  • 31. Data: 2011-09-14 14:02:08
    Temat: Re: Lutownica 60W z kontrolą temperatury za mniej niż 30zł z wysyłką do domu?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > Wydaje mi się, że wszystkie takie kabelki zastosowane do transformatorówki
    > okażą się mało wytrzymałe.

    Oryginalny w Lutoli nie był w niczym lepszy. A co Ty byś chciał? Miękki z
    gumową izolacją i bawełnianym oplotem?

    > Podobają mi się kable głośnikowe (miedź beztlenowa i te rzeczy ;-)), ale
    > niekoszerne LVD.

    Podwójna izolacja to minimum.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2011-09-14 14:04:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-09-14 15:00, RobertP. wrote:

    > To patrzyłbym też na bezpieczeństwo.
    Dokładnie!!! Osobiście bałbym się dać 12 letniemu bachorowi chińską
    (czyli niejako z definicji badziewną) lutownicę gdzie 230VAC wchodzi
    bezpośrednio na kolbę. Zresztą nie tylko chińską bo w sumie w Ersie
    zasilanej z sieci też można sobie kabel grotem przetopić. :-)

  • 33. Data: 2011-09-14 14:10:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-09-14 14:43, Piotr Gałka wrote:
    [.....]
    > Dwadzieścia lat temu przestawiliśmy się z przewlekanych na 1206.
    > Owinąłem grzałkę lutownicy drutem miedzianym około 2mm średnicy,
    > wystającą do przodu końcówkę zaostrzyłem i działało, ale tylko do tych
    > 1206 - przewlekane drugą lutownicą.
    > P.G.
    No wiesz, przez ostatnie 20 lat społeczeństwo jednak się trochę
    wzbogaciło i nie musi już stosować takich partyzanckich sposobów bo może
    sobie jakąś stację lutowniczą kupić bez zbytniego nadwyrężania finansów.
    A partyzanci (wbrew pozorom również mogę się do nich zaliczyć) to sobie
    mogą powspominać stare dobre czasy. :-)

  • 34. Data: 2011-09-14 14:57:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RobertP." <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > To patrzyłbym też na bezpieczeństwo. Stacja lutownicza jest w tym
    > zdecydowanie lepsza - w takim przypadku jest raczej trudno przypadkiem
    > przepalić grotem przewód zasilający. Sam kiedyś kupiłem taką budżetową
    > chińską lutownicę (no, z 15 lat temu to było), to przewód zasilacjący był
    > tak cienki, że topił się lepiej niż cyna na grocie. I jak się lutownica
    > trochę rozgrzała, to zrobiło błysk/bum i musiałem włączyć bezpiecznik ;)
    > Może jakiś Xytronic? (całkiem spory wybór grotów, w tym minifala - tu
    > jeden ze sposobów zastosowania tego typu grotów
> [...]

    Xytronic ... hmmm.... Widzę w USA stację za $50:
    http://www.jameco.com/webapp/wcs/stores/servlet/Prod
    uctDisplay?langId=-1&storeId=10001&catalogId=10001&p
    a=2114685&productId=2114685&keyCode=WSF&CID=GMC
    Ciut droga, ale jeszcze do przeżycia bo ma wszystko w komplecie...
    Ale to się nie nadaje do Polski bo ma 110V - gdzie kupić Xytronica na 220V?

  • 35. Data: 2011-09-14 19:50:35
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Pszemol napisał:
> [...]
    ctronics-diy-soldering-iron-100-400-c-220-240v-ac-22
    253

    > Chciałem to kupić nie dla siebie tylko dla 12-latki która się
    > lutowaniem zainteresowała a jej rodziców nie stać na wydanie 150 euro
    > na takie "hobby" co się może za 2 tygodnie znudzić.
    >
    > Pytam się czy są tu użytkownicy bo chcę wiedzieć czy taka lutownica
    > nadaje się do użytku w ogóle a nie pytam o jej trwałość przy ciągłej
    > pracy na produkcji bo przecież wiadomo że to jest lutownica na
    > kilkanaście razy :-)

    Witam,
    jeśli dysponujesz zasilaczem 24V z regulacją prądu wyjściowego to
    polecam lutownicę SP-60-IRON za 59zł netto ze stacji lutowniczej SP-60A:
    http://www.tme.eu/html/PL/czesci-zamienne-do-stacji-
    sp-60-i-sp-80/ramka_2724_PL_pelny.htmllub za 200zł netto całą stację.Jednak w/g mnie
    140zł za podstawkę pod lutownicę, trafo 60VA z obudowąoraz prosty organicznik prądu
    to przesada ( grzałka ceramiczna ma ujemnywspółczynnik temperaturowy i przy zasilaniu
    ze źródła prądowego grzałkadość dobrze stabilizuje temperaturę).--pzdr, j.r.

  • 36. Data: 2011-09-14 20:12:44
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/14/2011 08:33 AM, Pszemol wrote:
> [...]
    > się do użytku w ogóle a nie pytam o jej trwałość przy ciągłej pracy na
    > produkcji bo przecież wiadomo że to jest lutownica na kilkanaście razy :-)

    Jeśli masz możliwość dołożenia do lutownicy kawałka cyny ołowiowej, to
    szczerze polecam małą, polską lutownicę na 24v:
    http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-
    24v-polska-i1799379502.html

    Kupiłem identyczną kiedyś na warszawskim wolumenie, do tego lepszy grot
    i do ołowiowego lutowania elektroniki nie widzę potrzeby kupowania
    czegokolwiek droższego.

    pzdr.
    j.

  • 37. Data: 2011-09-14 20:37:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote in message

> [...]
    >
    > Kupiłem identyczną kiedyś na warszawskim wolumenie, do tego lepszy grot i
    > do ołowiowego lutowania elektroniki nie widzę potrzeby kupowania

    Dzięki Jacku, ale Twoja propozycja jest niepełna...
    Nie tylko potrzebuję cynę (to dosyć oczywiste wymaganie) ale też
    potrzebuję zasilacz 24V i regulator temperatury, co znacznie podniesie
    cenę z tych 15+15 za wysyłkę...
    Nie wspominam już o tym, że lutownica z dealextreme nie wymaga
    zasilacza na 24V i ma już wbudowaną regulację temperatury w tej cenie.
    Nie bardzo widzę zatem zaletę Twojej propozycji - być może poza jedną,
    że grzałka jest na 24V a nie na 220V.

  • 38. Data: 2011-09-14 20:55:00
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/14/2011 04:37 PM, Pszemol wrote:
> [...]
    > zasilacza na 24V i ma już wbudowaną regulację temperatury w tej cenie.
    > Nie bardzo widzę zatem zaletę Twojej propozycji - być może poza jedną,

    Zasilacz tak, tak samo jak do innych propozycji lutownic na 24v.
    Regulator mocy/temperatury - nie będzie potrzebny. Bardzo ładnie się
    lutuje po podłączeniu do trafo bezpieczeństwa 24v. Grot rozgrzewa się na
    tyle, żeby roztopić cynę, ale nie na tyle żeby palić kalafonię.

    pzdr.
    j.

  • 39. Data: 2011-09-14 23:13:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.09.2011 22:12, Jacek Radzikowski pisze:
    > Jeśli masz możliwość dołożenia do lutownicy kawałka cyny ołowiowej, to
    > szczerze polecam małą, polską lutownicę na 24v:
    > http://allegro.pl/lutownica-miniaturowa-1lu-25a-25w-
    24v-polska-i1799379502.html
    Wygląda strasznie - duża odległość od miejsca gdzie się trzyma do końca
    grota.

    Michoo

  • 40. Data: 2011-09-15 01:06:29
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/14/2011 07:13 PM, Michoo wrote:
    24v-polska-i1799379502.html

    > Wygląda strasznie - duża odległość od miejsca gdzie się trzyma do końca
    > grota.

    Mi się lutowało całkiem wygodnie.

    pzdr.
    j.