepszego.
    Może gościu chciał się doszkolić zaraz po studiach, każdy z nas gdzieś się kiedyś
    szkolił, a ty mu odrazu egzamin, na wstępie. Powiem Ci jednym słowem, przyzwyczajaj
    się. Chyba, że... masz jedno wyjście, zatrudnić absolwenta, który jest dodatkowo
    samoukiem. Era lamp miała to do siebie, że się miało wszystko w jednym palcu. Dziś
    jest to już niemożliwe.

  • 72. Data: 2013-04-17 21:31:38
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Ja trochę działam w zgrzewalnictwie. Robię przy układach częstotliwości 50Hz
    i bardzo rzadko 1000Hz. Niemniej są zgrzewarki wysokiej częstotliwości i
    obiło mi sie o uszy, że robi się je na lampach.

    R.

  • 73. Data: 2013-04-17 22:09:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-17 01:22, Anerys pisze:

    > ** Tej, Stachu... wiesz co? Nie pytaj gości o lampy, nie pytaj o
    > przerzutniki, o podział, powielanie... Ty kandydatów po prostu odpytuj
    > o prawo Ohma, ewentualnie możesz zahaczyć ich o prawo 1 i 2
    > Kirchhoffa. Coś mi się zdaje, że conajmniej połowa już na tym
    > polegnie... Ja może głupio wyglądam, głupio gadam, ale prawa te
    > wyśpiewam po pijaku o 3 w nocy zbudzony...

    hmm.. o takiej godzinie po pijaku to co najwyżej "ciało rzucone na łoże
    traci na oporze", albo "im cięższy młot tym lżejsza śmierć" a
    kirephophopha to nawet nie wymówię ;)

    --
    Irokez

  • 74. Data: 2013-04-17 23:10:47
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Honza" <H...@p...com> napisał w wiadomości
    > Tylko ze Wiekszosc dobrych wzmacniaczy estradowych wlasnie zbudowana jest
    > na lampach panie docent wlasnie dlatego ze dotad nie udalo sie
    > wyeliminowac znieksztalcen od tranzystorow.

    Na pewno wiesz, o czym piszesz? Zdecydowanie postponuję tę wypowiedź.
    Akurat znacznie większymi zniekształceniami charakteryzująsię właśnie lampy.
    Aby to zrozumieć, trzeba się przegryźć przez charakterystyki lamp,
    tranzystrów, przez to jak się konstruuje układy na nich oparte, jak się
    stosuje i czym się charakteryzują np. zastosowane sprzężenia zwrotne (będące
    kluczem do tego, o czym piszesz - to one grają pierwsze skrzypce), jakie są
    zależności między modułami, a nawet właściwości (elektro)mechaniczne -
    kojarzysz zjawisko zwane mikrofonowaniem? Czy zawsze jest ono złe? I czy
    występuje tylko w lampach?

    Na pytanie - czy benzyniak może dostać "choroby", zwanej "chorobą szalonych
    diesli", prawie każdy odpowie, że nie. Ja natomiast jestem przeciwnego
    zdania i powiem, że tak. Uściślę jednak, że w normalnych warunkach jest to
    nierealne, widziałem już jednak rozbieganego benzyniaka, warunki były
    wybitnie nienaturalne (oglądałem opis pewnej katastrofy chemicznej), ten
    rozbiegany benzyniak był biernym elementem "układanki". Taki niuans... A
    niuanse czasem przegapiamy...

  • 75. Data: 2013-04-17 23:39:30
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >Z mojej praktyki ...
    > Pewien "elektronik" dostał zadanie usunięcia usterki w nadajniku (1kW)
    > W środku była jedna (1) lampa. Nie wyglądała jak lampa. Ceramiczna z
    > radiatorem.

    Kurwistor pewnie jakiś, krasnoludki w nim (cenzura)...

    > Schemat sprawił trudność, więc otworzył pokrywę i ... sparzył łapę.

    Na gorąco? Hmm..

    > Po kolejnych dwóch zwolnieniach lekarskich starał sie o odszkodowanie.

    Nie mów, próbował ponownie?

    > Nie wiem czy w końcu coś dostał.

    W przypływie litości dałbym mu złotówkę na bułkę, a drugą na kubek mleka,
    żeby tego dnia z głodu nie zdechł.

    > W każdym razie do roboty już nie przyszedł.

    Co pewnie nie tylko jemu na dobre wyszło.

    Ale o co my kopię kruszymy, przecież lampy to już historia, nieprzydatne,
    należy się nobilitować brakiem wiedzy w temacie, to jest panie modne! Kolo
    też jest niemodne, dlaczego ci przebrzydli producenci samochodów, pierdolą
    się z takim anachronizmem, montując to w autach? Koła to teraz mają być
    rysowane jako ozdobniki na nowobudowanych domach, albo stanowić bazę do
    dziwaczenia w wyglądzie ścian narożnych, a tu fiuty do aut używają coś, co
    znano w starożytności,jak tak można... A zegary i zegarki? Co w środku jest?
    Koła! Jakim prawem pytam? Teraz taka nowoczesność, a tu takie starożytności
    dają? :P

    Dobra, dość tych ironii, sarkazmów... Ja jednak nadal uważam, że inżynier
    zajmujący się elektroniką powinien znać budowę i działanie lamp. Może ich
    nie użyć nigdy, może nie mieć praktyki. Mam pewien pomysł - przyjmując
    inżyniera do pracy, dać mu do przeniesienia z półki na inną półkę...
    kineskop. Jeśli będzie mieć zielone pojęcie o budowie lamp, zrobi to
    prawidłowo. Jak nie - to pewnie rozpieprzy balona... kupić nowe za grosze na
    złomie...

    Źle i niesympatycznie patrzę na brak wiedzy z zakresu podstaw elektroniki.
    Amatorowi przystoi to - jego zawód nie goni, jak trzeba, doczyta sobie z
    netu. Zawodowcowi IMHO nie. Opisałem swoje przeboje z lekarzami. Wolałbym,
    aby leczący mnie lekarz wiedział, czy w razie problemu skierować ma mnie do
    psychatry, onkologa, okulisty, żeby niepomylił tego z np. ginekologiem...

    Kompromisowo, choć niechętnie, przyjmę takie rozwiązanie, że inżynier
    cyfrowy, nie znając lamp, wiedzieć jednak będzie, z kim się i jak
    skonsultować, w razie, gdyby trafił na problem "lampowy". Ale do tego też
    trzeba mikro-minimum wiedzy, aby wiedzieć choćby, do kogo i jak uderzać. Nie
    wymagam od inżyniera wiedzy absolutnie wszechstronnej, tu także są
    specjalizacje i ja to w pełni rozumiem. Wymagam jednakże minimum pewnych
    podstaw, bo bez tych podstaw bałbym się skorzystać z jego wiedzy, bo
    zignorował problem, uważany i znany tym, którzy zajmują się np. "tymi
    prehistorycznymi starociami". No, który, bez podpierania się Wikipedią, np.
    zna budowę dajmy na to - ogniwa Bunsena? (nie palnika, ale ogniwa) Chociaż
    pobieżnie, aby wiedzieć czego szukać, jak będzie musiał się w to
    zagłębić...?

    Naprawdę, nie mogę zrozumieć, że niektórzy nobilitują się brakiem wiedzy...
    Ale pocieszę - to nie tylko inżynierów i lekarzy dotyczy. To ogólny
    problem - rozległa i rzetelna wiedza staje się obciachem...

  • 76. Data: 2013-04-17 23:54:18
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam! A to się nazywa swojsko po góralsku żentyca ;) Ale ten od

    Nie, absolutnie nie była to żętyca (wg wiki obie pisownie pasują), to było
    najprawdziwsze, zsiadłe i schłodzone mleko, nie dzielone na ser i serwatkę.
    Z prawdziwej, górskiej krówki. A żętyca, to serwatka z mleka owczego, tej
    nie miałem okazji pić.

    > sziszarpa, dotneta czy innego pehape to może nawet nie wiedzieć, że mamy w
    > Polsce góry...

    W sumie nie zdziwiło by mnie to... Sporo obserwuję ludzi i pewne zależności
    między zachowaniami da się wychwycić.

  • 77. Data: 2013-04-17 23:56:08
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "andrzej" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ======

    To niech ma w 2 palcach, w sumie palców jest 20, więc miejsca starczy. A...
    jest jeszcze głowa, mózg...

  • 78. Data: 2013-04-18 00:03:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > hmm.. o takiej godzinie po pijaku to co najwyżej "ciało rzucone na łoże

    Wspominasz o skojarzeniu z zamianą suwu sprężania i pracy w silniku tokowym,
    na odpowiednie ruchy fizjologiczne? cOŚ W TYM JEST :)

    > traci na oporze", albo "im cięższy młot tym lżejsza śmierć" a
    > kirephophopha to nawet nie wymówię ;)

    Skoro wyindywidualizowaliśmy się z rozentuzjazmowanego tłumu
    prestidigitatorów, to w sumie nie dziwne, spoko, ja sam nie mam za grosz
    talentu krasomówczego, choć powyższe zdanie wypowiem w czasie poniżej 4
    sekund, a bez "prestidigitatorów" poniżej 3... rekord mój 2.7, albo 2.8.
    Wszakże zadałeś mi lekkiego gwoździa, muszę zobaczyć, jak szybko wypowiem
    to, po spożyciu dawki "rozrywkowej" :)) Tak ze 100g C2H5OH (nie mylić z
    pewnym portalem), w postaci najprawdopodobniej fikołka. (mieszanka z colą)

  • 79. Data: 2013-04-18 00:11:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-04-17 23:54, Anerys pisze:

    > serwatkę. Z prawdziwej, górskiej krówki.

    Takiej fioletowej w białe łaty?

  • 80. Data: 2013-04-18 00:35:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Takiej fioletowej w białe łaty?

    Oj, nawet mi o tym gównie reklamowym nie wspominaj, chore rojenia jakiegoś
    tffurcy, a smakowo - cóż, trochę cukru w tej czekoladzie, jak w każdej
    mlecznej, nic ponad możliwości. (inna sprawa, jeśli krowa rzeczywiście jest
    fioletowa, ale nie widziałem takiej, inaczej, niż w reklamie, a reklamy
    uważam za kłamliwe, fałszywe gówno) (sory, ale do reklam mam stosunek
    organicznie nienawistny)

    Z najzwyklejszej, o takiej:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krowa
    http://www.youtube.com/watch?v=xJmoLrWm7FE