  • 121. Data: 2009-06-16 16:40:48
    Temat: Re: Lustro czy kompakt?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Mniejsza o mnie, pytam o te 90% których jednak dopada reguła, jaką
    > przytoczyłeś.
    > (a wyłamać się zawsze miło :-))

    Moja myśl ze stopki odpowie Ci na pytanie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 122. Data: 2009-06-16 16:42:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomek pisze:
    > Lustrzanka z kitem waży 100-200 gram więcej od zaawansowanego kompaktu.

    Lustrzanka z kitem to już w ogóle jakość kompaktu plus dużo spulchniaczy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 123. Data: 2009-06-16 17:54:45
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Żeby zrobić zdjęcie do testów i pokazywać na grupie :)

    O i to to w tym wszystkim chodziło:) Użyteczne wyższe ISO w kompakcie
    sprawdza się tam, gdzie nie jest potrzebne

    Tomek

  • 124. Data: 2009-06-17 07:21:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):

    > O i to to w tym wszystkim chodzi?o:) U?yteczne wy?sze ISO w kompakcie
    > sprawdza sie tam, gdzie nie jest potrzebne

    Użyteczne ISO 400 w moim mju1040 pozwala robić odbitki 10x15 ze zdjęć z
    imprezy czy knajpy (bez błyskania fleszem), na których nie widać szumu.
    A to tylko matryca 1/2.5 cala.

    --
    Mirek

  • 125. Data: 2009-06-17 23:02:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > Użyteczne ISO 400 w moim mju1040 pozwala robić odbitki 10x15 ze zdjęć z
    > imprezy czy knajpy (bez błyskania fleszem), na których nie widać szumu.
    > A to tylko matryca 1/2.5 cala.

    I tylko 10x15.

    adam

  • 126. Data: 2009-06-18 12:01:36
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Użytkownik "John Smith" napisał

    > I tylko 10x15.

    Większych nie próbowałem, ale spróbuję.
    Myślę, że jakość będzie co najmniej wystarczająca do celów pamiątkowych.

    --
    Mirek

  • 127. Data: 2009-06-18 12:36:24
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Proszę o pomoc: Lustro czy kompakt?

    ZDJĘCIE!

    Nawet nie chcę myśleć ilu (fajnych) zdjęć bym nie miał gdyby nie LX3 czy 200/2VR ;)

    Wybierz to co jest w danej chwili dostępne (w założonym budżecie), spełnia
    większość zadań i nie czekaj na ideał.

    Odpowiadając wprost: Panasonic G1 lub Oly EP-1 w kicie.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 128. Data: 2009-06-18 12:40:54
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jun., 21:16, "lukas&karo" <k...@g...com> wrote:
    > Proszę o pomoc: poszukuję aparatu dla amatora do zdjęć z wakacji,
    > imprez rodzinnych, takich amatorskich sesji itp. Co wybrać? Kompakt
    > Canon SX10 IS czy lustro Olympus e410 dualkit z dodatkowym obiektywem
    > 40-150 mm f 4-5,6. Cena prawie ta sama.

    jesli na wakacje , okazjonalnie , imprezki rodzinne to bralbym tego
    kompakta.

    koniecznosc zabierania drugiego obiektywu komplikuje sprawe.
    dla osoby , dla ktorej fotografowanie samo w sobie nie stanowi jakiejs
    przyjemnosci drugi obiektyw ( torba , kieszen ?) odechciewa zabawy.

    jakosc - w powiekszeniach papierowych wielkosci pocztowki jakosc
    praktycznie taka sama , to samo na obrazie w wielkosci monitora.
    dopiero przy wiekszych powiekszeniach np a3 , a4 zaczyna byc coraz
    bardziej widoczna przewaga wiekszych matryc ( lustrzanek ) pod
    warunkiem , ze zdjecie prawidlowo technicznie zrobione,.

    w kompakcie bedziesz mial wiekszy uzysk zdjec dobrych niz w
    lustrzance .
    Ogolnie kompakt jest chyba bardziej wyrozumialy na bledy obslugi albo
    inaczej mowiac - trudniej jest je popelnic.

    lustrzanke sugerowalbym gdybys robil jakies zdjecia sportu , czyli b
    szybkie w ruchu , albo tez potrzebowal jaki mocny teleobiektyw dla
    fotografowaqnia z duzej odleglosci.

    XXX

  • 129. Data: 2009-06-18 23:31:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jun 2009, Marx wrote:

    > nie wiem po co ludzie na sile chca przekonac do lustrzanki/kompaktu. To nie
    > slub, nie jest na cale zycie. Jak nie podejdzie - sprzedasz i tyle

    To podejście jest bardzo dobre, ale niestety trzeba spełnić kilka
    warunków.
    Jak ktoś jest jest jednocześnie rozrzutny (może być wersja, że
    jest skąpy :P) oraz taki "zbędny" zakup nie stanowi dla niego
    problemu (stać go), to owszem.
    W przeciwnym przypadku działa wyłącznie przy zakupie używanego
    sprzętu. Ale to też się sprawdza jedynie pod warunkami jak
    wcześniej (bo nie ma gwarancji i tak dalej), choć na niższym
    poziomie cenowym i ew. mniejszą stratą finansową.

    pzdr, Gotfryd

  • 130. Data: 2009-06-18 23:34:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jun 2009, Tomek wrote:

    > Przecież wiadomo, że jeżeli za ta samą cenę dostanie komnpakt
    > i lustrzankę to wybierze to drugie :)
    [...]

    > Żona wybrała kompakt w cenie najprosztszej lustrzanki
    > Olympusa i w jej przypadku sprawdzi się dużo lepiej, ma go cały czas pod
    > ręką a lustrzanka leżałaby w domu przez większość tygodnia.

    Rzekłbym "sprzeczność widzę" ;)

    pzdr, Gotfryd