  • 201. Data: 2013-04-19 14:35:42
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości
    news:kkrce3$kep$1@news.task.gda.pl...

    > Skąd pionowa? Pionowa to byłaby gdyby nie było odchylania poziomego.

    Wiem, wiem, spoko.

    > Jak nie ma odchylania poziomego, to znaczy że nie działa trafo linii, a
    > więc

    Tak naprawdę nie było powiedziane, że nie ma nic w ogóle. Przywarcie
    kondzioła mogło być takie, że ilość energii oddawana do trafo mogła być
    nikła, ale cuś-tam przenikać, jeśli kinol dostał tę resztkę napięcia, to
    mógł zaświecić.

    > nie ma WN, a jak nie ma WN, to nie ma świecenia ekranu, a jak nie ma

    Owszem.

    > świecenia ekranu to skąd pionowa kreska na ekranie? Przypadek, kiedy

    Jednak "nie ma mocy" nie implikuje jej braku w ogóle. Miałem u siebie
    przypadek, Rubin oczywiście, na 4 minuty wyszedłem pokoju (akurat wiem dość
    dokładnie, nie pamiętam skąd). Jak wychodziłem, wszystko było w porządku,
    jak wróciłem, to na ekranie wąziutki pionowy pasek (czyli kineskop jeszcze
    coś dostawał), rozgrzana do czerwoności anoda (a taka lampa to w obie strony
    przewodzi), oraz coś skwierczało już w lekkim akompaniamencie
    przypalenizny... Wyłączyłem, samo zgasło :) Przyczyną był dupnięty trafo
    (strasznie wysilone te trafa, raz się upaliło uzwojenie, końcówka, z którego
    czerpane były prądy do korekcji zbieżności i do wygaszania, i do wyboru było
    zbieżność, albo wygaszanie powrotów...) kupiłem nowy, ruszyło z kopyta. Raz
    wybuchł mi powielacz smrodząc palonym selenem, na szczęście przy mnie... ale
    wtedy zdasło zupełnie.

    > jest przerwa w cewce odchylania poziomego można chyba uznać tylko za
    > teoretyczną usterkę, bo nie spotkałem się z taką przypadłościa,a trochę
    > naprawiałem u siebie i po domach :)

    Miałem monitor komputerowy, taki zielony Neptunik (chyba 156) w białej
    obudowie. Co jakiś czas dostawał pierdolca i obraz robił się tak jasny, że
    mógłby chyba oświetlać pas startowy lotniska. Na chwilę pomagało
    przypieprzyć w obudowę. Aż się wkurzyłem, bo już przestało pomagać,
    induktorem telefonicznym przepaliłem - latał sobie dość spory paproch i
    zwierał elektrody. Była też usterka, że mi zależności od trzymania monitora
    znikało pionowe, albo gasł w ogóle. Przyczyną okazał się zimny lut,
    umieszczony tak dziwnie, że możliwści manewru było grubo poniżej milimetra,
    latająca końcowka dotykała raz tam, gdzie trzeba i był obraz, a raz tam,
    gdzie nie trzeba i gasło. Jak nie dotykało niczego, to była pozioma kreska.
    Fruwający koniec "depolaryzował" już nie pamiętam co i moduł nie dawał rady
    pracować. Zalutowałem, jeśli monitor jeszcze istnieje, to powinien działać
    do dzisiaj. Końcówka była akurat od cewki odchylania. Ruszyło by, gdybym
    końcówką nożyczek zagiął cynę w felernym miejscu... ale by się rozruszało,
    to lutownica, 5 minut i już po problemie.
    Różne śmiszne rzeczy się widywało, najupierdliwsze, to właśnie zimne luty
    były.

  • 202. Data: 2013-04-19 16:14:08
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Nawet teraz słucham znakomitej muzyki organowej (Nicolaus Bruhns
    > współczesny Bacha)

    Znakomity to jest Mischa Maisky w Pierwszym Koncercie Wiolonczelowym
    Shostakovicha op. 107, którego właśnie słucham po raz n-ty.

    https://www.youtube.com/watch?v=RKVU6TzM8gg

    R.

  • 203. Data: 2013-04-19 16:19:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robbo,

    [...]

    W kwestii formalnej:

    > Shostakovicha

    Szostakowicza - jesteśmy w Polsce: http://so.pwn.pl/lista.php?co=Szostakowicz

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 204. Data: 2013-04-19 17:20:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.04.2013 13:20, Honza pisze:

    > Tylko ze ja wiem jak brzmi wzmacniacz gitarowy zbudowany na
    > tranzystorach i ten na lampach i wierz mi roznica jest zajebista.

    Różnica jest owszem, ale na korzyść którego rozwiązania to rzecz
    dyskusyjna. Podobno gitarzyści jazzowi preferują wzmacniacze tranzystorowe.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 205. Data: 2013-04-19 17:35:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    > Różnica jest owszem, ale na korzyść którego rozwiązania to rzecz
    > dyskusyjna. Podobno gitarzyści jazzowi preferują wzmacniacze tranzystorowe.

    A rockowi lampowe. I masz dyskusję o wyższości Chanuka nad Zaduszkami
    :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 206. Data: 2013-04-19 17:46:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Jak ktoś tak pisze program, że mu znaki zajeżdżają inne dane to długo
    >przed 2000 coś innego powinno mu coś zajechać i się rozsypać.

    A ty jak masz string o dlugosci 8 znakow, to ile rezerwujesz miejsca ?
    16 bajtow, 256, 64k ?
    I nikt nie napisal ze funkcja systemowa od 2000r bedzie zwracala 9
    bajtow ..

    >Gdyby pisał program w 1920 :-) roku to bym zrozumiał, ale już gdzieś
    >tak w 1980 to powinno mu się czerwone zapalić w momencie takiego
    >przyjmowania.

    >We wszystkich dalszych przykładach przyjąłeś, że 00 uznał za 1900 to
    >jest jedna możliwość i właśnie mam problemy z wyobrażeniem sobie tego
    >momentu kiedy pisząc musi z 2 cyfr zrobić 4 i nie załapie, że
    >popełnia błąd. Wydaje mi się to "za oczywiste" aby to przegapić.

    Jak pisales program w 1995 to owszem, a jak w 85 to niekoniecznie.
    Zalezy jeszcze jaki program - w jednych rozpietosc dat jest duza, w
    innych mala, w jednych masz daty przyszle, w innych przeszle.
    I np bardziej ci doskwiera problem tych urodzonych przed 1900 niz po
    2000 :-)

    A przykladow mozna naprawde cale mnostwo wymyslec, nie musi byc taki.
    Tylko o taki najprosciej - jest sobie data gdzies w systemie,
    konwertujesz, formatujesz, i w 1980 nie myslisz ze kiedys bedzie 00.

    J.

  • 207. Data: 2013-04-19 17:50:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
    Am 18.04.2013 21:20, schrieb Anerys:
    >No ale to też może być dziwne. Na przykład w styczniu miałem awarię
    >samochodu. Dzwonię do automobilklubu coby mi drania zawieźli do
    >warsztatu (mam za darmo w ramach członkowstwa). Rozmowa była taka:
    >proszę o przysłanie lawety z dźwigiem, mam pęknięte zawieszenie z
    >przodu, holować i wciągnąć się nie da. Odpowiedź: OK.

    Citroen jakis ?

    >Za pół godziny (szybko!) przyjeżdża samochód: VW polo. Popatrzył: no
    >faktycznie, zawieszenie poszło, zamówię lawetę. To jeszcze było
    >prawie ok, bo może jestem idiotą i nie wiem co to pęknięte
    >zawieszenie. Po godzinie przyjeżdża laweta z wciągarką i pyszczy:
    >gdzie ja mam zaczepić, przecież nie da się wciągnąć. Razem
    >skurwiliśmy dysponenta, zadzwonił do kolegi i zamienili się kursami.
    >Tak, że po ok. 3h byłem (zmarznięty) w warsztacie. Ile kursów na
    >darmo zrobili w sumie?

    Coz chcesz - ADAC ma wiecej czlonkow niz Chore Kasy. Musza jakies
    procedury obowiazywac - najpierw lekarz "rodzinny" musi obejrzec,
    wypisze skierowanie do ortopedy, ten na rezonans, potem do szpitala,
    tam zrobia artroskopie, i dopiero wtedy lekarz moze rekonstrukcje
    wiezadla zlecic :-(

    J.

  • 208. Data: 2013-04-19 18:20:06
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:kkqqk4$176$1@somewhere.invalid...
    > Teraz już wiem, że byłem w błędzie, ale nadal nie rozumiem jak to było
    > możliwe. Przecież jak się odczyta z RTC czas i tam jest rok 2-cyfrowy to
    > trzeba go jakoś przeliczyć na 4 cyfry. Nawet w 1980 roku musiało chyba być
    > dla piszącego program programisty oczywiste, że jak odczytał 79 to nie
    > może to być 1979 bo podróże w czasie to jeszcze nie teraz.
    > P.G.
    Np. w Clipperze była dyrektywa "CENTURY", włączenie której powodowało,
    że program przyjmował rok <50 jako 20xx, a >50 jako 19xx

  • 209. Data: 2013-04-19 18:33:14
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Znakomity to jest Mischa Maisky w Pierwszym Koncercie Wiolonczelowym
    > Shostakovicha op. 107, którego właśnie słucham po raz n-ty.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=RKVU6TzM8gg
    >
    > R.
    Eee tam. Gra energicznie - owszem. Ale posłuchaj Pablo Casalsa, jak lubisz
    wiolonczelę.
    Ten to umiał deseczkę przerzynać!

  • 210. Data: 2013-04-19 20:13:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A ty jak masz string o dlugosci 8 znakow, to ile rezerwujesz miejsca ?
    > 16 bajtow, 256, 64k ?
    > I nikt nie napisal ze funkcja systemowa od 2000r bedzie zwracala 9 bajtow
    > ..

    Na string trochę więcej niż potrzeba, ale zawsze z kontrolą czy się mieści.
    Za mało piszę aby się natknąć na funkcję systemową, która zwraca stringa.
    P.G.