eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLiczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2016-02-27 15:39:16
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-27 o 13:55, Shrek pisze:
    > Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    > prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć działa;)

    Oczywiście, że obwód opony się zmienia. Przy czym nie chodzi o
    rzeczywisty obwód a o promień liczony między środkiem koła a punktem
    styku koła z nawierzchnią.

    --
    MN


  • 22. Data: 2016-02-27 16:36:30
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.02.2016 15:39, Marcin N wrote:
    > W dniu 2016-02-27 o 13:55, Shrek pisze:
    >> Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    >> prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć
    >> działa;)
    >
    > Oczywiście, że obwód opony się zmienia. Przy czym nie chodzi o
    > rzeczywisty obwód a o promień liczony między środkiem koła a punktem
    > styku koła z nawierzchnią.

    Ale skoro obwód opony się nie zmienia, opona nie obraca się wokół felgi,
    więc teoretycznie (przy duzych uproszeczeniach) ilość obrotów także nie
    powinna się zmieniać. Ale się zmienia, i coś co teoretycznie nie powinno
    działać działa;)

    Shrek.




  • 23. Data: 2016-02-27 17:20:00
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.02.2016 o 13:23, Pszemol pisze:
    > "ddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    > news:nan36o$dcg$1@dont-email.me...
    >>> W skodzie CITIGO jest jedna kontrolka od ciśnienia na blacie i po
    >>> zaświeceniu trzeba organoleptycznie sprawdzić które koło ma kapcia.
    >>> Po zakupieniu nowych felg na opony zimowe nic nie było programowane w
    >>> komputerze.
    >>> Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
    >>> oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)
    >>>
    >>
    >> czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    >> czegośtam
    >
    > Że co?? A jak z ABS dowiesz się o ciśnieniu z opon?

    Opona niedopompowana zmienia lekko ilość obrotów koła.
    Pod warunkiem że inne są napompowane prawidłowo, bo jak nie, to pewnie
    nie ma z czym porównać.


  • 24. Data: 2016-02-27 18:07:44
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 27 Feb 2016 16:36:30 +0100, Shrek napisał(a):

    > On 27.02.2016 15:39, Marcin N wrote:
    >> W dniu 2016-02-27 o 13:55, Shrek pisze:
    >>> Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    >>> prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć
    >>> działa;)
    >>
    >> Oczywiście, że obwód opony się zmienia. Przy czym nie chodzi o
    >> rzeczywisty obwód a o promień liczony między środkiem koła a punktem
    >> styku koła z nawierzchnią.
    >
    > Ale skoro obwód opony się nie zmienia, opona nie obraca się wokół felgi,
    > więc teoretycznie (przy duzych uproszeczeniach) ilość obrotów także nie
    > powinna się zmieniać. Ale się zmienia, i coś co teoretycznie nie powinno
    > działać działa;)

    Działa, bo opona jest gumy.

    Przy przyspieszaniu niedopompowane koło będzie się kręcić minimalnie
    szybciej, przy hamowaniu - minimalnie wolniej.
    Sterownik mierząc ilość obrotów kół przez odpowiednio długi czas jest w
    stanie zgadnąć że coś jest nie tak.


  • 25. Data: 2016-02-27 21:53:09
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    >>> Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    >>> prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć
    >>> działa;)
    >>
    >> Oczywiście, że obwód opony się zmienia. Przy czym nie chodzi o
    >> rzeczywisty obwód a o promień liczony między środkiem koła a punktem
    >> styku koła z nawierzchnią.
    >
    > Ale skoro obwód opony się nie zmienia, opona nie obraca się wokół felgi,
    > więc teoretycznie (przy duzych uproszeczeniach) ilość obrotów także nie
    > powinna się zmieniać. Ale się zmienia, i coś co teoretycznie nie powinno
    > działać działa;)

    Działa, bo opona jest gumy.

    Przy przyspieszaniu niedopompowane koło będzie się kręcić minimalnie
    szybciej, przy hamowaniu - minimalnie wolniej.
    ---
    A łysa ?


  • 26. Data: 2016-02-27 23:32:11
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 27 Feb 2016 21:53:09 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    >>>> Podejrzewam, że z różnicy prędkości obrotowych kół. Teroretycznie nie ma
    >>>> prawa działać, bo przecież obwód opony zostaje ten sam, ale ponoć
    >>>> działa;)
    >>>
    >>> Oczywiście, że obwód opony się zmienia. Przy czym nie chodzi o
    >>> rzeczywisty obwód a o promień liczony między środkiem koła a punktem
    >>> styku koła z nawierzchnią.
    >>
    >> Ale skoro obwód opony się nie zmienia, opona nie obraca się wokół felgi,
    >> więc teoretycznie (przy duzych uproszeczeniach) ilość obrotów także nie
    >> powinna się zmieniać. Ale się zmienia, i coś co teoretycznie nie powinno
    >> działać działa;)
    >
    > Działa, bo opona jest gumy.
    >
    > Przy przyspieszaniu niedopompowane koło będzie się kręcić minimalnie
    > szybciej, przy hamowaniu - minimalnie wolniej.
    > ---
    > A łysa ?

    Im mniej gumy, tym różnice pewnie mniejsze.
    Zresztą dlatego takie systemy wykrywają chyba dopiero dość duże spadki
    ciśnienia.


  • 27. Data: 2016-02-28 12:26:54
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 25.02.2016 o 14:36, t-1 pisze:
    > W dniu 25.02.2016 o 12:47, Kaczin pisze:
    >
    >> Weź ty się pierdolnij w czoło, lemingu.
    >> Rydzyka też nie potrafią spacyfikować, choć wcale się nie ukrywa.
    >>
    >>
    >
    > A co masz akurat tu do Rydzyka mikrocefalu?
    > Czy on ci nie dał rozgrzeszenia, jak kiedyś w kwiecie swej młodości
    > waliłeś konia bez litości?
    > (wg Szpotańskiego)


    Amator Snickersów?

    --
    Kaczin


  • 28. Data: 2016-02-28 21:51:04
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-02-25 o 15:33, ddddddddd pisze:
    > W dniu 25.02.2016 o 12:34, spider pisze:
    >> W dniu 2016-02-24 o 21:07, Marcin pisze:
    >>> Witam,
    >>
    >>> Moze ktos rozszerzyc liste, ewentualnie skorygowac?
    >>
    >> W skodzie CITIGO jest jedna kontrolka od ciśnienia na blacie i po
    >> zaświeceniu trzeba organoleptycznie sprawdzić które koło ma kapcia.
    >> Po zakupieniu nowych felg na opony zimowe nic nie było programowane w
    >> komputerze.
    >> Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
    >> oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)
    >>
    >
    > czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    > czegośtam - tak samo jest w BMW E60 - zapala się kontrolka, jeszcze jak
    > nie działa ci radio to nie wiesz do czego jest - wiem że była czerwona i
    > podobna do czegoś innego (chyba myślałem że coś z chłodzeniem) - radio
    > miałem odłączone, na szczęście headup podpowiedział że to tire pressure...
    > Nie jest to dokładne ale imo wystarczające
    >

    W wielu autach czujnik ciśnienia działa na zasadzie mierzenia różnicy
    liczby obrotów kół. Jak ma podejrzanie inaczej (przy kapciu jest
    mniejsza średnica i koło szybciej się kręci), sygnalizuje zmniejszone
    ciśnienie. Czujnik ten sam co w ESP i ABS - mocowany nie na samym kole,
    ale gdzieś przy tarczy hamulcowej.
    T.


  • 29. Data: 2016-02-29 23:52:16
    Temat: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.02.2016 o 13:23, Pszemol pisze:
    > "ddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
    > news:nan36o$dcg$1@dont-email.me...
    >>> W skodzie CITIGO jest jedna kontrolka od ciśnienia na blacie i po
    >>> zaświeceniu trzeba organoleptycznie sprawdzić które koło ma kapcia.
    >>> Po zakupieniu nowych felg na opony zimowe nic nie było programowane w
    >>> komputerze.
    >>> Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
    >>> oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)
    >>>
    >>
    >> czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
    >> czegośtam
    >
    > Że co?? A jak z ABS dowiesz się o ciśnieniu z opon?

    cytat z:
    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=20
    5071

    Są dwa typy pomiaru ciśnienia w kołach: FTM (Flat Tire Monitor) i TPM
    (Tire Pressure Monitor). Zależy, który masz u siebie. Pierwszy to
    rozwiązanie czysto programowe, komputer porównuje prędkość obrotową kół
    z czujników, jeżeli w jednym kole spada ciśnienie zmienia się jego
    promień przez co zmienia się prędkość obrotowa koła i system odnotowuje
    spadek ciśnienia w oponie. Minusem tego rozwiązania jest to, że system
    nie zareaguje na stopniowy spadek ciśnienia we wszystkich kołach.
    Wartością odniesienia w tym przypadku są pozostałe koła. Jeżeli we
    wszystkich będzie podobna prędkość obrotowa, system nie zareaguje. Stąd
    może spaść i do 1,5 bara bez żadnego komunikatu. TPM to czujniki
    zamontowane w kole i one reagują na spadek ciśnienia w stosunku do
    wartości referencyjnej, czyli tej przy której resetowane było ciśnienie
    i ono jak najbardziej powinno dać sygnał o spadku w dowolnym kole lub
    wszystkich na raz poniżej tej wartości.
    pozdrawiam
    lukasz

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: