  • 111. Data: 2009-06-16 14:20:06
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/200iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_2.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_3.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/800iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/1600iso_1.jpg

    Po co ci w jasny dzień wyższe ISO ?

    Tomek

  • 112. Data: 2009-06-16 14:22:29
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Żeby mieć coś z tego dźwigania klamotów i przekręcania co ujęcie
    > obiektywu.

    Lustrzanka z kitem waży 100-200 gram więcej od zaawansowanego kompaktu.

    Tomek

  • 113. Data: 2009-06-16 14:43:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):

    > Po co ci w jasny dzien wy?sze ISO ?

    Zgaduję:
    Żeby skrócić czas?

    --
    Mirek

  • 114. Data: 2009-06-16 15:14:26
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Zgaduję:
    > Żeby skrócić czas?

    Po co ?

    Tomek

  • 115. Data: 2009-06-16 15:28:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tomek" napisał

    > Po co ?

    Żeby "zamrozić" ruch, np.

    adam

  • 116. Data: 2009-06-16 16:15:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):

    > Po co ?

    Zgaduję:
    Żeby zdjęcie nie było rozmazane z powodu ruchu fotografowanego obiektu?

    --
    Mirek

  • 117. Data: 2009-06-16 16:25:47
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):

    > Lustrzanka z kitem wa?y 100-200 gram wiecej od zaawansowanego kompaktu.

    1. Janko pisał o klamotach i przekręcaniu obiektywu w liczbie mnogiej,
    czyli chyba nie chodzi o lustrzankę z kitem, ale raczej większy zestaw,
    choćby dodatkowy teleobiektyw.
    2. Dolicz futerał lub torbę.
    3. Nie tylko waga przeszkadza, również wymiary. Dyndająca lustrzanka
    jest bardziej narażona na uszkodzenia podczas wędrówki, kompakt który
    chowasz do kieszeni - już dużo mniej.

    --
    Mirek

  • 118. Data: 2009-06-16 16:27:46
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Zgaduję:
    > Żeby zdjęcie nie było rozmazane z powodu ruchu fotografowanego obiektu?

    Wiem po co skracamy czas. Pytam po co w dzień większe ISO skoro mozna
    spokojnie operawać czasami poniżej 1/500

    Tomek

  • 119. Data: 2009-06-16 16:35:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):

    > Wiem po co skracamy czas. Pytam po co w dzien wieksze ISO skoro mozna
    > spokojnie operawaae czasami poni?ej 1/500

    Bo to za krótki czas (zakładając ISO 100 i f/5 na długim końcu zooma)
    żeby odpowiednio naświetlić obiekt, który jest w cieniu.
    Niby jasny dzień, a jednak ISO 100 brakuje.
    Chyba, że Ty chcesz się ograniczać jedynie do dobrze oświetlonych obiektów.

    --
    Mirek

  • 120. Data: 2009-06-16 16:39:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:
    > Po co ci w jasny dzień wyższe ISO ?

    Żeby zrobić zdjęcie do testów i pokazywać na grupie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl