eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWahania temperatury cieczy chłodzącej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2013-12-24 00:40:39
    Temat: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Od kiedy zrobiło się chłodno, zacząłem zauważać pewne zachowanie w
    wskazówki temperatury cieczy chłodzącej, którego nie pamiętam z
    poprzednich aut gdzie zawsze wydawało mi się że wskazówka (po nagrzaniu)
    trzyma się sztywno 90*C

    Autko to Octavia 1 z 2006 1.8T

    Po nagrzaniu, na postoju z wyłączonym nawiewem (pozycja OFF) sytuacja
    wygląda tak - http://postimg.org/image/5ur7hifv1/

    Po włączeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), już po
    1-2min zmienia się na taki stabilny obraz -
    http://postimg.org/image/x96c5oo99/

    Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza się w przedziale -
    http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby grała w ping ponga, raz
    spadając aby za chwilę znowu wzrastać.

    Sprawdziłem na zimnym aucie termostat, wąż do chłodnicy zimny cały czas
    aż silnik osiągnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje się ciepły. Ale
    jak włączę ogrzewanie wnętrza to temperatura delikatnie spada (jak na
    załączonym obrazie), a wąż staje się chłodniejszy.

    Czy to jest prawidłowe zachowanie, bo na razie mamy temperatury w
    okolicy 0*C, w poprzednim aucie jak stało na jałowym to prędzej czy
    później chłodnica nawet z grzaniem wnętrza robiła się ciepła.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 2. Data: 2013-12-24 02:02:56
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: Czeslaw Wisniak <w...@g...com>

    Hej.
    Odpowietrz uklad.
    Pozdro i Wesolych Swiat !


  • 3. Data: 2013-12-24 07:58:38
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: <a>

    U mnie dokładnie tak samo było. Okazało się, że ubywało płynu chłodzącego.
    Jak dolałem sytuacja wróciła
    do normy ... na ok rok. Później poszła UPG, a że sam zmieniałem okazało się,
    że mechanik celowo nie dokręcił
    jednej szpilki głowicy. Była wygięta i przez to głowica skrzywiona. Od tej
    pory staram się robić wszystko sam.



  • 4. Data: 2013-12-24 13:26:18
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 24 Dec 2013 00:40:39 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Po włączeniu climatronica (http://postimg.org/image/9fn30qkel/), już po
    > 1-2min zmienia się na taki stabilny obraz -
    > http://postimg.org/image/x96c5oo99/

    Jeżeli samochód stoi to generuje stosunkowo niewiele ciepła.
    Silny nadmuch ciepłego powietrza, przy mrozie na zewnątrz potrafi
    wychłodzić silnik o te kilka stopni - to jest normalne, zależy od
    wydajności nagrzewnicy.

    > Podczas jazdy wskazówka generalnie porusza się w przedziale -
    > http://postimg.org/image/cqbg0mabx/ - jakby grała w ping ponga, raz
    > spadając aby za chwilę znowu wzrastać.

    Kilka C to jeszcze by się mieściło w normie, ale to co zaznaczyłeś zaczyna
    się od 80C, a to już wydaje się być trochę duży zakres zmian.

    Zapytaj na forum marki - bo może to ok w tym modelu.
    A jak nie, to do sprawdzenia poziom płynu zapowietrzenie układu, CO2 w
    chłodnicy.


  • 5. Data: 2013-12-24 13:43:02
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Sprawdziłem na zimnym aucie termostat, wąż do chłodnicy zimny cały
    > czas aż silnik osiągnie 90*C, dopiero wtedy puszcza i staje się
    > ciepły. Ale jak włączę ogrzewanie wnętrza to temperatura
    > delikatnie spada (jak na załączonym obrazie), a wąż staje się
    > chłodniejszy.

    W dwuletnim Dukato jeśli włączę ogrzewanie zawsze spadnie trochę
    temperatura wskazywana. Nieistotne czy przejechałem 20km czy 200km.

    W passacie B5 temperatura spada i wraca przez przez jakis czas z 5km
    ale po 20km stoi pionowo przy ogrzewaniu nawet na full.

    Zmierz sobie temp płynu termometrem bo może się okazać że masz naprawdę
    80st. Wtedy wskazanie będzie wypadać z zakresu bezwładności "wskazówki"
    która wynosi chyba od 85 do 100 (przynajmniej w passacie).

    --
    Piter


  • 6. Data: 2013-12-24 14:01:15
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
    tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
    setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
    tylko oryginał rozwiązuje problem.
    Zamawiałem go w Skodzie (jeździłem wtedy A4) i płaciłem coś około 110zł.
    Po wymiana wskazówka stała jak zaczarowana na połowie skali bez względu
    na mrozy, czy upały.
    Pozdrawiam
    Piotr


  • 7. Data: 2013-12-25 13:26:41
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To nie ten sam silnik, co był w Audi A4 i VW B5 - 1.8 20-zaworowy? Jeśli
    > tak, to na 100% termostat - problem znany w silniku od lat, poruszany w
    > setkach wątków - poszukaj nawet na forum Audi A4. Co gorsza właściwie
    > tylko oryginał rozwiązuje problem.

    To ten silnik, wersja AUM. I chyba też stwierdzam że to wina termostatu,
    po zabawie z komputerem. A oto wyniki:

    Podpowiedźcie mi co oznacza ta druga temperatura zaznaczona kolorem
    niebieskim (27*C)? - http://oi44.tinypic.com/ab0zko.jpg (program Polski
    VAG) - podczas jazdy spadało do ~18*C, gdy na zewnątrz jest 9*C
    (temperatura powierza wpadającego do silnika?).

    Pierwsze (78*C) zakładam, że to temperatura cieczy chłodzącej, bo mniej
    więcej się pokrywało ze wskaźnikiem, tylko teraz.

    1. Gdy wskazówka na konsoli doszła do 90*C, otworzył się termostat (wąż
    do tej pory zimny, zaczął robić się gorący), w tym czasie komputer
    wskazywał dopiero 75*C

    2. Na postoju gdy wyłączę grzanie w środku (albo przygazuje 2k rpm),
    temperatura dojdzie do 95*C (odczyt z komputera, na konsoli ciągle
    wskazywał 90-91*C) i załączają się wentylatory chłodnicy (oba, mały i duży).

    3. Gdy jadę temperatura spada i podczas całej jazdy ~20km, oscyluje w
    granicach 70*C (odczyt z komputera +- 3*C), a wskazówka na konsoli
    zaczyna wtedy swój taniec o tę jedną kreskę w tę i z powrotem.

    Czy wskazówka na konsoli ma aż taką bezwładność? Przy 50*C (na
    komputerze) równolegle na konsoli właśnie drgnęła do góry (też pokazując
    dopiero co 50*C), ale na konsoli pokazywało już 90*C w momencie dopiero
    kiedy komputer wskazywał 75*C.

    Na mój rozum, to termostat otwiera / zamyka się w okolicy 70*C i należy
    go wymienić. Tylko że do tej pory myślałem że termostat może się zepsuć
    tylko na dwa sposoby - nie domyka się, albo nie otwiera.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 8. Data: 2013-12-25 13:59:47
    Temat: Re: Wahania temperatury cieczy chłodzącej
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    hej,
    U mnie objawy miałem takie, że jeżdżąc w mieście i stojąc w korkach
    temperatura trzymała się idealnie środka wskaźnika. Wystarczyło jednak
    chwilę przejechać, lub wyjechać poza miasto, by spadała do 75 stopni.
    Brałem pod uwagę zapowietrzenie układu lub coś z pompą wody, ale to nie
    miało sensu - po wątkach na forach postanowiłem zacząć właśnie od
    termostatu, bo okazywał się on bolączką tego modelu.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: