  • 41. Data: 2011-09-15 05:52:37
    Temat: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-14 16:57, Pszemol pisze:

    > Xytronic ... hmmm.... Widzę w USA stację za $50:
    > http://www.jameco.com/webapp/wcs/stores/servlet/Prod
    uctDisplay?langId=-1&storeId=10001&catalogId=10001&p
    a=2114685&productId=2114685&keyCode=WSF&CID=GMC

    http://ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=20&id_firmy=12

  • 42. Data: 2011-09-15 06:18:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-15 07:52, Zbych pisze:

    uctDisplay?langId=-1&storeId=10001&catalogId=10001&p
    a=2114685&productId=2114685&keyCode=WSF&CID=GMC

    > http://ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=20&id_firmy=12

    A tu masz ten sam model:
    http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_
    lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

  • 43. Data: 2011-09-15 06:33:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2011-09-15 03:06, Jacek Radzikowski pisze:

    > Mi się lutowało całkiem wygodnie.

    No wiesz, młodszy byłeś, nie bardzo było w czym wybierać...
    Na dobrze przygotowanej płytce najlepiej się lutowało jednak lutownicami
    15W w "rączką od pilnika" :)

    Ale nowe ze stabilizacją to jednak zupełnie inna kategoria.

    Pozdrawiam

    DD

  • 44. Data: 2011-09-15 12:39:24
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 14/09/2011 11:00 PM, Piotr Gałka wrote:

    > Używając od 45 lat lutownic, których moc jest dobra do lutowania, a odstawione się
    (trochę) przegrzewają nauczyłem się nie odstawiać na dłużej niż 30s. Jak dłużej to
    wyłączałem.

    Dawno temu gdzies widzialem rozwiazanie podobnego problemu - lutownica zasilana
    bezposrednio z sieci trzymana w reku, w podstawce byl wylacznik ze jak sie ja
    odlozylo to byla zasilana przez diode.
    Tomek

  • 45. Data: 2011-09-15 20:16:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-15 08:18 Zbych napisał(a):

    > A tu masz ten sam model:
    > http://www.biall.com.pl/item,Xytronic_LF369D_Stacja_
    lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

    369 nie ma grzałki ceramicznej. 136 / 137 mają.
    Ja moją stację Xytronic 136 ESD sobie bardzo chwalę. Szczególnie, że
    można do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD
    lutuje się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2011-09-15 21:40:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message

> [...]
    > do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD lutuje
    > się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

    Na czym polega konstrukcja "ceramicznej" grzałki?
    Nie ma w niej drutu oporowego tylko jakaś ceramika przewodząca prund?

    Poza tym, teraz tak myślę sobie, że grzałka z drutu też powinna mieć
    stabilną temperaturę przy tym samym napięciu pracy - drut w miarę
    nagrzewania się zwiększa swój opór, a więc gdy taką drucianą grzałkę
    dotkniemy do czegoś zimnego, drut się ochłodzi, jego oporność spadnie
    i zwiększy się prąd, a więc zwiększy się moc wydzielana chwilowo
    w drucie aż do momentu gdy temperatura drutu wróci do pierwotnej
    temperatury. Na czym więc polega przewaga grzałki ceramicznej?

  • 47. Data: 2011-09-15 21:50:13
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2011-09-15 22:16, Adam Dybkowski pisze:
    > Szczególnie, że
    > można do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD
    > lutuje się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

    Groty minifale do tej lutownicy widziałem...
    Ale grotu mikrofali nie. Czy zdradzisz gdzie taki grot dostałeś?

    pzdr
    mk

  • 48. Data: 2011-09-15 21:52:56
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 15.09.2011 22:16, Adam Dybkowski wrote:

    lutownicza_cyfrowa_230V_45W,201009.html

    > 369 nie ma grzałki ceramicznej. 136 / 137 mają.
    > Ja moją stację Xytronic 136 ESD sobie bardzo chwalę.

    A czytasz czasami wątek zanim coś napiszesz? Przecież gość szuka taniej
    lutownicy na prezent dla nastolatki:

    On Wed, 14 Sep 2011 14:33:06 +0200, Pszemol <P...@p...com> wrote:
    > Chciałem to kupić nie dla siebie tylko dla 12-latki która się lutowaniem
    > zainteresowała a jej rodziców nie stać na wydanie 150 euro na takie
    > "hobby"
    > co się może za 2 tygodnie znudzić.

    > można do niej kupić (czego nie omieszkałem) grot mikrofala. Scalaki SMD
    > lutuje się nim rewelacyjnie, używam topnika w żelu.

    "Minifalę" to można zrobić zwykłym spłaszczonym grotem. Widocznie ten
    grot nie był taką rewelacją, skoro nie ma go w ofercie xytronixa do
    nowszych modeli stacji.

  • 49. Data: 2011-09-15 22:16:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.09.2011 23:40, Pszemol pisze:
    > Na czym polega konstrukcja "ceramicznej" grzałki?
    > Nie ma w niej drutu oporowego tylko jakaś ceramika przewodząca prund?
    Z tego co rozumiem jest drut oporowy "zatopiony" w ceramice - dzięki
    temu powinien być lepszy transport ciepła i ochrona przed drganiami.

    Michoo

  • 50. Data: 2011-09-16 08:50:01
    Od: "Chłopski Filozof" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4e70a56e$1@news.home.net.pl...

    > Do tej chwili myślałem, że lutownice albo mają regulację temperatury, albo
    > nie mają żadnej regulacji.

    Przecież każda lutownica (nawet taka ze sklepu WszystkoPoDwaPięćdziesiąt) ma
    zaawansowany
    sterownik temperatury - jest nim człowiek który jej używa ,z tym że nie
    wszyscy używacie wiedzą że mają tą funkcjonalność . Dzięki zaawansowanej
    sieci neuronowej , którą mam zaimplementowaną od urodzenia, odkryłem w wieku
    lat kilkunastu ,że jak wysunąć grot z grzałki, jej końcówka jest zimniejsza.

    I już tak od lat kilkudziesięciu wsuwam i wysuwam groty i dobieram rodzaj i
    grubość cynowo-ołowiowego drucika, w zależności od tego co i jak lutuje, a
    wszystkie wynalazki typu CuriePointReg , czy SuperProcessorTempControll z
    migającymi diodkami, czy wyświetlaczami leżą sobie odłogiem ,bo po dłuższym
    intensywnym użytkowaniu ,coś się w nich zawsze spier...zepsuło. A u mnie za
    sprzężenie zwrotne robi wygląd grota , kolor cyny , zapach i intensywność
    dymu z kalafonii, a to zawsze działa.

    Bo tak to już jest ,że nawet na Stradivariusie muzyk bez słuchu nutki
    czysto nie zagra , a dobry skrzypek to nawet na jednej strunie rozpiętej na
    klepce parkietowej koncert taki potrafi zagrać ,że dech zapiera.

    ;-)

    --
    W.B.
    Bywa, że BARDZO MĄDRY CZŁOWIEK jest dla nas nie zrozumiały.