-
1. Data: 2013-12-24 00:40:39
Temat: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
Witam,
Od kiedy zrobiło się chłodno, zacząłem zauważać pewne zachowanie w
wskazówki temperatury cieczy chłodzącej, którego nie pamiętam z
poprzednich aut gdzie zawsze wydawało mi się że wskazówka (po nagrzaniu)
trzyma się sztywno 90*C
Autko to Octavia 1 z 2006 1.8T
Po nagrzaniu, na postoju z wyłączonym nawiewem (pozycja OFF) sytuacja
wygląda tak - http://postimg.org/image/5ur7hifv1/
Po włączeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), już po
1-2min zmienia się na taki stabilny obraz -
http://postimg.org/image/x96c5oo99/
Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza się w przedziale -
http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby grała w ping ponga, raz
spadając aby za chwilę znowu wzrastać.
Sprawdziłem na zimnym aucie termostat, wąż do chłodnicy zimny cały czas
aż silnik osiągnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje się ciepły. Ale
jak włączę ogrzewanie wnętrza to temperatura delikatnie spada (jak na
załączonym obrazie), a wąż staje się chłodniejszy.
Czy to jest prawidłowe zachowanie, bo na razie mamy temperatury w
okolicy 0*C, w poprzednim aucie jak stało na jałowym to prędzej czy
później chłodnica nawet z grzaniem wnętrza robiła się ciepła.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2013-12-24 02:02:56
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: Czeslaw Wisniak <w...@g...com>
Hej.
Odpowietrz uklad.
Pozdro i Wesolych Swiat !
-
3. Data: 2013-12-24 07:58:38
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: <a>
U mnie dokładnie tak samo było. Okazało się, że ubywało płynu chłodzącego.
Jak dolałem sytuacja wróciła
do normy ... na ok rok. Później poszła UPG, a że sam zmieniałem okazało się,
że mechanik celowo nie dokręcił
jednej szpilki głowicy. Była wygięta i przez to głowica skrzywiona. Od tej
pory staram się robić wszystko sam.
-
4. Data: 2013-12-24 13:26:18
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Dec 2013 00:40:39 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
> Po włączeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), już po
> 1-2min zmienia się na taki stabilny obraz -
> http://postimg.org/image/x96c5oo99/
Jeżeli samochód stoi to generuje stosunkowo niewiele ciepła.
Silny nadmuch ciepłego powietrza, przy mrozie na zewnątrz potrafi
wychłodzić silnik o te kilka stopni - to jest normalne, zależy od
wydajności nagrzewnicy.
> Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza się w przedziale -
> http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby grała w ping ponga, raz
> spadając aby za chwilę znowu wzrastać.
Kilka C to jeszcze by się mieściło w normie, ale to co zaznaczyłeś zaczyna
się od 80C, a to już wydaje się być trochę duży zakres zmian.
Zapytaj na forum marki - bo może to ok w tym modelu.
A jak nie, to do sprawdzenia poziom płynu zapowietrzenie układu, CO2 w
chłodnicy.
-
5. Data: 2013-12-24 13:43:02
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:
> Sprawdziłem na zimnym aucie termostat, wąż do chłodnicy zimny cały
> czas aż silnik osiągnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje się
> ciepły. Ale jak włączę ogrzewanie wnętrza to temperatura
> delikatnie spada (jak na załączonym obrazie), a wąż staje się
> chłodniejszy.
W dwuletnim Dukato jeśli włączę ogrzewanie zawsze spadnie trochę
temperatura wskazywana. Nieistotne czy przejechałem 20km czy 200km.
W passacie B5 temperatura spada i wraca przez przez jakis czas z 5km
ale po 20km stoi pionowo przy ogrzewaniu nawet na full.
Zmierz sobie temp płynu termometrem bo może się okazać że masz naprawdę
80st. Wtedy wskazanie będzie wypadać z zakresu bezwładności "wskazówki"
która wynosi chyba od 85 do 100 (przynajmniej w passacie).
--
Piter
-
6. Data: 2013-12-24 14:01:15
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Hej,
To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
tylko oryginał rozwiązuje problem.
Zamawiałem go w Skodzie (jeździłem wtedy A4) i płaciłem coś około 110zł.
Po wymiana wskazówka stała jak zaczarowana na połowie skali bez względu
na mrozy, czy upały.
Pozdrawiam
Piotr
-
7. Data: 2013-12-25 13:26:41
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
> tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
> setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
> tylko oryginał rozwiązuje problem.
To ten silnik, wersja AUM. I chyba też stwierdzam że to wina termostatu,
po zabawie z komputerem. A oto wyniki:
Podpowiedźcie mi co oznacza ta druga temperatura zaznaczona kolorem
niebieskim (27*C)? - http://oi44.tinypic.com/ab0zko.jpg (program Polski
VAG) - podczas jazdy spadało do ~18*C, gdy na zewnątrz jest 9*C
(temperatura powierza wpadającego do silnika?).
Pierwsze (78*C) zakładam, że to temperatura cieczy chłodzącej, bo mniej
więcej się pokrywało ze wskaźnikiem, tylko teraz.
1. Gdy wskazówka na konsoli doszła do 90*C, otworzył się termostat (wąż
do tej pory zimny, zaczął robić się gorący), w tym czasie komputer
wskazywał dopiero 75*C
2. Na postoju gdy wyłączę grzanie w środku (albo przygazuje 2k rpm),
temperatura dojdzie do 95*C (odczyt z komputera, na konsoli ciągle
wskazywał 90-91*C) i załączają się wentylatory chłodnicy (oba, mały i duży).
3. Gdy jadę temperatura spada i podczas całej jazdy ~20km, oscyluje w
granicach 70*C (odczyt z komputera +- 3*C), a wskazówka na konsoli
zaczyna wtedy swój taniec o tę jedną kreskę w tę i z powrotem.
Czy wskazówka na konsoli ma aż taką bezwładność? Przy 50*C (na
komputerze) równolegle na konsoli właśnie drgnęła do góry (też pokazując
dopiero co 50*C), ale na konsoli pokazywało już 90*C w momencie dopiero
kiedy komputer wskazywał 75*C.
Na mój rozum, to termostat otwiera / zamyka się w okolicy 70*C i należy
go wymienić. Tylko że do tej pory myślałem że termostat może się zepsuć
tylko na dwa sposoby - nie domyka się, albo nie otwiera.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
8. Data: 2013-12-25 13:59:47
Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
hej,
U mnie objawy miałem takie, że jeżdżąc w mieście i stojąc w korkach
temperatura trzymała się idealnie środka wskaźnika. Wystarczyło jednak
chwilę przejechać, lub wyjechać poza miasto, by spadała do 75 stopni.
Brałem pod uwagę zapowietrzenie układu lub coś z pompą wody, ale to nie
miało sensu - po wątkach na forach postanowiłem zacząć właśnie od
termostatu, bo okazywał się on bolączką tego modelu.