  • 1. Data: 2013-12-24 13:42:35
    Temat: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Rozgladam się za 7 miejscowym. Dacia Lodgy kusi. Obejrzałem, częśc
    rzeczy jest do dupy (fotele trzeba zostawić w garazu, przecietne
    wykończenie itd), ale nie ma tragedi. Następna w kolejności
    Zafira/Orlando to 20kzł więcej za niewiele więcej. Auto nowe z różnych
    względow.

    Podstawowa sprawa: żadnych diesli, żadnych turbin. To daje tylko jedną
    możliwość: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm
    rocznie.

    Pytania:
    a) To chyba 8 zaworów. Czy prawidłowo zakladam że bedzie on tańszy w
    naprawach po gwarancji?

    b) Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się
    tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.

    c) Czy ten silnik jest konstrukcja znaną mechanikom, czy to bardziej
    wynalazek? Potrzebuje coś przy czym podłubie mi byle Kaziu w garazu.

  • 2. Data: 2013-12-24 14:15:43
    Temat: Re: Lodgy z 1.6 84KM
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > więcej. Auto nowe z różnych względow.
    > Podstawowa sprawa: żadnych diesli, żadnych turbin.

    co masz do diesli i turbin?

    To daje tylko jedną
    > możliwość: benzyna 1.6 84KM. Spalanie mam w nosie, obecnie robie <10kkm
    > rocznie.

    84KM w 7 miejscowym aucie to mogło być dobre 50 lat temu, jeździłem trochę
    Fiatem Ulysse 98' ze 121KM silnikiem i rakieta to to nie była 84KM sobie nie
    wyobrażam bez turbo z niskim momentem to będzie jakaś męczarnia... chyba że
    będziesz jeździł głównie z górki :) diesel to ja cie jeszcze mogę bo moment
    obrotowy by trochę ratował sytuację ale tak...

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2013-12-24 14:42:43
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > 84KM w 7 miejscowym aucie to mogło być dobre 50 lat temu

    Ale do jakiegoś toczenia się i dotarcia z punktu A do B wystarczy. Jeszcze
    zależy od przełożeń skrzyni, to może mieć spory wpływ na jazdę - i
    umiejętnego korzystania z dostępnej mocy i momentu. Z drugiej strony
    wątkotwórca zyskuje niezbyt wysilony silnik, prostą konstrukcję... takie coś
    powinno być dość niezawodne i proste w serwisowaniu.

  • 4. Data: 2013-12-24 15:51:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Dec 2013 13:42:35 +0100, Sebastian Biały

    > Ma ktoś? Czy Lodgy w 7 osób w ogóle się toczy z tym silnikiem? Ma się
    > tylko przemieścić z prędkością autostradową z A do B. Z klimą.

    Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz sobie
    jak będzie jechać klocek 7-osobowy załadowany po asfalt raptem 10KM więcej.
    Takie silniki to może 15 lat temu były dobre.

    Nie wiem co masz do diesli, na autostadę auta idealne, nie mają takiego
    muła przy załączaniu klimy, a tym bardziej przy dużym załadowaniu -- bo
    masz spory moment obrotowy. Wolnossaka benzynowego zwyczajnie zajedziesz.

    Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto,
    jeździsz mało, do końca żywota auta ten element wytrzyma (jeśli nie będzie
    katowany).

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-12-24 15:52:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick

    > Ale do jakiegoś toczenia się
    > i dotarcia z punktu A do B wystarczy.

    Z prędkością autostradową? ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-12-24 16:44:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-24 15:52, Myjk pisze:
    > Tue, 24 Dec 2013 14:42:43 +0100, zhbick

    > Z prędkością autostradową? ;)

    Może Sebastian jest szoferem, który wszystko rozpatruje przez pryzmat
    kategorii C+E? ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2013-12-24 20:00:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-24 15:52, Myjk wrote:
    > Z prędkością autostradową? ;)

    130km/h w 7 osób wystarczy. Obecnie mam diesla 150KM. Fajne. Ale na
    dłuższą metę jeśli będę jechał autostradą to nie wiem czy używam 40KM.
    Dlategio podchodze praktycznie - frajda jest drugorzędna, chodzi o to
    żebym był w stanie zdjąć głowicę sam za 5 lat.

  • 8. Data: 2013-12-24 20:06:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-24 15:51, Myjk wrote:
    > Skoro Fabia 75KM w dwie osoby ledwo się z klimą toczyła to dopowiedz sobie
    > jak będzie jechać klocek 7-osobowy załadowany po asfalt raptem 10KM więcej.
    > Takie silniki to może 15 lat temu były dobre.

    Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. Może więc nie
    będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.

    > Nie wiem co masz do diesli, na autostadę auta idealne

    Autostradę używam 2x do roku na dłuższych odcinkach. 1000x częsciej jadę
    kilka km po mieście, ewentualnie wypad za miasto. Chciałbym jednak aby
    przy załadowaniu 7 osób nie było sytuacji że nie podjadę pod górkę.

    > Również nie wiem z czym masz problem przy turbinie. Chcesz kupić nowe auto,
    > jeździsz mało, do końca żywota auta ten element wytrzyma (jeśli nie będzie
    > katowany).

    Śmiem wątpić, po pierwsze nie wiem czy kupie na 3 lata, może na 6. A to
    już jest niefajnie. Po drugie mam diesla renault i turbiny padaja, i
    tanie nie są. Po trzecie mam też seicento 1.1 gdzie reakcja silnika na
    pedał gazu jest po prostu świetna. Brakuje mi tego w moim dieslu.

    Mam wrażenie że potrzebuje poczuć pod butem nie moment obrotowy tylko
    grzeczną benzynkę.

  • 9. Data: 2013-12-24 22:18:46
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > Dlategio podchodze praktycznie - frajda jest drugorzędna, chodzi o to
    > żebym był w stanie zdjąć głowicę sam za 5 lat.
    hdi-2.0 w peugeocie 206 to burza. w xsarze - do przyjęcia, w
    obszerniejszym picasso - wół... a montują je w większych autach. tam
    jest 90 koni i wysoki moment. To w co Ty się chcesz pakować to w 21
    wieku masakra. O takich autach mówi się "to nie jedzie" nawet jak się
    jest kapelusznikiem.
    Co do serwisu-nic nie będziesz wiedział dopuki nie zdobędziesz
    informacji na temat silnika. jeśli to jakaś staroć renaulta, nie licz na
    trwałość, prostota konstrukcji też pod znakiem zapytania. Jeśli to
    wmiarę nowy silnik-masakra.
    Jak chcesz naprawiać sam, albo u pana Kazia, kup taki silnik który jest
    popularny i wykorzystywany przez różnych producentów.
    ToMasz

  • 10. Data: 2013-12-24 22:21:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Da się je podkręcić do prawie 100KM przez zmianę software. Może więc nie
    > będzie źle. Zafira ma 115KM i ludzie uważają że jest bardzo ok.

    Wolnossącą benzynę chcesz podkręcić samym softem o ~18%
    Powodzenia.

    Lewis