  • 341. Data: 2013-06-24 23:14:06
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:51c815eb$0$1270$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Tymczasem miłego słuchania złomu o nazwie Burmester 931 :)))
    >
    > --
    > Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    > ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    > Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest
    > ogólnodostępny
    > i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako
    > stalking.
    >
    > PS. Pewien mój znajomy wspomniałby w tej sytuacji coś o uczeniu ojca
    > produkcji dzieci... Ale tu nie pisuje. A ja też nie zawsze się z nim

    Poza pier.... o niczym, nic konkretnego nie wnosisz do dyskusji.
    Nie rozumiem więc po co w ogóle zabierasz głos?

  • 342. Data: 2013-06-24 23:26:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Dużo można Romanowi zarzucić. Ale na pewno nie to, że nie zna się na
    > rzeczy.
    > Więc muszę cie zmartwić - powiem wprost - jeśli miałbym się
    > skonsultować z kimś w jakiejś elektronicznej sprawie, to z Romanem
    > właśnie.

    Cieszą mnię Twoje przekonania, ale wybacz, ze nie będę ich podzielał
    wraz z Tobą.
    Ja natomiast "liznąłem" nieco estrady i akustyki, bo sam przez wiele lat
    muzykowałem i kręciłem się po studiach muzycznych.
    Kiedyś nawet konstruowałem wzmacniacze i estradowe zestawy głośnikowe.
    Fakt, że kilka lat minęło od tego czasu.
    Co zaś się tyczy wypowiedzi Romana to po prostu mnie rozśmieszyła, kiedy
    uznał, że najlepsze kolumny jakie słyszał to bass-reflexy studyjne z
    1957 roku. No cóż? Nie mam mu za złe, że nie słyszał nic lepszego. W
    końcu nie każdy kto się zna na "w jakiejś elektronicznej sprawie", musi
    się znać na akustyce, zwłaszcza tej studyjnej czy estradowej.
    Kiedyś może i ktoś mógł uznawać te zestawy z 1957r. za studyjne, ale
    obecnie nie nadawałyby się nawet do odsłuchiwania czy materiał jest
    rytmicznie równo zgrany, a co dopiero mówiąc o wykorzystaniu jako
    monitory studyjne podczas masteringu.
    Nie ta jakość, nie te wymagania, nie ta klasa.

  • 343. Data: 2013-06-24 23:32:24
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > W jakim studio pracowałeś i ile lat ?
    > Czyli wg. ciebie to jest też żart ?
    > http://www.genelec.com/products/previous-models/1031
    a/

    > A wiesz, ile zapłaciliśmy za ten żart, kupując go do studia w 1991
    > roku ?

    Twój problem.
    Nie takie rzeczy już widziałem w studiach.
    Wszystko zależy co kto i do czego potrzebuje.
    Bynajmniej jako monitory tzw. bliskiego pola podczas prac
    masteringowych, bass-reflex to bardzo zły wybów ze względu na zbyt
    nierównomierną charakterystykę przetwarzania pasma + zmiana fazy
    generowanej przez otwór w zależności od częstotliwości. Obecnie coraz
    częściej monitory bliskiego pola konstruuje się jako aktywne z
    wbudowanym DSP, które mają za zadanie wyrównać charakterystykę.

  • 344. Data: 2013-06-24 23:38:06
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    {ciach pierdoły}

    > A ja Ci polecam Tact Millenium. Słuchałem i bardzo chętnie słuchał bym
    > nadal :)
    > Dla równowagi rzadko kiedy lampowy potrafił mnie czymś zauroczyć, ale
    > może uprzedzony już jestem.

    Ciekawe czy jest lepszy od mojego 2x200W skonstruowanego przeszło 10 lat
    temu, który mnie kosztował 20 razy mniej? :)
    Z teguły ludzie zachwycają się ceną, a jak się postawi obok sprzęt za 20
    razy mniej i nie powie ile który kosztował to większość ludzi przestaje
    już słyszeć różnicę ;)

  • 345. Data: 2013-06-25 00:18:21
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]

    > Kryterium lepiej/gorzej jest tu kryterium subiektywnym i nie może
    > stanowić usasadnienia dla przewagi jednych świąt nad drugimi.

    Ale skoro 99,9% słuczaczy twierdzi, ze brzmi lepiej to znmaczy, że brzmi
    lepiej.
    Każdy sprzęt jakby nie było podlega ocenie subiektywnej i nieważne, że
    posiada parametry "na papierze", bo i tak najważniejszym kryterium oceny
    jest ludzkie ucho.

    > Czysta klasa B - hmm... osobliwość.

    Mało wiesz.
    Kiedyś się stosowało prawie wyłacznie tą klasę do budowy wzmacniaczy
    estradowych o dużych mocach i takie właśnie wzmacniacze miałem na myśli.

  • 346. Data: 2013-06-25 00:49:01
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-25 00:18, uzytkownik pisze:

    > Mało wiesz.
    > Kiedyś się stosowało prawie wyłacznie tą klasę do budowy wzmacniaczy
    > estradowych o dużych mocach i takie właśnie wzmacniacze miałem na myśli.

    Jak ktoś pierwszy raz siada do estradowca, a robił w domowych, może się
    lekko zdziwić: 4 mA na tranzystor?! Ludzie, tu jest źle spoczynkowy
    ustawiony! :-)
    Najniższy spoczynkowy z jakim się spotkałem w praktyce, był ustawiony
    na 2,5 mA per tranzystor - we wzmacniaczu aktywnego subwoofera.
    Są to sprzęty, których się nie słucha po cichu, więc te ewentualne
    nieliniowości nie robią różnicy.
    No, ale to wszystko raczej idzie w stronę AB?

    --
    rry

  • 347. Data: 2013-06-25 01:06:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Kładzenie kabli na amortyzowanych wieszakach,

    Nie śmiej się nie śmiej.
    Miałem okazję na "własnej skórze" przetestować taki kabel mikrofonowy,
    który mikrofonował.
    To było w czasach, kiedy zaczęły się pojawiać chińskie podróbki.
    Lokalny sprzedawca sprowadził ten kabel jako Klotza i sprzedawał w cenie
    oryginału. Zakupiłem kilkadziesiąt metrów tego kabla, aby podłączyć
    kilka mikrofonów. Jak się okazało to nie dało się grać, bo kable
    mikrofonowały i sprzęgały się z basem. Scena była zbita z desek to też
    podłoga pięknie przenosiła dźwięki na te kable.
    Wpadłem na pomysł, aby kable powiesić na oparciach krzeseł i to pomogło.
    Tak dotrwaliśmy do końca imprezy :)
    Oczywiście z reklamacją nie było problemów i sprzedawca wymienił je na
    oryginały.

  • 348. Data: 2013-06-25 09:29:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mało wiesz.
    > Kiedyś się stosowało prawie wyłacznie tą klasę do budowy wzmacniaczy
    > estradowych o dużych mocach i takie właśnie wzmacniacze miałem na myśli.

    To chętnie posłucham - klasa B charakteryzuje się tym, że przewodzenie prądu
    masz przez 1/2 okresu, odpowiednio dla połówki dodatniej i ujemnej.
    Wytłumacz więc, w jaki sposób wyeliminujesz nieliniowość charakterystyki
    elementu, przy końcu przewodzenia (tak, zgadłeś, trzeba to skojarzyć ze
    zniekształceniami skrośnymi)?
    Nie wiem, jak ty, ja wstępnie polaryzuję stopień, by popłynął pewien prąd,
    skręcajacy klasę wzmacniacza nieco w kierunku A, przez co choćby częściowo
    charakterystyki elementów "wyprostują się", dając w ostatecznym rezultacie
    coś znacznie mniej pokrzywionego. W WST-102 (Meluzyna/Kleopatra) trzeba na
    opornikach emiterowych (ściślej - między emiterami tranzystorów końcowych,
    ustawić 30mV, po ustawieniu na ich środku dokładnie połowy zasilania.
    Oporniki mają wartość 0.22 każdy, więc łatwo policzyć, że wymusza się prąd
    ok. 68mA. Nie tak mało. Ale działa i gra dobrze.

  • 349. Data: 2013-06-25 09:34:37
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Stachu Chebel" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > I to jest do Pani Nędzy wręcz ŻENUJĄCE!! Ja rozumiem, że chłop po
    > studiach potrzebuje oklepania praktycznego. Też przez to
    > przechodziłem, też te samą Polibudę kończyłem. To normalka... Ale do
    > Wuja Wacka, trzeba mieć przynajmniej jakieś minimum podstaw
    > teoretycznych. A tu ni huhu... Toż takie pierdoty dotyczące
    > lampucerów elektronowych tośmy rva jego mać w ogólniaku na fizyce
    > mieli...

    Po prostu jesteś starą zrzędą ;)
    Pamiętam jak zaraz po szkole podjąłem pierwszą pracę jako automatyk.
    Starzy pracownicy, włącznie z moim bezpośrenim przełożonym chcieli
    zabłysnąć wiedzą i tak jak Ty zaczęli mnię egzaminować. Oczywiście
    egzaminowali mnie z tego czego oni się uczyli, czyli z automatyki
    pneumatycznej. Fakt, że wtedy trochę byłem w tyle, bo mnie interesowały
    bardziej nowoczesne rozwiązania, ale ponieważ znałem podstawy
    automatyki, logikę cyfrową i elektronikę to bardzo szybko uzupełniłem
    braki. Po kilku miesiącach pracy to już ja uczyłem starych pracowników
    wiedzy, której oni nie mieli okazji poznać wcześniej. Przyszły nowe
    urządzenia mikroprocesorowe, programowalne regulatory i przetworniki,
    PLC itp., gdzie znajomość logiki cyfrowej była niezbędna i goście po
    prostu wymiękali, a ja się w tym czułem jak przysłowiowa "ryba w
    wodzie". Nie wspominając już, że to czym oni się chełpili ja już w tym
    momencie miałem w "jednym palcu".
    Tak więc bierz pod uwagę różnice technologiczne. Lampy obecnie to nisza,
    która w większości elektroników jest kompletnie zbyteczna, ale jeżeli
    ktoś zna podstawy elektroniki i zasadę pracy tranzystorów polowych to
    szybko zrozumie zasadę pracy lamp. Jeżeli gość był kumaty to myślę, że
    gdybyś mu dał 2-3 dni to mógłby Cię nawet nieźle "pozaginać" w temacie
    lamp. Ty po prostu gościa skreśliłeś i nie dałeś mu szansy, tylko
    dlatego, że nie posiadał wiedzy tej, której Ty się uczyłeś.

    Tu świetnie to ujął Sebastian, który napisał:
    "Zadawać zaginające pytania można z każdej dziedziny i o niczym to nie
    świadczy (no może poza pytającym)."

  • 350. Data: 2013-06-25 11:11:29
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > na ich środku dokładnie połowy zasilania. Oporniki mają wartość 0.22
    > każdy, więc łatwo policzyć, że wymusza się prąd ok. 68mA. Nie tak

    Cały czas przyrównujesz do typowych sprzętów audiofilskich.
    Niewątpliwie aby pozbyć się zniekształceń skrośnych punkt pracy
    tranzystorów należy nieco przesunąć choć minimalnie w kierunku klasy A,
    tworząc tym samym klasę AB i tu masz całkowitą rację. Od strony
    teoretycznej czystej klasy B w całym torze wzmacniacza jako takiej się
    nie używa w akustyce, zwłaszcza w sprzętach audiofilskich. Używa się
    natomiast stopni mocy pracujących w klasie B.

    We wzmacniaczach dużych mocy (kilkuset watów i więcej) aby ograniczyć
    moc strat w poszczególnych tranzystorach i zwiększyć sprawność
    wzmacniacza, używa się stopni końcowych pracujących w czystej klasie B w
    formie gałęzi tranzystorów, które są załączane dopiero po przekroczeniu
    pewnego progu napięcia. Tranzystory stopnia końcowego są natomiast
    sterowane parą tranzystorów pracujących w płytkiej klasie AB, gdzie prąd
    spoczynkowy jest na poziomie kilku mA. Przy małych sygnałach
    wejściowych, prąd wyjściowy wypracowuje para komplementarna pracująca w
    płytkiej klasie AB. Przy więszych sygnałach załączają się gałęzie
    tranzystorów pracujących w klasie B czy też nawet w klasie C, nierzadko
    były to gałęzie kilkunastu tranzystorów. Tego typu konstrukcje
    sceniczne, swego czasu były dość popularne.
    Dzięki zastosowaniu sterującej pary komplementarnej, pracującej w
    płytkiej klasie AB, zniekształcenia skrośne oraz nieliniowe były dość
    mocno ograniczone. Jednak do celów audiofilskich tego typu konstrukcje
    się nie nadawały ze względu na wprowadzane zbyt duże zniekształcenia,
    które po prostu nie miały znaczenia na scenie przy głośnej muzyce.
    Niestety nie podam Ci modeli wzmacniaczy, bo już parę lat minęło jak się
    tym zajmowałem.