-
71. Data: 2013-12-26 13:48:41
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: tá´Ź
Jacek wrote:
>> A jakie mial przyspieszenie 120-150?
> Mniej więcej takie jak kanciak 125p ;-) Jacek
Chyba raczej gorsze, bo był cięższy. Hamował też gorzej.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
72. Data: 2013-12-26 13:49:22
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: tá´Ź
MadMan wrote:
> No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...
Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
73. Data: 2013-12-26 13:49:35
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: tá´Ź
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Raczej mocno niesprawny.
...jest Twój muzg.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
74. Data: 2013-12-26 14:00:29
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia 26 Dec 2013 12:49:22 GMT, tá´ napisał(a):
>> No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...
>
> Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.
No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
gorsze osiągi) mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po
odpowiednim czasie zużytym na rozpędzenie się. Tak jak pisałem, 3 osoby
+ reszta auta bagażu.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
75. Data: 2013-12-26 14:07:43
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-12-25 23:30, t? wrote:
>> Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na pedał gazu jest
>> po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu.
> Mówisz o reakcji na gaz w Lodgy 84 KM? Czy Ty aby nie trollujesz?
Mówie o *reakcji* a nie o przyspieszeniu. W SC nacisnięcie pedału gazu
daje natychmiastowy efekt w postaci ciągu silnika, opóźnienie jest na
oko poniżej 100ms bo go nie wyczuwam. W moim turbodieslu nacisnięcie
pedału gazu dalej około 0.5sek do 1 sek opóźnienia. I nie jest to
turbodziura, tylko podejrzewam albo elektronikę/czujniki albo
bezwładność samego silnika bo spory. Cieżko mi wyjaśnić na czym polega
to uczucie, ale przypusczam że najlepiej bym się czuł z silnikiem
elektrycznym, tam reakcja na pedał powinna być milisekundowa.
To że takie maleństwo nie ma mocy to jest oczywiste.
Nie, nie troluje.
-
76. Data: 2013-12-26 14:12:14
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2013-12-26 13:49, t? pisze:
> MadMan wrote:
>
>> No cóż, zatem ten polonez nie był do końca sprawny...
>
> Był absolutnie sprawny i miał 2 lata. To był 1.5 SLE, rocznik 1989.
>
idiocie nie wytłumaczysz, szkoda czasu.
-
77. Data: 2013-12-26 14:46:22
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 25.12.2013 22:09, z pisze:
> W dniu 2013-12-25 10:53, ToMasz pisze:
>
>> Zapłacisz za nie ok 60tyś. za 3 lata będziesz miał auto warte ok 30 tyś,
>> czyli jesteś 10 tyś w plecy na rok.
>
> Dlaczego zakładasz że okres rozliczeniowy ma się skończyć na 3 latach?
nie zakończy się. ale skoro 3 lata jazdy kosztuje 30 tyś, to biorąc pod
uwagę kalkulator - możesz kupić tańsze auto, na którym stracisz mniej
niż 30 tyś. można też korzystać z taksówki - 10 tyś na taryfę rocznie -
też nie mały pieniądz. Sęk w tym że _nowe_ auto kupuje się nie po to aby
było taniej!
> Napisz co się opłaci kupić na 10 lat jazdy?
10 lat, to niestety bardzo długi okres. sądzę że po 5 latach jazdy, stan
auta w momencie zakupu niema juz wpływu.
Cokolwiek kupisz w dobrym stanie, co oczywiście nie jest bublem już w
fabryce (ponoć laguna 2 to królowa lawet) następnie wyremontujesz,
będzie jeździć. Warto kupić lekkiego rozbitka na firmę, zero vat, a
potem wyremontować, bo tu już masz pełne odliczenie 23% Vatu.
ToMasz
-
78. Data: 2013-12-26 15:08:58
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: tá´Ź
ToMasz wrote:
> Sęk w tym że _nowe_ auto kupuje się nie po to aby było taniej!
Fakt, nowego Mercedesa kupuje się dla prestiżu, ale po co się kupuje coś
takiego jak nowa Dacia Lodgy? Nie mam pojęcia.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
79. Data: 2013-12-26 15:12:52
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: tá´Ź
MadMan wrote:
> No patrz, 1.5 GLE (czyli praktycznie to samo co SLE, tylko ma nieco
> gorsze osiągi) mający 21 lat bez problemu jechał 140, oczywiście po
> odpowiednim czasie zużytym na rozpędzenie się.
GLE to zdaje się Caro, niby dlaczego miał lepsze osiągi niż przejściówka?
> Tak jak pisałem, 3 osoby
> + reszta auta bagażu.
3 to nie 5 i to w śródziemnomorskim upale. Poza tym to nie były testy
prędkości maksymalnej, bo tylko idiota by takie przeprowadzał w aucie
przeładowanym rodziną i bagażem.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
80. Data: 2013-12-26 15:23:16
Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> Pytania:
> a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam że bedzie on tańszy w
> naprawach po gwarancji?
Owszem to silnik z dwoma zaworami na cylinder.
Ale ilość zaworów w zasadzie nie ma wpływu na ceny napraw.
Jedynie grube naprawy (np. po urwaniu paska rozrządu) mogą być o te kilka
zaworów tańsze, ale w zasadzie to nieistotne.
> b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się
> tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.
14.5s do setki, plus każda dodatkowa osoba to będzie dodatkowe pół sekundy
więcej.
> c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
> wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.
Ale co ma w tym dłubać?
Pasek alternatora wymienić, gaz zakładać, turbinę czy co?
W obecnych silnikach bieżące naprawy są proste tak długo, jak elektronika
nie dostanie wilgoci i nie zaczną się "nieogarnione jazdy" - jak to jest w
tym modelu to nie mam pojęcia.