  • 1. Data: 2011-09-12 20:25:51
    Temat: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    Jakiś czas temu zakupiłem trójnik do satelity Cyfrowego Polsatu,
    ponieważ mam jeden dekoder, który w dzień zabieram do warsztatu a na noc
    do domu. Aby za każdym razem nie przełączać przewodu trójnik ten stał
    się wybawieniem: http://wstaw.org/m/2011/09/12/100_0753.JPG
    Dowiedziałem się od Was, że taki trójnik nie będzie działał ze względu
    na zakres częstotliwości i rzeczywiście tak było. Jako że szkoda mi go
    było wyrzucić rozebrałem trójnik i wszystkie bebechy wyciągnąłem i
    połączyłem drucikiem wyjścia z wejściem. Teraz spełnia swoją rolę
    znakomicie. Podczas gali Adamka w tą sobotę chciałem oglądać walkę na
    RTL. Jednak wyświetlał mi się komunikat tylko na tym kanale, że brak
    sygnału z anteny. Wszyscy na internecie pisali, że na RTL będzie można
    oglądać walkę za darmo. Pomyślałem sobie, że jednak zablokowali ten
    kanał. Dziś patrzę i RTL jest u mnie w warsztacie a w domu nie ma.
    Zdziwiło mnie to i postanowiłem wypiąć trójnik i wpiąć przewód
    bezpośrednio w dekoder. Jakież było moje zdziwienie, gdy pojawił się RTL
    jednocześnie złość, z powodu nieobejrzanej walki Adamka. Zaciekawiło
    mnie to i postanowiłem sprawdzić inne kanały po wypięciu trójnika i z
    trójnikiem. Wynik był taki, że jak jest wpięty trójnik to nie ma kanału
    RTL z wyżej wymienionego komunikatu. Czy ktoś z Was jest wstanie mi to
    wytłumaczyć, dla czego akurat tego kanału nie ma? Co to za zjawisko i
    czym wywołane?

  • 2. Data: 2011-09-13 07:25:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Pierwsze sprawdziłbym, czy zjawisko dotyczy tylko RTL, czy wszystkich
    kanałów o wspólnej polaryzacji (jest przełączana napięciem i kabel z
    osprzętem ma tu ogromny wpływ). Potem, czy sygnał tego RTL nie jest
    przypadkiem znacząco słabszy od pozostałych

  • 3. Data: 2011-09-13 08:56:23
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 13/09/2011 08:25, William Bonawentura wrote:
> [...]
    > osprzętem ma tu ogromny wpływ). Potem, czy sygnał tego RTL nie jest
    > przypadkiem znacząco słabszy od pozostałych

    jeszcze taka hipoteza ze wiszący "w powietrzu" kabel moze stanowic
    pulapke dla pewnej czestotliwosci...

    c.

  • 4. Data: 2011-09-13 15:39:32
    Od: xaveri <x...@p...fm>

    Sprawa całkowicie normalna.
    Dekoder (tuner) steruje napięciem konwerter przy antenie. Zależnie od
    napięcia konwerter wyłapuje kanały w polaryzacji pionowej albo
    poziomej. Ustaw wszystkie podłączone dekodery na ten sam kanał
    (częstotliwość i polaryzację) i raptem okaże się że wszędzie RTL jest.
    Do rozmnożenia sygnału z jednej anteny na kilka odbiorników służy
    multiswitch a nie trójnik, tym bardziej tak ordynarny. Tam możesz
    sobie tylko uszkodzić dekoder...

  • 5. Data: 2011-09-13 17:14:36
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 13/09/2011 16:39, xaveri wrote:
> [...]
    > Do rozmnożenia sygnału z jednej anteny na kilka odbiorników służy
    > multiswitch a nie trójnik, tym bardziej tak ordynarny. Tam możesz

    Nie doczytales... Napisal ze ma jeden tuner, ktory przenosi w razie
    potrzeby...

    c.

  • 6. Data: 2011-09-14 05:42:18
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    Przeciez pisze jak byk:
    Pasmo przenoszenia: 5-1000MHz
    To jest spliter kablowy, nie nadajacy sie do SAT.
    Mozliwe ze bedzie dzialal, ale przy wyzszych czestotliwosciach
    prawdopodobnie "ubije" sygnal.

    http://www.axing.com/katalog_de/Zubehoer_Ex31.html
    Prawdopodobnie nie sprawdziles, ale nie wierze ze nie miales "tylko"
    jednego kanalu..to nie filtr..

  • 7. Data: 2011-09-14 06:03:35
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    Przeciez pisze jak byk:
[...]

    jednego kanalu..to nie filtr..nie kablowka, wszystko nie tak..:)

  • 8. Data: 2011-09-14 06:05:55
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Jestes pewien ze tylko jednego kanalu nie bylo?
    Jaka platforma SAT?

    poczytaj ze blokowali:
    http://media2.pl/media/82919-Adamek-Kliczko-Nawoluja
    -do-bojkotu-PPV,-RTL-odkodowany.html

  • 9. Data: 2011-09-14 09:07:38
    Od: Antoni <b...@b...brak>

    > Jestes pewien ze tylko jednego kanalu nie bylo?
    > Jaka platforma SAT?

    Jestem w 100% pewien. Trójnik ma 3 wyjścia. Kiedy podłączę do pierwszego
    są wszystkie kanały które mam dostępne w abonamencie i te standardowe
    niekodowane. Natomiast gdy podepnę do drugiego od lewej nie mam RTL. Dla
    mnie to jest jakiś obłęd o którym bym zapewne się nie dowiedział gdyby
    nie walka Adamka z Kliczko. Dla przypomnienia załączam zdjęcie mego
    trójnika: http://wstaw.org/m/2011/09/12/100_0753.JPG

    PS: Platforma to Cyfrowy Polsat z pakietem premium

  • 10. Data: 2011-09-14 09:59:34
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Cos krecisz..
    Jesli sciagasz z Astry, to RTL jest na 12188Mhz
    I nie tylko RTL ale 12 kanalow jest na tym transponderze.
    Wiec wyglada na to ze obcina Tobie slicznie, tylko ile to ciezko
    powiedziec..
    Sprawdz reszte kanalow i dowiesz sie jak bardzo tlumi.