  • 81. Data: 2013-12-26 15:34:37
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:49:41 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Brak argumentów i zaczynasz personalnie jechać ?
    > A wiesz że ten opluwany przez ciebie polonez miał hamulce tarczowe
    > które nie były takie złe jak myślisz. Jeden z jego następców
    > Lanos który miał być nowocześniejszy nie był takim do końca.

    Opowieści o dobrych hamulcach w Polonezie wzięły się chyba tylko z tego że
    były pewnie lepsze niż te w Syrenie :-)

    Dopiero potem zrobiono wielkie usprawnienie tych "uwaga tarczowych"
    hamulców - tzw. hamulce Lucasa (przód tarcza, tył bębny), które jakoś tam
    hamowały.
    Wymiary tych hamulców są takie jak we Fiacie Cinquecento.

    Wiadomo że trzeba pamiętać że Polonez, to nadal był tak naprawdę sto razy
    liftingowany, ale mechanicznie nadal włoski Fiat 1500 z lat 60-tych.

    Lanos już miał tarcze większe i wentylowane - już zupełnie inna bajka.

  • 82. Data: 2013-12-26 15:35:10
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 26 Dec 2013 14:12:52 GMT, tᴏ napisał(a):

    > GLE to zdaje się Caro, niby dlaczego miał lepsze osiągi niż przejściówka?

    Nie wiem, niższa masa? Dane wziąłem z wiki.

    > 3 to nie 5 i to w śródziemnomorskim upale. Poza tym to nie były testy
    > prędkości maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadzał w aucie
    > przeładowanym rodziną i bagażem.

    Natomiast jazda z butem w podłodze jest w takich warunkach normalna?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 83. Data: 2013-12-26 16:13:07
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > Nie wiem, niższa masa? Dane wziąłem z wiki.

    Dziadek miał potem GLE i jeździł raczej lepiej niż gorzej.

    > Natomiast jazda z butem w podłodze jest w takich warunkach normalna?

    Bo pod wzniesienia inaczej się nie dało. Oczywiście z górki nie jechał z
    butem w podłodze, żeby osiągnąć prędkość, z której nie dałoby się
    wyhamować i przy okazji zarżnąć silnik.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 84. Data: 2013-12-26 16:43:57
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-26 13:05, Rafał Grzelak pisze:

    > Bo widzisz - dopiero tam widac jak bardzo auto nie ma mocy. :)
    Do grzechu Waszmość namawiasz.
    W terenie niezabudowanym wolno 90 a na autostradzie 140, więc po co
    praworządnemu obywatelowi takie szybkości ;-)
    Jacek

  • 85. Data: 2013-12-26 16:53:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    > No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
    > gorsze osiągi)

    E, tam - gorsze.

    > mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po odpowiednim
    > czasie zużytym na rozpędzenie się.

    To też już miałeś popsuty :P

    > Tak jak pisałem, 3 osoby + reszta auta bagażu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2013-12-26 17:00:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > Opowieści o dobrych hamulcach w Polonezie wzięły się chyba tylko z tego że
    > były pewnie lepsze niż te w Syrenie :-)

    Bo ja wiem ;)

> [...]
    > hamowały.
    > Wymiary tych hamulców są takie jak we Fiacie Cinquecento.

    Maleństwa.

    > Wiadomo że trzeba pamiętać że Polonez, to nadal był tak naprawdę sto razy
    > liftingowany, ale mechanicznie nadal włoski Fiat 1500 z lat 60-tych.
    > Lanos już miał tarcze większe i wentylowane - już zupełnie inna bajka.

    Normalne wentylowane tarcze a z tyłu - kogo obchodzi tył? Ważne, żeby
    przód dobrze hamował. Lanosem da się bez problemów wyhamować z
    dowolnej prędkości, jaką zdoła rozwinąć. Co ważniejsze - nie traci
    zdolności hamowania po hamowaniu ze 140+ - przeciwnie do Poldka sprzed
    Lucasa, który hamował raz a potem musiał stygnąć.

    Co w niczym nie zmienia faktu, że Poldek dawał mi więcej radochy z
    jazdy po górskich drogach. Lanos lubi postraszyć podsterownością :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2013-12-26 17:55:50
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2013 16:53:08 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > To też już miałeś popsuty :P

    Ten poldek jest już bardzo zmęczony, wiadomo. Do tego silnik już jest
    zmieniony na inny, ten miał permanentny problem z uszczelką pod głowicą
    - prawdopodobnie krzywy blok silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 88. Data: 2013-12-26 18:33:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    > Ten poldek jest już bardzo zmęczony, wiadomo. Do tego silnik już jest
    > zmieniony na inny, ten miał permanentny problem z uszczelką pod głowicą
    > - prawdopodobnie krzywy blok silnika.

    Permanentny problem z uszczelką miały raczej Poldki 1.6 - miały tak
    mocno rozwiercone bloki, że uszczelka nie miała się na czym trzymać :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2013-12-26 19:27:10
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-25 16:49, Lewis pisze:

    > Jaki masz silnik i jaki samochód?

    Różne silniki, różne auta - od 4,7 do 1,5 litra, i od 270 koni do 90.

  • 90. Data: 2013-12-26 19:28:15
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    > Mam 150KM i podczas jazdy z nabitą świeżo klimą czuć jej włączenie. Co
    > prawda należy mieć wyczucie samochodu, ale to widać. Dlatego bardzo
    > mnie martwi jak to wygląda na codzień w tak małym silniczku. To co
    > mnie zdziwilo to fakt, że tu albo nikt nie ma tekiej konfiguracji,
    > albo jeżdzą z papierowymi torbami na glowie :)

    Owszem czuć tak, ale odczuwa się to tylko wtedy gdy się włączy klimę a
    silnik pracuje na luzie z 800 obr/min. Jest także w książce obsługi tego
    mojego nowego nabytku a`la 90 koni ostrzeżenie żeby nie korzystać z
    klimy w czasie długich stromych podjazdów bo silnik może się
    przegrzewać. Ale fizycznie na drodze nie sposób wyczuć że auto jest
    słabsze gdy pracuje klima.