  • 101. Data: 2009-06-15 20:06:20
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
    > ??? jakich rawow? to te pliki co nic ich nie otwiera? na dvd nie
    > dzialaja? na dodatek sa 5x wieksze niz jpg? :)

    Jak już chce się poprzestać na jpg, to ta lustrzanka niewiele zaoferuje
    wobec niewygody i mniejszej precyzji naświetlania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 102. Data: 2009-06-15 20:06:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Zaraz, zaraz, czy sugerujesz, że po pięciu latach robienia RAW-ów
    > przestaje się je robić i wystarcza jpg? Za rok sam sobie odpowiem, ale
    > chciałbym wiedzieć już teraz :-)

    Nie wiem, może jesteś wśród tych 10% :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek w sombrero kichnął obok mnie i o mało nie umarłem ze strachu!/

  • 103. Data: 2009-06-15 20:08:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Czego nie widzą, dobrze wykonanego zdjęcia ?

    Dokładnie. Mówimy o technice. Np. nie zauważy, że ostrość kiepskiego
    obiektywu można nadrobić zwiększeniem promienia ostrzenia i będzie się
    zachwycać sztucznie podkręconymi zdjęciami.

    > A po co rawy robić ?

    Żeby mieć coś z tego dźwigania klamotów i przekręcania co ujęcie obiektywu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie umiem malować, rzeźbić, grać, tańczyć ani pisać; chyba zostanę artystą/

  • 104. Data: 2009-06-15 20:12:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kaiko pisze:

    > a świstak zawija je w te sreberka...
    >
    > "CZŁOWIEK

    To jest właśnie ta płaszczyzna, gdzie kompakt wysiada. Jak masz studio,
    oświetlenie, szopa i czas na to wszystko to i lustro się znajdzie.
    Natomiast prawie zdjęcia w prywatnej (niekomercyjnej) galerii są z
    kompakta, bo jest lekki, szybki w używaniu i wystarczający jakościowo.

    > a wtedy wychodzi Adam ze swym kompaktem... hahaha :D

    Nie haha, tylko poza go nie mam nic więcej z lustra w studio. Chyba, że
    ma być spore powiększenie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z wyjątkiem wiązania krawata potrafię wszystko/

  • 105. Data: 2009-06-15 20:45:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Jak już chce się poprzestać na jpg, to ta lustrzanka niewiele zaoferuje
    > wobec niewygody i mniejszej precyzji naświetlania.

    A mam do ciebie podchwytliwe pytanie - jak wykorzystujesz precyzyjny
    pomiar ekspozycji w LV z histogramem, kiedy korygować ekspozycję możesz
    jedynie w skokach co 1/3EV ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 106. Data: 2009-06-15 20:49:31
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Proponuję mniej religii i chciejstwa a więcej obiektywizmu.

    nie kłóćmy się już :) zapraszam do mej galerii :) fotografia jest fajna
    i tak naprawdę o to w niej chodzi :) chciałem tylko pomóc.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 107. Data: 2009-06-15 21:13:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > A mam do ciebie podchwytliwe pytanie - jak wykorzystujesz precyzyjny
    > pomiar ekspozycji w LV z histogramem, kiedy korygować ekspozycję możesz
    > jedynie w skokach co 1/3EV ???

    A po co gęściej?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 108. Data: 2009-06-15 22:01:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > A po co gęściej?

    Bo jak nie trzeba, to mi wystarcza bracketing, albo manualne nastawienie
    i kilka ekspozycji. Z reguły za 2 razem trafiam z maksymalnym
    naświetleniem zdjęcia. Czasami za 3 razem, rzadko potrzebuję więcej
    prób. Jeśli od razu można to mieć z LV, zamiast 2-3 ekspozycji, to dla
    mnie jest to jedynie udogodnienie, bo nie jestem pewien, czy
    przyspieszenie procesu. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 109. Data: 2009-06-16 09:21:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/200iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_2.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/400iso_3.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/800iso_1.jpg
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/g9/1600iso_1.jpg

    obaj przesadzacie :)
    w/w obrazki sa tendencyjne, daj portret na iso1600 to pogadamy... ;)
    Marx

  • 110. Data: 2009-06-16 14:12:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie wiem, może jesteś wśród tych 10% :)

    Mniejsza o mnie, pytam o te 90% których jednak dopada reguła, jaką
    przytoczyłeś.
    (a wyłamać się zawsze miło :-))

    --
    Mirek